Nirsoilevia lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei nirsoilua!!1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei nirsoilua!!1

Vieras
Onko teillä ruoasta nirsoilevia lapsia? Mistä he eivät pidä tai miksi he eivät pidä juuri siitä kyseisestä? Ja tässä tarkoitan siis sen ikäisiä lapsia jotka osaavat jo puhua ja ilmaista omat vaatimuksensa ruoan suhteen.

Minua henk. koht. raivostuttaa ruoasta nirsoilu, varsinkin jos on muualla kuin kotona. Tälläisiin lapsiin olen törmännyt että eivät kelpuuta sitä mitä tarjolla on, vaativat jotain muuta tai sitten suuttuvat jos ei ole heille jotain omaa!! Omille lapsille olen kylmästi sanonut jos joku ei kelpaa että olkaa sitten nälässä, tätä on nyt tarjolla...

Mulla ei vielä ole, mutta itse olin tosi nirso lapsena, muutama ruokalaji vähän kelpasi, mutta sitten söim leipää. Kun kuusivuotiaana menin tarhan ruuille, painoni (ainakin suhteessa) putosi, mutta jatkuva nälkä lähti. Mulla oli varmaan jälkeenpäin ajatellen joku proteiinin puutos. :snotty:

No meidän 2v ei tykkää tomaattimurskasta eikä tomaatista muutenkaan. Ei vielä osaa kertoa että mikä siinä mättää, mutta sen sanoo ettei syö, ottaa tomaatit ruuasta käsin pois ja laittaa lautasen reunalle. Mua asia ei raivostuta koska en itsekään pidä kaikesta, esim. vihreistä oliiveista, tosin ne kohteliaasti syön jos jossain ruuassa niitä on.

Meillä tehdään juuri sitä ruokaa mitä tehdään. Pakko ei ole syödä, halvemmaksi tulee jos ruoka ei kelpaa. Eikä kaikesta tarvitse tykätä, en minäkään tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis suutut vieraille lapsille, jotka eivät teillä kylässä syö tarjoaamaasi ruokaa?

:D

Ei vaan nämä "vieraat" lapset suuttuvat minulle koska ei ole juuri sitä makkaraa leivälle mitä hän syö, tai juuri sitä mehua jota hän pystyy ainoastaan juomaa, muut ovat pahoja, oksettavia ym ym...
J siis kyse ei ole niin vieraista lapsista, ihan läheisiä lapsia ovat...

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
No meidän 2v ei tykkää tomaattimurskasta eikä tomaatista muutenkaan. Ei vielä osaa kertoa että mikä siinä mättää, mutta sen sanoo ettei syö, ottaa tomaatit ruuasta käsin pois ja laittaa lautasen reunalle. Mua asia ei raivostuta koska en itsekään pidä kaikesta, esim. vihreistä oliiveista, tosin ne kohteliaasti syön jos jossain ruuassa niitä on.
Mun mies ei ole kans koskaan tykännyt tomaatista missään muodossa.. Ja mä rakastan tomaattia, aina huomioitava ruuanlaitossa se että tomaatti pitää jättää pois ja mua raivostuttaa. Pitsaakin jos joskus tilataan niin mies tilaa ilman tomaattikastiketta.
:D Anoppi kerto kyllä että pikku poikana oli mies suostunut syömään ainoastaan itse kasvatettuja tomaatteja ja nekin tuoreena ja ei ihan kypsinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Meillä tehdään juuri sitä ruokaa mitä tehdään. Pakko ei ole syödä, halvemmaksi tulee jos ruoka ei kelpaa. Eikä kaikesta tarvitse tykätä, en minäkään tykkää.

Kerrankin samaa mieltä Timpan kanssa :D Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta sitä voi ja pitää edes maistaa, sit vasta voi tehdä mielipiteensä :)

Mun ystävän lapset ovat tälläisiä ronkeleita.. Ei voi syödä kuin tiettyä lihaa, ei voi syödä kuin tiettyä voita leivän päällä ( molemmille eri voit ), kinkku leivän päällä pitää olla just jotain täysin tiettyä.... Puuron tekeminen onkin sitten taitolaji! Toinen ei voi sietää maitoa, mutta puuro pitää tehdä siltikin maitoon koska muuten se on pahaa, joskus sattuu niin että puuro on liian "löllöä" ja siksi sitä EI voi syödä ja se lentää roskiin :snotty: Juu, on hankalaa kun nämä lapsukaiset tulevat kylään, mitään ei oikein pysty tarjoamaan, kun toinen lapsista tai kumpikaan ei sitten kuitenkaan siitä tykkää!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Esikoisella as. ja syöminen on tosi tarkkaa... Kuopus muuten vain nirso. Sitkeellä harjoittelulla, ovat oppineet maistamaan, tänään oli mahtava työvoitto, kun molemmat tykkäs kuhasta :)

Kerrotko tarkemmin tuosta as lapsen ruokailusta.kiitti.

Meillä on kaksi überkronkelia.
Sääntöjä on vähän: ruoka-aikana kaikki istuvat ruokapöydässä ja kaikilla on oikeus ruokarauhaan. Jos ruoka ei maistu, niin saa näkkileipää. Pakkosyöntiä ei ole.

Ei edes pakkomaistamista, koska kumpikin oksentaa jos ruokaa laittaa väkisin suuhun. (Kokeiltu on) Milläs siinä pakotat maistamaan?

Ja tosiaan olisin iloinen jos joku kertoisi taikakonstin jolla asian voisi muuttaa.
Esikoinen saatiin vähän maistelemaan viime vuonna tarrataulun avulla, ja hän onkin jo reippaampi. Kuopus (poika) ei käsitä tarrataulun ideaa. mun taulut on siis ollu niin, et joka kerrasta sais tarran ja kun taulu on täys saa vapaavalintaisen palkinnon. Flikka hoksas heti, että tällä "tienaa", mut poika ei. Putkiaivo...

Hoidossa kuulemma syövät ihan normaalisti kaikkea, joten eiköhän se siitä. Kotona siis poika ei syö lihaa, mutta hoidossa syö.

Mä en nirsoilua pidä mitenkään pahana, toki hyvät käytöstavat pitää olla, mutta muuten siis uskon, että lapset tunnistavat itse ruoka-aineet jotka heille sopivat. Aikuistenkin pitäis enemmän osata kuunnella elimistöään ja sen reaktioita eri ruoka-aineisiin, kaikki terveellisinäkään pidetyt ruuat kun eivät todellakaan kaikille sovi.

Poika on aivan älyttömän nirso.Tosin tilanne johtuu parin vuoden takaisesta jolloin oli aina kipeä(kurkku) eikä oikeestaan vieläkään ole oppinut syömään uudestaan :( Paino ja pituus kehitys miltein pysähtynyt..Maistaa meillä pitää,koska ilman maistamista ET VOI TIETÄÄ PIDÄTKÖ VAI ETKÖ :D

Yhteistyössä