No niin, näin käy kun yksi porukasta ei ajattele pätkääkään muita!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks äiti vaan

Vieras
En sitten vienyt lasta hoitoon, kun siellä hoitokaverien (sisarukset) perhe sairastaa kamalaa räkätauti/yskä/korkeeta kuumetta...

Siis olin aamulla viemässä, mutta käännyttiin portailta pois, niinkuin teki toinenkin äiti. Tän sisarusparin toinen lapsi oli hoitoon jo tullut, ja AIVAN järkyttävässä limaisessa yskässä ja nuhassa. Silmät punaisena ja nuutuneena. Sisarusparin toinen laps oli kotona, samassa taudissa, mutta sillä oli kuumetta..Että se kuume sit oli suonut hälle kotipäivän, mutta tää pienempi oli viel säästynyt kuumeelta ja rahdattu hoitoon EI JUMALAUTA!!

No, me oltiin toisen äidin kans siinä sit omiamme viemässä, mutta käännyttiin ovelta kotiin kun humattiin tilanne. Hoitaja levitteli käsiään, tietysti. Eihän se voi tossa tilanteessa mitään. Kun ohjeet on tulleet ylempää.

MIKÄ teitä jotkut vanehmmat vaivaa?!?! Te ette ajattele kuin sitä omaa napaa, kellään muulla ei ole mitään väliä!! Nyt sitten näittenkin äiti kitisee varmasti ensiviikolla, jos hoitaja saa taudin ja jää saikulle. Sitten sitä aletaan itkee että "voi voi, minnes me nyt sit nää lapset laitetaan varahoitoon? Kun toi toinen ei ollenkaan siitä varahoitopaikasta tykkää.."

PRKL!

Ihmettelen kyllä suuresti!! Jos yhden lapsen kans ollaan kuitenkin kotona niin miksei se toinenkin saanut sairastaa...!!!Aika järjenköyhää touhua!
Meitä on moneksi.Tosi kurja juttu muiden hoitolasten kannalta..

Tuossa tilanteessa olisin jäänyt kaikkien kanssa kotiin:) Tuollaisesta nuhasta kyllä monesti lääkäri kyllä kirjoittaa vanhemmille 1-2 sairaslomaa jos se vaikeuttaaa jo kovasti lapsen kuntoa.. Pikkunuhassa olen itsekin vienyt omani hoitoon:)

Alkuperäinen kirjoittaja iita:
Tuossa tilanteessa olisin jäänyt kaikkien kanssa kotiin:) Tuollaisesta nuhasta kyllä monesti lääkäri kyllä kirjoittaa vanhemmille 1-2 sairaslomaa jos se vaikeuttaaa jo kovasti lapsen kuntoa.. Pikkunuhassa olen itsekin vienyt omani hoitoon:)

Pikkunuha onkin eri asia.eihän jokaisen pikkunuhan takia voi jäädä kotiin.Sitähän olis aina saikulla :D

Lisään vielä, että itse en olisi voinut olla tuollaisen asian takia edes omalla vapaalla, että toisen lapso oli päiväkodissa sairaana. Hienoa jos teillä voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Ihmettelen kyllä suuresti!! Jos yhden lapsen kans ollaan kuitenkin kotona niin miksei se toinenkin saanut sairastaa...!!!Aika järjenköyhää touhua!

Mulle tuli ihan ekana sama mieleen.... Siis jos äiti kotona, ni miks toinen hoitoon?

Ite pidän kaikki lapset kotona, silloin kuin itekkin olen. En vie hoitoon/päiväkotiin tautejamme levittämään.

Joo ja kun se toinen näistä sisaruksista oli kuumeessa vanhemman kanssa kotona! Eli saikkuahan sillä vanhemmalla oli jo sen toisen lapsen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:

Mulle tuli ihan ekana sama mieleen.... Siis jos äiti kotona, ni miks toinen hoitoon?

Ite pidän kaikki lapset kotona, silloin kuin itekkin olen. En vie hoitoon/päiväkotiin tautejamme levittämään.

Kyllä, siellä on jompi kumpi vanhemmista kotona sen toisen lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli siis jäitkö töistä pois tuon takia?

No JÄTIN, todellakin!

Onpa sulla kiva työnantaja, kun saat olla kotona jos haluat! Meillä pitää kyllä mennä töihin, vaikka lapsen hoitokaveri olisikin kipeänä.

