No niin, lapseni pelkää demoneita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mä haluaisin kuulla mielipiteitä/kokemuksia tästä asiasta, eli Jehovan todistajat ilmeisesti kertovat nää demonijutut jo ihan päiväkoti-ikäisille lapsilleen jotka, luonnollisesti, kertovat sitten näitä juttuja kavereilleen ja saattavat aiheuttaa suurtakin pelkoa ja ahdistusta asiasta. :/
No mut, kai tämä on asia josta kuitenkin kuuluu infota lapsen huoltajaa, kai saa toivoa ettei se lapsi puhu näitä uskonasioitaan kavereilleen? Vai mitä ootte mieltä?

Nykyisin joka tuutista tulee lapselle sopimatonta materiaalia, pahimmat on tietokonepelit ja piirretyt! Lapsen suojeleminen haitalliselta tietotulvalta on harmittavan vaikeaa :(

siihen en ota kantaa pitääkö keskustella ja kenen kanssa

Voi itku. En voi neuvoa koska luultavasti mulla on niiden demonien suhteen eri maailmankuva kuin sulla. Sepäs se olikin mun ykköspelko lapsena, demonit. :( mä en oikein uskaltanut kertoa siitä kellekään. Lopuksi mä kerroin isälle, että pelkään haamuja (en millään uskalranut sanoa, että demoneita) jolloin isä lohdutti minua, että "ei hätää, ei haamuja ole, ne on vaan demoneita jotka tekeytyy haamuiksi" :D arvaa auttoiko?

Jos minun lapseni pelkäisi demoneja, en kieltäisi niiden olemassaoloa (koska en voi omien uskomusten vastaisesti opettaa) mutta sanoisin, että eivät ne ole niin valtavan voimakkaita, että ne voisivat vahingoittaa, vaan pystyvät vain pelotella.

En tiedä mitä sinun kannattaisi sanoa. Sano jotain, mihin itse oikeasti uskot.

Voi itku. En voi neuvoa koska luultavasti mulla on niiden demonien suhteen eri maailmankuva kuin sulla. Sepäs se olikin mun ykköspelko lapsena, demonit. :( mä en oikein uskaltanut kertoa siitä kellekään. Lopuksi mä kerroin isälle, että pelkään haamuja (en millään uskalranut sanoa, että demoneita) jolloin isä lohdutti minua, että "ei hätää, ei haamuja ole, ne on vaan demoneita jotka tekeytyy haamuiksi" :D arvaa auttoiko?

Jos minun lapseni pelkäisi demoneja, en kieltäisi niiden olemassaoloa (koska en voi omien uskomusten vastaisesti opettaa) mutta sanoisin, että eivät ne ole niin valtavan voimakkaita, että ne voisivat vahingoittaa, vaan pystyvät vain pelotella.

Niin, mä sanoin ettei niitä ole minun mielestäni olemassa. Että uskon vain asioihin, jotka näen. Se ehkä vähän auttoi.. Mutta kun kaveri oli kuvaillut, miten ne leijuvat ja millaisia ovat ja että lapseni huoneessa voi olla sellainen.
Kyllä, tulin vihaiseksi. Pienille lapsille opetetaan tuollaista ja sitten minä yritän kertoa ettei me uskota sellaisiin ja kaverin kotona taas kerrotaan että niitä on.

Niin, mä sanoin ettei niitä ole minun mielestäni olemassa. Että uskon vain asioihin, jotka näen. Se ehkä vähän auttoi.. Mutta kun kaveri oli kuvaillut, miten ne leijuvat ja millaisia ovat ja että lapseni huoneessa voi olla sellainen.
Kyllä, tulin vihaiseksi. Pienille lapsille opetetaan tuollaista ja sitten minä yritän kertoa ettei me uskota sellaisiin ja kaverin kotona taas kerrotaan että niitä on.
Tosi tyhmää pelottelua. :( mistäs muuten tämä kaveri tietää miten ne muka leijuu ja miltä ne näyttää? Heilläkö ne majailee?:ROFLMAO:
Jos leikittäis hetki että sellaisia olis, niin ne luultavasti ois just tämmösissä kodeissa tosi tyytyväisiä, missä lapset pelotellaan pissat housuun.:poop:

Tosi tyhmää pelottelua. :( mistäs muuten tämä kaveri tietää miten ne muka leijuu ja miltä ne näyttää? Heilläkö ne majailee?:ROFLMAO:
Jos leikittäis hetki että sellaisia olis, niin ne luultavasti ois just tämmösissä kodeissa tosi tyytyväisiä, missä lapset pelotellaan pissat housuun.:poop:

Kaverin isä on kuulemma nähnyt demonin kirkossa ja lapseni on sitä mieltä että niitä on olemassa, niistä lähtee äänikin. :/
Sitten omaa lastani alkoi selvästi ahdistaa jutella aiheesta (ja kyllä, mua ahdistaa tämä aihe ja kiukuttaa kun lapsilla muutenkin on vilkas mielikuvitus!!), enhän minä voinut kuin yrittää rauhoitella!

