No miten sitä KEMIKAALIkuormaa voi vähentää? Oikeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhhhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en käytä siivoukseen mitään aineita, jynssäten tulee kyllä ihan tarpeeksi puhdasta. Kaakeleiden välit jynssään joskus etikalla. Pyykit pesen pesupähkinöillä ja jos tarvii huuhteluainetta, käytän etikkaa. Tiskeille on joku luonnonmukainen aine, tosin sitä vartenkin voisi keittää pesupähkinöistä liuosta, en oo vaan jaksanut :D

Hiukset pesen joko esim. santen shampoolla, rhassoulilla tai soodalla, "hoitoaineeksi" etikkaa. Saippuana on joku luonnonmukainen palasaippua tai sitten rhassoul. Kuorin sokerilla, tulee tosi pehmeä ja sileä iho. Lisäksi käytän ihonhoitoon suolaa. Kosteutan oliiviöljyllä tai esim. weledan rasvalla.

Meikkiä käytän harvoin, joten niiden inciin en juurikaan kiinnitä huomiota. Hiusväri on edelleen tavis kun en oo uskaltanut kokeilla henna ja indigoa. Mut joku päivä vielä uskallan :)

Ruoka on meillä lisäaineetonta, mitään limppareita yms. ei käytetä ollenkaan.

[QUOTE="vieras";22460559]Karitevoikin on ainoastaan pehmentävää, ei kosteuttavaa. Lisäksi se aiheuttaa kumiallergikoille oireita, koska siinä on pieniä määriä lateksia (samoin kuten avokadöljy ja mangovoi). Itse en runsaasti karitevoita sisältäviä vartalotuotteita pysty myös käyttämään, koska laittavat minullakin ihon kutisemaan. Ainakin tähän asti minulle on sopinut kuitenkin vähän karitevoita sisältävät tuotteet. Karitevoita sisältävät kumiallergikkojen harmiksi tosi monet luonnonkosmetiikkavoiteet. Tällä hetkellä minulla on Lavera Neutral vartalovoide (Baby & Kinder sarjan voide on lähes samaa, mutta edullisempaa). Tämä on helposti levittyvää ja luonnonkosmetiikalle tyypillisesti siinä on alkoholia, muttei kovin paljoa, kuten useissa tuotteissa. Pienille ja kuivemmille ihoalueille voi kokeilla Intensive voidetta. Sitä ei koko vartalolle pysty levittämään (mutta polvista ja kyynärpäistä alaspäin). Logona Free vartalovoide on myös yleisesti saatavissa, mutta siinä on vähän enemmän alkoholia. Nämä kyseiset voiteet ovat Suomessa selvästi ylihinnoiteltuja, eivätkä ikävä kyllä edullisia, mutta tutustumisen jälkeen järkevintä niitä on tilata hyvästä saaksalaisesta verkkokaupasta Violeystä (johon voi tehdä tilisiirron, jos ei luottokorttia omista). Edullisempi, mutta hieman huonommin levittyvä on esim. Urtekramin lastensarjan vartalovoide (ihan toimiva silti).

Ilman karitevoita olevia vartalorasvoja on vaikea löytää. i+m Freistil vartalovoide on yksi sellainen. Suomessa sitä ei myydä tietääksenin kuin ylihintaisena Salon Pacifiquessa ja Hairstoressa. Violeyssa edullinen.

Moni luonnonkosmetiikan vartalovoiteisiin siirtynyt on ollut kuitenkin sitä mieltä, että kyseisillä tuotteilla ei tarvitse läträtä niin paljon,koska eivät ole "tyhjää täynnä". Itse esimerkiksi olen huomannut, että ihon hilseily verrattuna apteekin rasvoihin, on vähentynyt selvästi. Kun myös ei pese voimakkailla aineilla, niin kuivumista ei niin paljon tapahdukaan.

