niska niin jumissa että kädet puutuu:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niskajumppa, silleen ihan kevyesti. Mulla ainakin hieronta (siis jos mies tai kaveri yrittää hieroa) saa jumituksen muuttumaan kamalaksi kivuksi eikä auta yhtään.

Palstailun vähentäminen varmaan hyödyttäisi myös...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niskajumppa, silleen ihan kevyesti. Mulla ainakin hieronta (siis jos mies tai kaveri yrittää hieroa) saa jumituksen muuttumaan kamalaksi kivuksi eikä auta yhtään.

Palstailun vähentäminen varmaan hyödyttäisi myös...

Silloin ei kannata hieroa jos ei osaa, se voi pahentaa asiaa. Kannattaa jättää hieronta ammattilaisten käsiin.

Kävin itte just, omt-fysioterapiassa samojen oireiden takia+ oli hermokipuja vasemmassa kädessä. kummasti helpotti kolmen kerran jälkeen. Sitten tietysti kotijumppa ohjeet.

Alkuperäinen kirjoittaja T:
Kävin itte just, omt-fysioterapiassa samojen oireiden takia+ oli hermokipuja vasemmassa kädessä. kummasti helpotti kolmen kerran jälkeen. Sitten tietysti kotijumppa ohjeet.

kerros millaisia ohjeita kotiin sait

tuo käsien pyörittely+ rintalihasten venyttäminen esim oven karmissa ja toisella kädellä vedät rintalihasta alaspäin ja nostat leukaa ylös. Mä kävin kaks kertaa lääkärissä kun oli niskat jumissa ja käsivartta pakotti + sormien nipistely. Eka kerralla antoi vahvoja särkylääkkeitä joilla kivut hävis, mutta palasivat aina takas. Toka kerralla laitto fysioterapeutille, kun arveli tämän osaavan paremmin auttaa, no antoivat venyttely ohjeita ja sanoi laittavansa lääkärille viestin että saisin lähetteen omt-fysioterapiaan. Ok lähete tuli ja menin terapeutille, kerroin vaivat ja oireet niin tämä sanoi heti missä vika on. Mulla oli hartia ja rintalihakset jumissa ja tuolla kainalon seudulla menee paljon verisuonia+ hermoja käsiin jotka olivat puristuksissa jumetuksen takia. Totesi vielä testaamalla. Käski nostaa kädet sivulle nyrkit ylös kyynerpäät 90 asteen kulmaan, otti molemmista ranteista kiinni tunnustellen pulssia, pulssi tuntui vaimeasti, sit käski nostaa hartioita ylöspäin, tällöin sanoi et pulssin tuntu häviää täysin. Hieronta ja rintarangan lukkojen ja kaularangan manipulointi vasi paikat. Huom. nämä omt ovat koulettuja juuri tälläisiin hoitoihin:

2kk sitten kärsin itse samanlaisesta. Jouduin sitten menemään lääkäriin kun ei pystynyt enää päätä kääntämään ja vauvaa pitämään sylissä. Lääkäri määräsi miranax-kuurin ja nimenomaan KYLMÄGEELIÄ laukaisemaan lihasjännityksen/tulehduksen. Kolmessa päivässä alkoi auttamaan. Eli, jos sinulla on kylmägeeliä (pakkasesta käy myös joku pakastepussi pyyhkeeseen käärittynä) laita sitä.
Mobilat ei itsellä auttanut yhtään :(

Alkuperäinen kirjoittaja nedee:
2kk sitten kärsin itse samanlaisesta. Jouduin sitten menemään lääkäriin kun ei pystynyt enää päätä kääntämään ja vauvaa pitämään sylissä. Lääkäri määräsi miranax-kuurin ja nimenomaan KYLMÄGEELIÄ laukaisemaan lihasjännityksen/tulehduksen. Kolmessa päivässä alkoi auttamaan. Eli, jos sinulla on kylmägeeliä (pakkasesta käy myös joku pakastepussi pyyhkeeseen käärittynä) laita sitä.
Mobilat ei itsellä auttanut yhtään :(

miranax ei auttanut mulle ees migreenii

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voikohan kipeä puristava palantunne kurkussa johtua tuosta kun niska on jumissa?

voi, mulla tuntui välillä, ettei henkikään kulje kunnolla, ja tasapaino jotenkin meni jumitusten takia kanssa. huippasi ja väsytti...ihan vaan kun veri ei päässyt kiertämään kunnolla! sit tuon palantunteen takia en meinannut välillä saada syötyäkään, kun oksetti koko ajan ja oli vaikeaa niellä.

Niskajumeista voi tulla mitä ihmeellisempiä vaivoja!

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut ja parantunut:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Hieronta.. mulla sama ongelma.

tulehtunutta niskaa ei saa hieroa. Käy fysiatrilla ottamassa puudutuspiikit selkään/niskaan/ hartioihin. Kaksoisleukaliike venyttää niskaa

niin mulla oli piikkien lisäks kahden viikon stesolid ja panadol kuuri päälle

Yhteistyössä