A
arvoitus?
Vieras
Tuossa oli toi "kummitteluketju" jossa oli loogiset selitykset keksitty ikkunoiden paukahtamiselle ja sellaiselle. Mutta selittäkääs minulle tämä jotenkin loogisesti, että saan ensi yönä nukuttua. Eli siis mulla oli kirjahyllyssä sellanen valokuva edesmenneestä mummostani. Se on ollut siinä hyllyssä jo viisi vuotta, sellaisessa paksussa kehyksessä joka on aika painava. Kuva on ollut ylimmällä hyllyllä ja tukevasti hyllyn perällä, edessä vielä kaksi tuikkulyhtyä. Tänään sitten vein lapset aamulla isälleen, olin ystävien luona, tulin kotiin, lähdin lenkille ja sitten saunaan. Saunasta tultua kehys oli lattialla, noin metri hyllyn edessä lattialla. Se ei ollut hajonnut. Tuikkulyhdyt paikoillaan ja hyllyssä kehyksen mallinen pölyjälki, ei näytä siltä että se olisi sieltä valunut alas. Minä en henkilökohtaisesti usko yliluonnollisuuksiin, mutta en kyllä keksi yhtään selitystä tuolle, miten se kuva on voinut päätyä siihen paikkaan. Paikka on sellainen että olen lenkille lähtiessäni siitä ohi kulkenut ja silloin se ei ollut siinä, eli vaikka jompi kumpi lapsista olisikin jotenkin onnistunut ylettymään ylähyllylle, niin olisin huomannut kuvan viimeistään tullessani lenkiltä ja mennessäni saunaan. Miten tämä on mahdollista?