Mut, onko teistä ok ottaa asia puheeksi tämän kaverin äidin kanssa? Mahdanko saada vihat (tai demonit..)niskaani..

Ei tässä mainittu lapsi varmaankaan tietäisi mikä on demoni, jos hän ei olisi jossain tutustunut aiheeseen jo muuten. Eli on nähnyt pelejä, ohjelmia tms. joissa on ties mitä kammottavuuksia. Lasten ohjelmat ovat suoraan sanottuna sairaita.

Eli ennen kuin tuomitaan jehovat tai muut, on syytä katsoa, millaisia ohjelmia ja pelejä lapset näkevät. Ei niissä välttämättä mainita, että joku hörhellys on demoni, vaan on kaikenlaisia henkiä ja yliluonnollista kouhotusta.

Niinpä tietysti kirkossa. Siksi ne näkee niitä kirkossa, koska ne vaan vastustaa kirkkoa. Toi on tommosta mitä hengellisissä piireissä aina joku kertoo, et muut ois äimistyneitä.

En tiedä, oon yleensä aina sitä mieltä ettei lapsen kaverisuhteita saa rajottaa, mut tollasta kyllä jo rajoittaisin.

Demoneita on olemassa. Niitä voi nähdä, ja ne näyttävät kammottavilta!

Mun poika tuli 4-vuotiaana paniikissa yöllä viereeni, huusi että tuo ajaa häntä takaa. Kysyin mikä, no tuo punainen, nyt se tulee tännepäin. Kysyin miltä se näyttää, niin punaiselta ja mustalta ja sillä on kamalat punaiset leiskuvat silmät. Mies sanoi että se näkee paholaisen. Rukoiltiin Herran siunaus, ja poika totesi helpottuneena että nyt se loittonee, ja kohta nukahti rauhallisesti. Toista kertaa ei nähnyt, mutta sanoi että joskus on nähnyt huoneessaan punaista, ja että tuleeko se vielä. Joka ilta ollaan pidetty iltarukous ja siunattu itsemme. Ei ole tullut.

Älä kerro tätä tapahtumaa lapsellesi, muutoin kuin että rukous auttaa, kun lausuu Herran Jeesuksen nimeä, niin kaikki pahat henget loittonee!

Demoneita on olemassa. Niitä voi nähdä, ja ne näyttävät kammottavilta!

Mun poika tuli 4-vuotiaana paniikissa yöllä viereeni, huusi että tuo ajaa häntä takaa. Kysyin mikä, no tuo punainen, nyt se tulee tännepäin. Kysyin miltä se näyttää, niin punaiselta ja mustalta ja sillä on kamalat punaiset leiskuvat silmät. Mies sanoi että se näkee paholaisen. Rukoiltiin Herran siunaus, ja poika totesi helpottuneena että nyt se loittonee, ja kohta nukahti rauhallisesti. Toista kertaa ei nähnyt, mutta sanoi että joskus on nähnyt huoneessaan punaista, ja että tuleeko se vielä. Joka ilta ollaan pidetty iltarukous ja siunattu itsemme. Ei ole tullut.

Älä kerro tätä tapahtumaa lapsellesi, muutoin kuin että rukous auttaa, kun lausuu Herran Jeesuksen nimeä, niin kaikki pahat henget loittonee!
Njaa kuulostaa kyllä vähän... En tiedä.

Uskovaiset on kyllä sairaita. Haluavat omia lapsiaan traumatisoida jatkuvalla kuolemalla ja demoneilla ja muulla sekoilulla. Eikä sekään riitä, vaan lisäävät vielä naapurien ja ystävien lapset listalle.

Njaa kuulostaa kyllä vähän... En tiedä.

