V
Valitivaliti
Vieras
Niinkö? Onko se sinusta järkevää? Entä mitä mieltä olet aloituksen aiheesta?
Olen sitä mieltä, että samalla mitalla.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Niinkö? Onko se sinusta järkevää? Entä mitä mieltä olet aloituksen aiheesta?
Kyllähän ne homojen puolustajatkin poistaa vastustajia lähipiiristään.
Äkkiseltään ajateltuna voisin itsekin kuvitella hylkäävän kaverin kuka ei ole heikoimpien puolella ja suvaitsevaisuuden/oikeudenmukaisuuden kannattaja mutta toisaalta on mulla ihana muslimi ystävä, kuka ei ehkä kannattanut tätä. En voisi ikipäivänä häntä jättää.<3 Se hänen kantansa johtuu erilaisesta uskonnosta joten ymmärrän.
Miksi ihmeessä ei voisi kaveerata vaikka on erilaisia näkemyksiä? Kysymys olikin siitä, että jos joku oikein tietoisesti yrittäisi houkutella lapsiani vaikka nyt sitten kännäämään tai ryhtymään petipuuhiin ennen aikojaan, niin sitten yrittäisin puuttua. Niin kauan kun pidetään omat näkemykset omina eikä yritetä käännyttää ketään (suuntaan eikä toiseen, huom!) niin mikä kumma estäisi ystävyyden? Ja ei meistä kukaan mitään paasaa.
Jos asiat olisi niinkuin sinä ne tuossa esitit, niin eihän minullakaan olisi sitten muita kuin "lahkolaisystäviä". Aika kapea katsantokanta. Etkö itse pysty olemaan ystävä jonkun kanssa jolla on erilaiset arvot? Meillä on laaja ystäväpiiri johon kuuluu ihan kaikenlaisia ihmisiä eri taustoista.
Summa summarum: Ollaan ystäviä eikä tuputeta kummankaan näkemyksiä toiselle. Missä sinä näet tässä ongelman?
Eikä meitä säälitellä tarvitse sentäänLapseni ja minäkin elämme ihan täyttä elämää (usko pois, muuallakin kuin "lahkon" sisällä). Ja teini-ikä oli minulla ainakin oikein onnellista. Jätin vaan ne baarireissut väliin enkä hypännyt kenenkään sänkyyn ennen avioliittoa, vaikka kaverit niin tekikin.
Niin, ei saa siis vapaasti puhuakaan? Mitä ystävyyttä se sellainen on, varsinkaan teini-ikäisille? Kyllä ainakin minun teiniaikanani puhuttiin ystävien kanssa kaikista mahdollisista asioista, niin syvällisesti maailmankatsomusasioista, kuin vaikkapa seurusteluasioista. Jos ei olisi saanut puhua näistä, melko suppeiksi olisi puheenaiheet jääneet. Kaikki ei toki harrastaneet teini-iässä seksiä tai ryypänneet, mutta saivat sentään vapaasti puhua ja heille sai puhua omista ajatuksistaan.
Kukas sinua rajoittaa? Etköhän sinä saa aikuisena vapaasti valita ystäväsi (toivottavasti). Minä voin olla kyllä ystävä ihmisten kanssa, joilla on erilaisia arvoja. Edellytys on kuitenkin, että niistä voi puhua eikä kumpikaan osapuoli loukkaannu tai katkaise ystävyyttä, vaikka oltaisiin asioista eri mieltä. Jos täytyy kovasti sanomisiaan miettiä, ei voi puhua ystävyydestä, kyllä se silloin jää tuttavuustasolle.
Summa summarum: Ei se ole mitään ystävyyttä, jos puhutaan vaan pinnallisesti arkipäivän tapahtumista koko ajan sanomisiaan varoen.
Enkä minä sinua sentään sääli, sinulla on kuitenkin uskonnon-, omantunnon- ja sananvapaus. Lapsiasi kuitenkin säälin, koska heiltä nämä haluat kieltää.
