No niin naiset, nyt neuvoja/vinkkejä miten saada mies taipumaan "salaa"!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Eli kyseessä on talonrakennusprojekti joka on edennyt jo siihen vaiheeseen että on sisustusta ja pintoja päästy valitsemaan. Jos nyt rehellisiä ollaan, niin mun miehellä ei ole sisustussilmää ollenkaan (tai ei ainakaan käy yksiin mun silmän kanssa ) ... mutta mä en halua sitä aina talloa maanrakoon (vertauskuva, en mä sitä oikeasti alista mitenkään ikinä :D ) niin on pikku probleema.

Mies haluaa tummat lattialistat ja ovien karmit ja kattolistat (who knows why?! ) ja minä taas klassiset, antiikkiset valkoiset. Tummat listat ei vaan SOVI koko siihen muuhun kuvioon. Oon aikalailla vapaasti saanut päätöksiä tehdä eikä miestä edes yleensä kiinnosta värimaailma/muu esteettinen, mutta tässä asiassa mies on aika ehdoton; se on monta viikkoa tohkeissaan selittänyt visiotaan tummista listoista (minä kauhuissani kuunnellut ) ja nyt pitäisi keksiä keino, miten mä saisin sen pään käännettyä niin, ettei se luule mun "päsmäröivän"? Niin tässä on sekin että jos mä vaan haluan että ne on valkoiset ja sanon sen miehelle niin yleensä se suostuu kaikkeen, mutta kun tää on vaan yksi ainoa asia jonka se haluaisi (kysyin! ) niin miksi mä en vaan voi kuvitella asuvani asunnossa jossa on tummat listat.......

neuvoja kehiin =)

"mutta kun tää on vaan yksi ainoa asia jonka se haluaisi (kysyin! ) niin miksi mä en vaan voi kuvitella asuvani asunnossa jossa on tummat listat....... "

Mä antaisin miehen päättää tästä, jos itse kerran saisin päättää kaikesta muusta.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
"mutta kun tää on vaan yksi ainoa asia jonka se haluaisi (kysyin! ) niin miksi mä en vaan voi kuvitella asuvani asunnossa jossa on tummat listat....... "

Mä antaisin miehen päättää tästä, jos itse kerran saisin päättää kaikesta muusta.

Niinpä, tästä syystä mä en haluakaan sanoa ei tai pistää vastaan, mut mikä olisikaan loistavampaa kuin jos se olisi sen oma idea et ne olisikin valkoiset?

Oikeasti, mä en tiedä kamalampaa kuin tummat kattolistat, ovien karmit, lattialistat............

apua.

Mäkin annoin periksi kun en viitsinyt marmattaa, mutta näin 5 vuoden päästä edelleen kaduttaa. Koko keittiötä kun ei viitsisi repiä alas ihan vain laatanvaihdon vuoksi.

Mun miehelle toimi tämä aina: "mut tää näyttää kalliimmalta ja tuo halvalta" ;) Ja oikeasti kyllä olinkin sitä mieltä, että ne miehen valinnat näytti jotenkin halvoilta vaikka kyseessä olisi ollut samanhintainen tapetti/lattia/mikä tahansa. Ja mies ajatteli jo eteenpäin tulevaisuuteen ja kämpän mahdollista myyntiä, niin tottakai valitsi sitten sen mikä näytti arvokkaammalta :D

Lupaa että ne voi kyllä tulla sillä ehdolla että mies pitää ne puhtaina PÖLYSTÄ! Niissä näkyy pöly tsiljoona kertaa herkemmin kuin valkoisissa. Ja maalaat kauhukuvat jokailtaisista konttaussessioista pölypallojen perässä :whistle: ;)

Tummat listat, etc on aika lailla sellaista 80-luvun alun muotia. Olikohan miehelläsi lapsuudenkodissa sellaiset?

Tuo, valkoiset, klassiset listat ovat "jälleenmyyntiarvoa nostavat" on hyvä ja vieläpä aivan tosi asia. Toinen mitä voisi kokeilla on todeta, kuinka paljon pöly näkyy tymmissa listoissa (ja sekin on muuten totta).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todellakin! Jos listat ovat tummat, mies pyyhkii niistä pölyt. Aina.

Huoneita talossanne on varmaan useita, niin voisiko yhteen laittaa niitä tummia listoja?

