No, miten on: aiotteko ottaa sikarokotteen itsellenne ja lapsillenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Galluppia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen raskaana ja otan rokotteen.
Kahdella lapsista on neurologinen sairaus, mutta en tiedä ovatko he riskiryhmässä vai ei. Jossain puhuttiin että kuuluisi riskiryhmään jos on neurologinen krooninen sairaus (tämä pitää siis vielä tarkistaa) Mutta rokotetaan heidätkin.

Yksi lapsista terve mutta jos perheessä kaikki muutkin rokotetaan miksi yksi jätettäisiin rokottamatta.
Mies kuuluu astmansa vuoksi riskiryhmään.

Eräs lääkäri (gynegologian erikoislääkäri) oli juurikin ihmetellyt miksi niitä äitejä jotka ovat raskaana ihan alussa ei rokoteta melko pian, koska silloin on muutenkin puolustuskyky heikompi kuin jo pidemmällä olevilla.

En ota rokotetta. Ei myöskään lapsille laiteta. Raskaana en ole ainakaan vielä, mutta raskaus muuttaa asiaa korkeintaan siihen suuntaan että ihan varmasti en altista sikiötä niille aineille joita rokotteissa on.

Saas nähdä kuinka tauti alkaa nyt levitä kun rokotukset aloitetaan. :(

No mitäs nyt jos sitten alkuraskauden aikana saisin sen possunuhan, voiko sitä sairastaa niin ettei se tee mitään hallaa masussa kasvavalle sikiölle? Viikkoja nyt jotain kahdeksan.
Olen kyllä ollut varma tähän asti että otan sen rokotteen, en jaksa uskoa että Suomen kaltaisessa valtiossa annettais raskaana olevalle jotain mömmöä mikä voin vammauttaa sikiön..

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja Kkk:
Kuinka mones tuhannes aloitus tästä aiheesta .

tuhannes ja pepusta nuo perustelut miksi ei ottaisi..no tyhmyydestä sakotetaan!!

Tai sitten ei. Kukaan ei tiedä mitä tuleva tuo ja ehkä tuo tauti jää lieväksi jolloin rokottamattomien syyllistäminen on turhaa. Minusta on yhtä pyllystä alkaa syytellä toisin tekeviä oman ratkasun pohjalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
No mitäs nyt jos sitten alkuraskauden aikana saisin sen possunuhan, voiko sitä sairastaa niin ettei se tee mitään hallaa masussa kasvavalle sikiölle? Viikkoja nyt jotain kahdeksan.
Olen kyllä ollut varma tähän asti että otan sen rokotteen, en jaksa uskoa että Suomen kaltaisessa valtiossa annettais raskaana olevalle jotain mömmöä mikä voin vammauttaa sikiön..

niin sitä talidomidistakin aikanaan luultiin että turvallista on.. tätä minäkin mietin..

Yhteistyössä