Jotenkin ei yllättänyt, että ovat uskovaisia. Niiden riveistä löytyy riittämiin niitä 'vaikuttaa normaalilta mutta on pinnan alla seinähullu' -tyyppejä. "Otapas Esa-Pekka lisää pullaa.. ja mehuakin otat.. Ja muista sitten Esa-Pekka, että homot palavat helvetin tulessa. Maistuisiko keksi?"Ihan tosissani oon.
Mun on tosi vaikea itekki uskoa, ovat uskovaisia mutta tosi mukavia ja ovat vaikuttaneet erittäin suvaitsevaisilta myös. Eivätkä ole uskoaan tuputtaneet tai mitenkään paheksuneet esim. tota meidän likkaa jolla on aina joku bändipaita: klamydia, iron maiden, judas priest yms., irokeesikin likalla oli yhteen aikaan. Ei mitään poikkipuolista sanaa oo tullu ja nyt sit katkes välit kertaheitolla.
Olen tosin hämmästynyt myös siitä kuinka paljon tää asia noita teinejä kiinnosti.
Äkkiseltään ajateltuna voisin itsekin kuvitella hylkäävän kaverin kuka ei ole heikoimpien puolella ja suvaitsevaisuuden/oikeudenmukaisuuden kannattaja mutta toisaalta on mulla ihana muslimi ystävä, kuka ei ehkä kannattanut tätä. En voisi ikipäivänä häntä jättää.<3 Se hänen kantansa johtuu erilaisesta uskonnosta joten ymmärrän.
Jotenkin ei yllättänyt, että ovat uskovaisia. Niiden riveistä löytyy riittämiin niitä 'vaikuttaa normaalilta mutta on pinnan alla seinähullu' -tyyppejä. "Otapas Esa-Pekka lisää pullaa.. ja mehuakin otat.. Ja muista sitten Esa-Pekka, että homot palavat helvetin tulessa. Maistuisiko keksi?"
Sano nyt jo että tämä oli vitsi. Eihän tuossa ole mtn logiikkaa. Kristinuskon takia olisit valmis hylkäämään ystäväsi, mutta muslimin mielipide sua ei haittais.
Islam uskona ja kulttuurina on paljon tiukempi mitä kristinusko. Edelleenkään, muslimi nainen ei saa esimerkiksi menettää neitsyyttä ennen avioliittoa, mutta miehet saa painaa sitäkin enemmän aivan vapaasti eikä kukaan paheksu. Naiset eivät saa käydä baareissa. Eivät sitä, eivät tätä.
Joten on selvää, etten häneltä edes odota hyväksyntää homopareille koska uskonto ja kulttuuri kieltää sen niin vahvasti.
Nii, on se kamalaa että uskovaiset ei olekaan aina hullunkiilto silmissä olevia ja rasvaisella keskijakauksella varustettuja.
Eikä elävä uskovaisuus ei edelleenkään ole psyykkinen sairaus, pänniikö sua sekin?
Iso osa tuntemistani uskovista on maallisestikin arvioituna mukavia, sosiaalisia, moni on koulutettuja ja fiksuja. Toki on korpijaakkojakin mutta niitä löytyy muustakin kansasta.
Mä olen 100 % varma että kaikkien haukkuma Päivi Räsänenkin olisi tosi suosittu poliitikko jos homoasioissa tanssisi muiden pillin mukaan. Hän vaikuttaa tosi mukavalta ihmiseltä.
Myös kristinuskossa on erilaisia suuntia: osan mielestä esiaviollinen seksi on väärin jne.
Esiaviollisen seksin tuomitsijat kun ovat jopa uskispiireissä marginaaliryhmää.
Samoin tuohon toteamaan olisi kiva saada lähdetieto?? Vai onko tämäkin oma olettamuksesi.
Mutta kristinusko kieltää tuomitsemasta muita. Ei voi verrata näitä kahta kulttuuria toisiinsa mitä tulee länsimaalaisiin arvoihin; yhdenvertaisuuteen jne.
Mutta kristinusko kieltää tuomitsemasta muita. Ei voi verrata näitä kahta kulttuuria toisiinsa mitä tulee länsimaalaisiin arvoihin; yhdenvertaisuuteen jne.