Nimpparikahville tulossa uusi kälyni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Ja siis muutakin perhettäni, mutta käly nyt eniten mietityttää tarjoilun suhteen. Onko hyvä jos pöydässä on tarjolla:

kana-fetapiirakka
kinkkupiirakka
omenakakku ja vaniljakastiketta
mustikkamoussekakku
muffinsseja
juustoja ja keksejä ja viinirypäleitä (itsekin pakko jotain suuhun laittaa)

[QUOTE="xxx";22017817]kuulostaa tosi hyvältä. Mutta varmista allergiat ja muut ruokarajoitukset etukäteen.[/QUOTE]

Luulisin, että äiti olis maininnut jos jotain sellaista on kälyllä ja sen tytöllä, asuvat meinaan samaa taloutta isän ja äidin kanssa väliaikaisesti.

[QUOTE="vieras";22017838]Muuten siis tarjoaisit?[/QUOTE]

Muutenkin tietenkin tekisin itse, mutta ns. oma väki on jo kaikkea maistellut mitä teen ja tietää minut. Uudelle ihmiselle pitää mun mielestä pistää parastaan.

Ihan hyvät tarjottavat.
Mä kyllä tarjoan joskus sitä pakastepullaakin, vaikka vieraslistalla olisi kondiittori. Jos on jotain valittamista, niin tulkoon seuraavalla kerralla meille leipomaan tai tuokoon omat syömisensä tuliaisina :D

Muutenkin tietenkin tekisin itse, mutta ns. oma väki on jo kaikkea maistellut mitä teen ja tietää minut. Uudelle ihmiselle pitää mun mielestä pistää parastaan.

Tehdäänkö tai yritetäänkö ihmiseen vieläkin tehdä vaikutus sillä, mitä pöydässä on tarjolla ?
Mun on vaikea käsittää tätä. Etenkin jos sinä olet juhlakalu, miks sun pitäis ylittää itsesi tai tehdä kaikkesi tehdäksesi vaikutuksen ?
Myöhemminkö voit sitten tarjota sitä pakastepullaa runsaiden pahoitteluiden kera ?

No nuo kuulosti kyllä hyviltä et kelle nuo ei kelpais. Ei sulla muuten sattus oleen jakoon tuota kana-fetapiirakan ohjetta?

Pohjana käytän valmista piirakkapohjaa, esipaistan sitä uunissa ennen täytteitä noin 10 minuuttia.

Täyte:
kanasuikaleita 600g
1-2 sipulia
valkosipulia maun mukaan
200g fetaa
rasiallinen kirsikkatomaatteja
(alkuperäisessä ohjeessa myös pakasteherneitä, mutta mieheni saa sätkyn jos piirakassa on niitä)

munamaito:
2 munaa
1dl ruokakermaa
1dl maitoa
ripaus pippuria
reilu maustemitta currya
maustemitta paprikajauhetta

Kypsennä kanasuikaleet, sipuli ja valkosipuli tilkassa öljyä. Levitä ne esipaistetun piirakkapohjan päälle. Valmista munamaito ja kaada piirakan päälle. asettele piirakalle halkaistut kirsikkatomaatit sekä murusta feta päälle. Paista 200 asteessa 35-40 minuuttia. Anna vetäytyä hetki ennen tarjoamista.

Pohjana käytän valmista piirakkapohjaa, esipaistan sitä uunissa ennen täytteitä noin 10 minuuttia.

Täyte:
kanasuikaleita 600g
1-2 sipulia
valkosipulia maun mukaan
200g fetaa
rasiallinen kirsikkatomaatteja
(alkuperäisessä ohjeessa myös pakasteherneitä, mutta mieheni saa sätkyn jos piirakassa on niitä)

munamaito:
2 munaa
1dl ruokakermaa
1dl maitoa
ripaus pippuria
reilu maustemitta currya
maustemitta paprikajauhetta

Kypsennä kanasuikaleet, sipuli ja valkosipuli tilkassa öljyä. Levitä ne esipaistetun piirakkapohjan päälle. Valmista munamaito ja kaada piirakan päälle. asettele piirakalle halkaistut kirsikkatomaatit sekä murusta feta päälle. Paista 200 asteessa 35-40 minuuttia. Anna vetäytyä hetki ennen tarjoamista.

kiitos :)