No yhdestä huoneesta on tulossa miehen peli/jalkapallonkatseluhuone (miten niin kyllästynyt lähes jokailtaisiin jalkapallomaratooneihin... ) niin sinne saa mun puolesta vaikka laittaa tummat listat ja maalata seinät vaikkapa neonvihreiksi jos haluaa :laugh:

Hyviä vinkkejä tässä tuli, mm. tuo jälleenmyyntiarvon nostatus jne. täytyy ottaa käyttöön!

Olen graafinen suunnittelija ja kun kuvittelen - näin vähän niinkuin ammattilaissilmin : ) - tummia listoja muutoin vaaleaan kotiin, niin en voi uskoa, että näyttäisi hyvältä! Vaikutelmaa voisi verrata esim. vaaleaan, tyylikkääseen miesten paitaan, jossa olisi päälitikkaukset tehty huomattavasti kangasta tummemmalla langalla. Saumat pistäisivät kyllä armottomasti silmään. Tällä esimerkillä en tarkoita sitä, etteikö listoissa voisi olla jotain muuta väriä, kuin esim. lattia tai seinissä tai katossa, mutta kovin suuri väriero alleviivaa lattian- ja katonrajoja - tai minne nuo tummat listat sitten olisivatkaan tulossa. Asiaan vaikuttaa tietysti myös listojen leveys. Mitä ohuemmat listat, sen varovaisempi pitäisi olla värierossa.

Meillä miehellä oli knas pari "tosi hyvää ideaa" joihin annoin luvan tasan miehen työhuoneeseen! Sanoin että sinne saa laittaa mitä ikinä keksii, muista sovitaan yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuukkeli:
Olen graafinen suunnittelija ja kun kuvittelen - näin vähän niinkuin ammattilaissilmin : ) - tummia listoja muutoin vaaleaan kotiin, niin en voi uskoa, että näyttäisi hyvältä! Vaikutelmaa voisi verrata esim. vaaleaan, tyylikkääseen miesten paitaan, jossa olisi päälitikkaukset tehty huomattavasti kangasta tummemmalla langalla. Saumat pistäisivät kyllä armottomasti silmään. Tällä esimerkillä en tarkoita sitä, etteikö listoissa voisi olla jotain muuta väriä, kuin esim. lattia tai seinissä tai katossa, mutta kovin suuri väriero alleviivaa lattian- ja katonrajoja - tai minne nuo tummat listat sitten olisivatkaan tulossa. Asiaan vaikuttaa tietysti myös listojen leveys. Mitä ohuemmat listat, sen varovaisempi pitäisi olla värierossa.

Jep, TÄYSIN samaa mieltä kanssasi. Rajaa ja pienentää kokonaisuutta, kiinnittää katseen ja ei vaan yksinkertaisesti sovi. En ole edes ammattilainen, mutta erittäin kiinnostunut sisustuksesta ja aikalailla tarkka siitä mitä hankitaan. Olen mieluummin ilman kalusteita kuin ostaisin "sekundaa", tarkoitan sekundalla kompromissia. Ostan vain sitä, mitä TODELLA haluan ja pohdin tarkkaan, mies taas ostaisi jos halvalla saa vaikka muuten olisi aivan kamala tavara/esine.

Ja tosiaan ne mun haluamat listat olisi leveät, valkoiset, antiikkiset... miehen taas tummaa puuta ja kapoiset.

Mutta kun se on se ainoa asia mitä mies sisustukselta toivoo, niin pitää nyt keino keksiä miten saisin sen mielen muutettua ilman että sille tulee olo, että minä määrään/päätän/pakotan...

Vähän hankala tilanne kyllä! Miehesi menee vikaan jo vähän tuossa kohtaa, että hänellä on vain johonkin tiettyy asiaan liittyvä toive - sisustuksessahan on aina kyse nimenomaan kokonaisuudesta. Voitko kokeilla googlettaa asuntojen sisäkuvia ja näyttää esimerkkejä miehellesi?
Tummaa ohutta: http://www.fairmontserver.com/shared/global/pics/66117GA_in_Living-Room.jpg

Kiitos kuukkeli kuvista, JUST tota mä tarkoitan... ääää, miks mun miehelle ei ole luotu sisustussilmää :laugh:

Niin, mieheni on todella helppo yleensä puhua juttuun kuin juttuun, ja mies mielellään tekee toiveideni mukaisesti, koska tietää että lopputulos on silloin aika hyvä ja kelpaa hänellekin, mutta tässä asiassa en tiedä mikä mättää, ilmeisesti kun ystäviemme talossa on tummat listat ja sinne ne oikeasti sopivat (heillä on siis todella, todella erilainen tyyli kuin meillä ) niin hän on saanut päähänsä et ne sopii meillekin...

Yhteistyössä