niska hartia jumiin ei apua fysioterapiasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
niska ja hartiat ihan jumissa. fysioterapiassa käynyt 4kertaa ilman tulosta. oikean puolen lapa järkyn kipeä johon fysioterapeutti suositteli kylmää 4kertaa päivässä et rauhoittuis vähän sillä. mut sekään ei ole auttanut yhtään. jumppaa harrastan joka päivä, ohjeet saanu terveyskeskuksen kuntoneuvojalta.
mikä näihin auttaa?? yläselkä ja niska todella kipeä, ei kärsi oikeen mitään tehdä....
ei jaksas enää oikeen......

Alkuperäinen kirjoittaja Sibrina:
4 kertaa ei ehkä ole vielä tuottanut tarpeeksi tulosta.Mä kävin 10 kertaa ja vasta parilla viimeisellä käynnillä alkoi olla normaali olo.

ehkä oon sitten liian hätäinen. välilevytyrä leikattiin alaselästä marraskuussa niin ollu ihan rapakunnossa viimekesästä asti kun selkä sano yhteistyösopimuksen irti. mitään ole oikeen pystynyt tekemään. niin alkaa jo riittämään....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysele tuttavapiiristä kunnon hierojaa. Ei ne fysioterapeutit osaa hieroa.

Pahastipa yleistät. Itse olen käynyt kahdella eri fysioterapeutilla ja molemmat ovat todella hyviä hierojia. Toisella on hellemmät otteet, mutta lopputulos on sama ja aina olen apua saanut jumituksiini jo yhdellä käyntikerralla.

Minä suosittelen myös akupunktiota. Erityisen hyvin toimii hierontaan yhdistettynä eli ensin hoidetaan neuloilla ja hieronta sitten sen jälkeen. Pari päivää saattaa olla paikat kipeät, mutta jumituksia hoitaa tehokkaasti. Jumpan sijasta kannattaisi mielestäni nyt panostaa hyvään lämmittelyyn ja tehokkaisiin venyttelyihin. Jumpalla saatat vain pahentaa tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja macy gray:
Kysele tuttavapiiristä kunnon hierojaa. Ei ne fysioterapeutit osaa hieroa.

Pahastipa yleistät. Itse olen käynyt kahdella eri fysioterapeutilla ja molemmat ovat todella hyviä hierojia. Toisella on hellemmät otteet, mutta lopputulos on sama ja aina olen apua saanut jumituksiini jo yhdellä käyntikerralla.

Minä suosittelen myös akupunktiota. Erityisen hyvin toimii hierontaan yhdistettynä eli ensin hoidetaan neuloilla ja hieronta sitten sen jälkeen. Pari päivää saattaa olla paikat kipeät, mutta jumituksia hoitaa tehokkaasti. Jumpan sijasta kannattaisi mielestäni nyt panostaa hyvään lämmittelyyn ja tehokkaisiin venyttelyihin. Jumpalla saatat vain pahentaa tilannetta.

fysioterapeutti kielti venyttelyn, pahentaa kuulemma. pitää kuulemma nyt välttää kaikkea missä niska kipeytyy... mut sekin hirmu vaikeeta kun istuessakin käy hartioihin koskemaan.

Mä olen kärsinyt niskahartiaseudun vaivoista syksystä lähtien. Hierojalla kävin 10 kerran sarjan, jossa 7 kerralla annettiin myös akupunktiota, mutta se ei tuntunut kunnolla auttavan. Hieronta sinänsä kyllä vaikutti hyvältä ja tehokkaalta, tykkäsin käydä, mutta minun jumeja se ei kunnolla auki saanut.

Työterveyslääkäri suositteli kokeilemaan laser-hoitoa, siitä on kuulemma saatu hyviä tuloksia. Vielä en ole käynyt, joten en osaa sanoa miten tehoaa ja miltä tuntuu. Kiropraktikkoa / naprapaattia tms. olen miettinyt myös, niitä voisi kokeilla. Ja OMT-fysioterapia on mulla itellä kokeilematta. Mutta saman asian kanssa siis painitaan. Välillä helpompia päiviä, välillä taas on puoli päätä turrana ja kipeänä.. Ikävä vaiva!

Fysioterapautti hoitaa vaan sitä oiretta, ei syytä.

Syyhyn kunnon niksauttaja, kansanparantaja tai ammattimaisesti naprapaatti jne jne

ja OMAA tekemistä asian eteen: kuntosali, sauvakävely, hierojakin 10-30x vuoteen...
;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
auttasko piikkimatto?? pitääkö siinä maata paljaalla iholla vai joku kangas väliin?

suosittelen! Itse kärsin kaularangan kulumista ja kroonisista selkäkivuista. Kävin jopa 10 kerran fyssarisarjan, mutta ainoan avun on tuonut jokapäiväinen piikkimatolla makoilu =) Itselläni OBH Nordica -merkkinen eli ei ihan halvimmasta päästä. Kokeile ainakin piikkimattoa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
auttasko piikkimatto?? pitääkö siinä maata paljaalla iholla vai joku kangas väliin?

suosittelen! Itse kärsin kaularangan kulumista ja kroonisista selkäkivuista. Kävin jopa 10 kerran fyssarisarjan, mutta ainoan avun on tuonut jokapäiväinen piikkimatolla makoilu =) Itselläni OBH Nordica -merkkinen eli ei ihan halvimmasta päästä. Kokeile ainakin piikkimattoa!

pitääkö piikkimatolla olla ihan paljas iho mattoa vasten vai joku paita päällä??