No mutta antakaas looginen selitys tälle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arvoitus?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arvoitus?

Vieras
Tuossa oli toi "kummitteluketju" jossa oli loogiset selitykset keksitty ikkunoiden paukahtamiselle ja sellaiselle. Mutta selittäkääs minulle tämä jotenkin loogisesti, että saan ensi yönä nukuttua. Eli siis mulla oli kirjahyllyssä sellanen valokuva edesmenneestä mummostani. Se on ollut siinä hyllyssä jo viisi vuotta, sellaisessa paksussa kehyksessä joka on aika painava. Kuva on ollut ylimmällä hyllyllä ja tukevasti hyllyn perällä, edessä vielä kaksi tuikkulyhtyä. Tänään sitten vein lapset aamulla isälleen, olin ystävien luona, tulin kotiin, lähdin lenkille ja sitten saunaan. Saunasta tultua kehys oli lattialla, noin metri hyllyn edessä lattialla. Se ei ollut hajonnut. Tuikkulyhdyt paikoillaan ja hyllyssä kehyksen mallinen pölyjälki, ei näytä siltä että se olisi sieltä valunut alas. Minä en henkilökohtaisesti usko yliluonnollisuuksiin, mutta en kyllä keksi yhtään selitystä tuolle, miten se kuva on voinut päätyä siihen paikkaan. Paikka on sellainen että olen lenkille lähtiessäni siitä ohi kulkenut ja silloin se ei ollut siinä, eli vaikka jompi kumpi lapsista olisikin jotenkin onnistunut ylettymään ylähyllylle, niin olisin huomannut kuvan viimeistään tullessani lenkiltä ja mennessäni saunaan. Miten tämä on mahdollista?

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Onks nyt joku mummon syntymä-tai kuolinpäivä?

Ei kyllä ole. Mutta papan, joka on vielä elossa, syntymäpäivä on tänään. Enkä mennyt juhliin, kun asuu niin kaukana. Hyi olkoon, ei kai mummu tullut sellaista kostamaan! :O

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:

Ei kyllä ole. Mutta papan, joka on vielä elossa, syntymäpäivä on tänään. Enkä mennyt juhliin, kun asuu niin kaukana. Hyi olkoon, ei kai mummu tullut sellaista kostamaan! :O

Ei se kosta. Herättelee vain. Ehkäpä papalla ei oo enää paljon aikaa täällä jäljellä.

samanlainen juttu oli miehen mökillä,ikkuna oli pudonnut lattialle hajoamatta ja kaikkien siellä olijoiden kellot oli pysähtynyt samaan aikaan. Mun kännykän kello myös pimahti siellä ja ovi meni lukkoon ilman avainta,se on sellanen lukko jota ei saa kuin avaimella kiertämällä.

Ei se kosta. Herättelee vain. Ehkäpä papalla ei oo enää paljon aikaa täällä jäljellä.

^samaa veikkaisin!

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
ja olet ihan varma että lapset ei oo kuvalla leikkineet?

No melko varma, koska luultavasti kumpikaan ei edes tuolin kanssa ylety hyllylle ja kuva on sellaisessa paikassa, että olisin käytännössä kävellyt sen yli jos se olisi ollut siinä jo kun olen lähtenyt lenkille ja mennyt saunaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Uskon:

^samaa veikkaisin!

no jos kummituksia on olemassa niin miksi meidän talossa ei kummittele?
Tää talo on entinen sairaala, joten varmaan täällä on joku kuollutkin joskus

Alkuperäinen kirjoittaja Uskon:

^samaa veikkaisin!

Nyt tuli huono omatunto. Tänään en sinne enään ehdi, mutta ehkäpä ensi viikonloppuna menemme lasten kanssa. Pappa on kyllä hyväkuntoinen ja asuu omassa kodissaan. Muita sisaruksia ja sukulaisia siellä on kyllä juhlassa ollut, että ihan yksinään ei pappa ole joutunut syntymäpäiviä viettämään.

[

Meillä on ainakin ollut jo ennen ku kukaan kuoli tässä talossa.
Ehkä ne ei vaan viihdy sun kanssa ;)

ehkä muutkin talon asukkaat ( kerrosalo kun o ) olis kertoneet jos jotkain outoa olis tapahtunut .

Meillä oli eräässä asunnossa koliis vessanpöntn kansi, vaikka kukaan ei ollut lähelläkään vessaa. se kuuli minä ja lapset ( mies ei ollut kotona) sseltiytstä tälle ei ole löytnyt

[

Milläs sellaset saa karkotettua? Mulla on tosi inhottava olo, niskanahka kihelmöi ja kylmää. Pelottaa nukkua yksin. Millä ihmeellä tästä tunteesta pääsee eroon? Sanokaa nyt mulle edes joku vähänkin uskottava selitys tuolle!

En haluais enempää pelotella, mut mulle tulis tollasessa tilanteessa mieleen miettiä myös vaihtoehtoa, että siellä on käynyt joku ei-ihan -täysipäinen-ihminen laittamassa sen valokuvan siihen lattialle sillä aikaa kun olet ollut lenkillä.

[

Milläs sellaset saa karkotettua? Mulla on tosi inhottava olo, niskanahka kihelmöi ja kylmää. Pelottaa nukkua yksin. Millä ihmeellä tästä tunteesta pääsee eroon? Sanokaa nyt mulle edes joku vähänkin uskottava selitys tuolle!

Ei niitä tarvi pelätä. Ei sille välttämättä ole "järkevää selitystä". Karkottamiseen tarvii tietää aika paljon taustoja.