Mulla on liukuva työaika, ja nyt meen sitten vasta myöhemmin kun isäntä tulee töistä.

No JÄTIN, todellakin!

Onpa sulla kiva työnantaja, kun saat olla kotona jos haluat! Meillä pitää kyllä mennä töihin, vaikka lapsen hoitokaveri olisikin kipeänä.

Joo,ei kyllä meilläkään onnistuisi tuollainen. Vaikuttaa hiukan yli reagoinnilta.

No JÄTIN, todellakin!

Mulla on liukuva työaika, ja nyt meen sitten vasta myöhemmin kun isäntä tulee töistä.

Niin just, eli teillä lapset ei oikeasti tarvitse hoitoa. Ei siis ollut mikään uhraus sinulta "jättää menemättä töihin", kun kerran kuitenkin sinne töihin menet ihan normaalisti liukumien puitteissa!

No JÄTIN, todellakin!

Niin just, eli teillä lapset ei oikeasti tarvitse hoitoa. Ei siis ollut mikään uhraus sinulta "jättää menemättä töihin", kun kerran kuitenkin sinne töihin menet ihan normaalisti liukumien puitteissa!

No voi pyhä yksinkertaisuus!! Jutun pointti EI ollut mun työaikani (josta siis olisin päässyt ajoistaan tänään kotiinkin, JOS olisin mennyt ajoistaan,..) vaan se, että MIKSI se toinen lapsi ei saanut jäädä puolikuntoisena myös kotiin kun sisaruskin jäi.
Mutta saivartele sinä kaikessa rauhassa.

No JÄTIN, todellakin!

no eihän nyt ollut lainkaan kyse siitä ettei ap päässyt töihin, vaan siitä että joku itsekäs mamma vei sairaan lapsen hoitoon ja muut lapset ei sitten päässeet samaiseen hoitopaikkaan. Hitto ärsyttää kun täällä aina takerrutaan ihan toisarvoisiin juttuihin! :headwall:

Mikä tää sun pointti oli?
Sä olit pois töistä koska lapsen tarhakaveri oli kipeenä? Mikset sitten vienyt omia lapsias sinne tarhaan ni olis OIKEA syy olla kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
sitäkö saa nykyään saikkua,jos lapsen hoitokaveri on sairaana?hhmm...

No haloo!! Ei varmasti saakaan! Pointti olikin se, että tämä yksi ajattelematon perhe aiheuttaa toiminnallaan harmia MUILLE!
Mutta ilmeisesti sinäkin kuulut näihin ap. viestissäni kuvaamiin äityleihin, jotka kuskaa toisen hoitoon, kun toinen sairastaa..

No ei oo kiva tilanne kaikenkaikkiaan, molemmat lapset kotiin, jos ovat sairaina.
Mutta en myöskään ymmärrä sinun hysteeristä käytöstäsi. Käytkö kaupoissa lapsesi kanssa nuha-aikana, koska kyllä se tauti sieltäkin tule...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mikä tää sun pointti oli?
Sä olit pois töistä koska lapsen tarhakaveri oli kipeenä? Mikset sitten vienyt omia lapsias sinne tarhaan ni olis OIKEA syy olla kotona?

Ja suhisee ja vilisee ohi näköjään....

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
sitäkö saa nykyään saikkua,jos lapsen hoitokaveri on sairaana?hhmm...

No haloo!! Ei varmasti saakaan! Pointti olikin se, että tämä yksi ajattelematon perhe aiheuttaa toiminnallaan harmia MUILLE!
Mutta ilmeisesti sinäkin kuulut näihin ap. viestissäni kuvaamiin äityleihin, jotka kuskaa toisen hoitoon, kun toinen sairastaa..

Anna ap olla, ei täällä mitään kärsi kirjoittaa ilman että aletaan sitä pilkkua nussimaan :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
No ei oo kiva tilanne kaikenkaikkiaan, molemmat lapset kotiin, jos ovat sairaina.
Mutta en myöskään ymmärrä sinun hysteeristä käytöstäsi. Käytkö kaupoissa lapsesi kanssa nuha-aikana, koska kyllä se tauti sieltäkin tule...

Hysteeristä??
Mulla oli mahdollisuus liukuman takia jäädä odottelemaan kotiin isäntää töistä, niin en vienyt lasta sitten ehdointahdoin saamaan tartuntaa.
Kai sen nyt jokainen järkevä vanhempi koittaa välttää, jos vaan mahdollista.

Yhteistyössä