Kuulosta kamalalta, eikö vaan! Vaikka lapsi oli ollut nukkumassa, niin ei se siinä vaiheessa enää nukkunut, eli siis ei nähnyt unta, vaan näki ihan oikeasti :'( itsellä on ollut tuosta valtavan paha mieli, että lapsella oli tuollainen kokemus, mutta onneksi hän ei enää muista sitä (kerran nyt myöhemmin kierrellen utelin, ikää nyt jo 10v), Herra varmasti poisti sen muistista ettei tule traumoja. Olen kyllä sen jälkeen päivittäin siunannut lapseni, minulleko tuo tapaus oli muistutus?!?

Kuulosta kamalalta, eikö vaan! Vaikka lapsi oli ollut nukkumassa, niin ei se siinä vaiheessa enää nukkunut, eli siis ei nähnyt unta, vaan näki ihan oikeasti :'( itsellä on ollut tuosta valtavan paha mieli, että lapsella oli tuollainen kokemus, mutta onneksi hän ei enää muista sitä (kerran nyt myöhemmin kierrellen utelin, ikää nyt jo 10v), Herra varmasti poisti sen muistista ettei tule traumoja. Olen kyllä sen jälkeen päivittäin siunannut lapseni, minulleko tuo tapaus oli muistutus?!?

Mielenkiintoista. Minä en usko kristittyjen jumalaan, eivätkä usko lapsenikaan. Yksikään meistä ei ole ikinä pirua nähnyt. Ehkä se piru jahtaa vain uskovaisia?

Niin se taitaa olla. Eihän sen ei-kristittyjä tarvii jahdata kun ne on sen puolella jo muutenkin :(

Tää oli varmaan hyvä vitsi mielestäsi.

Vrt. kristittyä lasta, jonka vanhemmat pelottelevat häntä helvetin todellisella tulella ja kauheilla demoneilla, jotka tulee ja vie lapsen ja vanhemmat helvettiin, jossa lapsi palaa oikeassa tulessa ikuisesti, lapseen, jonka vanhemmat kertovat lapselle, ettei tarvitse pelätä tuollaisia asioita ja auttavat lasta pärjäämään mielikuvituksensa kanssa. Kummasta kasvaa tasapainoisempi aikuinen?

Uskovaiset on kyllä sairaita. Haluavat omia lapsiaan traumatisoida jatkuvalla kuolemalla ja demoneilla ja muulla sekoilulla. Eikä sekään riitä, vaan lisäävät vielä naapurien ja ystävien lapset listalle.
No joo jotkut todella pelottelevat. Mua on peloteltu mutta mä en pelottele. Varsinkaan mitään naapurin lapsia. En koskaan höpise mitään uskonasioita muiden lapsille, tajuan kyllä, että ei vanhemmat tykkäisi. Enhän mäkään tykkäisi jos joku alkais omia juttujaan mun lapselle puhumaan.

No, mielestäni valveunia voi nähdä ilman sen kummempaa syytä. Ei se ole edes tärkeää oliko se todellista mitä näki.

Siinä mielessä Jehovan todistajilla (ei kristittyjä) on sama oppi kuin kristityillä demoniasioissa, että molemmat uskovat demonien olevan pahoja henkiä, Jumalan hylänneitä enkeleitä. Ja että ne voivat tekeytyä aaveiksi, haamuiksi tai vaikka ufoiksi. Eikös Melleri joskus selittänyt ufohavaintoja demonien toiminnalla.

Kerro lapsellesi, että kun hän rukoilee Jeesusta, niin demonit lähtevät pois. Jeesus voittaa kaikki demonit. Siis lapsi voi sanoa mielessään vaikka "Jeesuksen nimissä mene pois paha henki", se on sellainen turvalause, ettei enää tarvitse pelätä.

Mä oon kasvanut uskonnollisessa yhteisössä, enkä kuullut koskaan mitään demonijuttua.

Sielunvihollisesta puhuttiin ja mustista enkeleistä joskus, mutta käsitin ainakin itse ne semmosiksi henkisiksi "möröiksi" eikä näkyviksi.
Silleen, että ne on jokaisen omassa päässä.

Mä oon kasvanut uskonnollisessa yhteisössä, enkä kuullut koskaan mitään demonijuttua.

Sielunvihollisesta puhuttiin ja mustista enkeleistä joskus, mutta käsitin ainakin itse ne semmosiksi henkisiksi "möröiksi" eikä näkyviksi.
Silleen, että ne on jokaisen omassa päässä.
Eiks ne mustat enkeli oo samoja kuin demonit? Minäkin käsitän ne semmoisiksi aineettomiksi hengiksi, jotka voi vaikuttaa ihmisten ajatuksiin jos ns. On joku portti auki, on vaikka tosi katkera tai jotain.