Kannattaa ehdottomasti käydä kurkkimassa Violeyn hintoja ja verrata vaikka Hyvinvonnin tavaratalon hintoihin. Violeyssa on tosi hyvä valikoima, vaikka tuotteisiin tutustuminen englanniksi ei käykään niin helposti kuin suomeksi eli aluksi kannattaa katsella suomalaisia verkkokauppoja.[/QUOTE]

Onko sulla tietoa mistään alkoholittomista voiteista? Kun olen huomannut, että mulle ne nimenomaan eivät sovi, tekevät enemmän pahaa kuin hyvää iholle. :(

Onko mitään toivoa löytää luontaiskosmetiikkavoidetta, jossa ei ole alkoholia eikä karitevoita?

[QUOTE="vieras";22461562]Onko sulla tietoa mistään alkoholittomista voiteista? Kun olen huomannut, että mulle ne nimenomaan eivät sovi, tekevät enemmän pahaa kuin hyvää iholle. :(

Onko mitään toivoa löytää luontaiskosmetiikkavoidetta, jossa ei ole alkoholia eikä karitevoita?[/QUOTE]
Aluksi täytyy sanoa, että kannattaa silti kokeilla uudempia kosmetiikkasarjoja kuten sitä Laveran Neutralia, jos ei ole kokemusta muista kuin esim. Weledan ym. voiteista, joissa sitä alkoholia on todella paljon enemmän. Moni lopettaa luonnonkosmetiikkakokeilunsa pettyneenä Weledaan tai Dr.Hauschkaan, koska iho ei kestä.

Jos pitää olla sekä hajusteetonta, alkoholitonta ja ilman karitevoita, niin i+m Freistil sarjassa (josta kirjoitin) niitä ei ole (lukuunottamatta alkoholia, jota ei siis ole varsinaisesti tuotteen raaka-aineena, vaan apuaineena prosentin luokkaa, mikä ei vaikuta yhtään voiteeseen).

Itse löysin vastauksen www.queenesther.fi tuotteista. Nuo eivät sisällä laisinkaan kosmetikka teollisuuden jäteöljyjä esim. parafiiniöljyä. Ja tuotteet ovat aivan ihania varsinkin tuo super power for night. SUOSITTELEN!

[QUOTE="vieras";22461562]Onko sulla tietoa mistään alkoholittomista voiteista? Kun olen huomannut, että mulle ne nimenomaan eivät sovi, tekevät enemmän pahaa kuin hyvää iholle. :(

Onko mitään toivoa löytää luontaiskosmetiikkavoidetta, jossa ei ole alkoholia eikä karitevoita?[/QUOTE]

Tekeekö sun iholle huonoa siis myös rasva-alkoholit? Oletko kiinnittänyt huomiota? Nehän ei kuivata, eikä yleensä ärsytä.

TÄSSÄ ei mun mielestä kyllä ole alkoholeja eikä karitevoita: Pure Life Soap, Aloe Body Lotion, 14.9 fl oz (440 ml) - iHerb.com

Esim. tässä Alba Botanica, Andiroba Renewal Body Lotion, Rainforest, 8 oz (227 g) - iHerb.com on incin lopussa rasva- alkoholia. Sitä ei siis ole paljoa. Karitevoita ei ole.

Mun ihoa rauhoittaa tosi hyvin aloe vera geelit, esim. tää Mill Creek, 99% Aloe Vera Gel, 4 fl oz (118 ml) - iHerb.com Kosteuttaa myös, mutta mun kuiva iho kaipaa kaveriksi yleensä muutakin. Sekoittelen tuota muuhun voiteeseen. Mutta rauhoittaa siis tosi hyvin!

iHerbistä voi hyvinkin tehdä mahtavia löytöjä! Jos yhtään osaa katsoa incejä :) Toivottavasti mä nyt katsoin jokseenkin oikein, alkaa silmät olla vähän ristissä tähän aikaan... :whistle:

Yhteistyössä