No niin, nyt mä sit itken täällä vesiputouksena (nyt myös kysymys kaikille sivulla 3)

Ihanasti ajatteleva lapsi. Kai nyt kutenkin ilmoitit, että voisi käyttää tuon matkarahanaan. Ja täytyy kyllä todeta sekin, että huonosti on siivottu huone. Kyllä olis varmaan siivojalle kelvannut kans tuo määrä rahaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihanasti ajatteleva lapsi. Kai nyt kutenkin ilmoitit, että voisi käyttää tuon matkarahanaan. Ja täytyy kyllä todeta sekin, että huonosti on siivottu huone. Kyllä olis varmaan siivojalle kelvannut kans tuo määrä rahaa :)

Joo, mä laitoin viestiä, että saa itse pitää rahan tai jos haluaa, niin jakaa sen täällä koti-Suomessa veljensä kanssa. Vinkkasin myös, että sillä rahalla saisivat sen himoamansa toisen Stigan tuon entisen kaveriksi. Eipähän tartteis enää miettiä kenen vuoro laskea sillä.

Voi eläämän kevät tätä ihmisen logiikkaa taas...ap laittoi ihanan positiivisen aloituksen ja nyt hän onkin roisto. 5vuotiaat pikkumiehet osaavat olla hellyyttäviä..mein poika on samanlainen, joten helppo ymmärtää ap:ta. Mut toki asioilla on aina kaksi eri puolta kuten inhorelistimme palstalla jo osoittivat. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Voi eläämän kevät tätä ihmisen logiikkaa taas...ap laittoi ihanan positiivisen aloituksen ja nyt hän onkin roisto. 5vuotiaat pikkumiehet osaavat olla hellyyttäviä..mein poika on samanlainen, joten helppo ymmärtää ap:ta. Mut toki asioilla on aina kaksi eri puolta kuten inhorelistimme palstalla jo osoittivat. :whistle:

Se on katso suomalaisten luonne se, että on helpompi haukkua tai olla kateellinen kuin iloita toisten kanssa.

Mies löysi kerran kadulta 3 kpl 50e seteliä läpnäkyvässä pienessä muovipussissa. Kadulla ihmiset käveli sen pussin yli, niin miespä ajatteli,että kun ei kellekään muulle kelpaa niin hälle ainakin. :whistle: :D

Toki otat rahat hyvillä mielin... kukaan ei voi varmuudella jäljittää rahojen oikeaa omistajaa, ja kyse kuitenkin suhteellisen pienestä summasta.

Ja kuinka moni itse olisi vienyt rahat respaan? Jos kerran edes siivooja ei ollut niitä huomannut. Niin ties minkä aikaa olivat siellä olleet.

Vastatkaas käsi sydämellä. Mä todennäköisesti olisin pitänyt itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Ja kuinka moni itse olisi vienyt rahat respaan? Jos kerran edes siivooja ei ollut niitä huomannut. Niin ties minkä aikaa olivat siellä olleet.

käsisydämmellä, mä olisin pitäny ne.

Olisin vieny respaan ja olen vienytkin, esimerkiksi laivalta löytämiäni rahoja. Samoin kaupan ovelta löytämäni rahan olen vienyt infopisteeseen. Ja kun ostin kuopukselle eräästä liikkeestä kestovaippoja, he olivat epähuomiossa jättäneet ottamatta maksun yksistä villahousuista, niin soitin liikkeeseen asian huomattuani ja maksoin rahat villiksistä heidän tililleen jne jne. Tää vaan on mun tapa ja pitää mun omatuntoni tyytyväisenä, muilla on oma tapansa.

Miksi olisin ne rahat respaan vienyt? Se keneltä ne jäi sinne, ei varmasti enää palaa siihen hotelliin (ainakaan ihan heti). Siis jos palauttaisin rahan respaan, pitäisi ko. työntekijä ne luultavasti itsellään.

Kyllä se on niin, että löytäjä saa pitää kun puhutaan noinkin pienestä summasta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja keiju:

käsisydämmellä, mä olisin pitäny ne.

peesi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Tytär kävi Englannissa ollessaan 5-vuotias. Vieläkin muistaa ostospaikkoja, hajuja, väentungosta, tätinsä asunnon jne.. Tytär nyt 11v.. Kulttuurieroja osaa eritellä. En kyllä näe pahana, että tytär sai kokea ihanan matkan (ja isovanhempiensa kanssa!!!!!!!! ) *menen nurkkaan häpeämään äitiyttäni ja itken itseni uneen, herään vapisten muistaen vieläkin tämän häpeäntunteen* NOT!

Mun esikoinen oli viisveenä isomvanhempiensa kanssa etelänlomalla, ja kaikille se oli hieno kokemus. Vieläkin tytär muistelee miten ihanaa ja hiemoa siellä oli uida jne. Saa varmasti mennä uudelleenkin.

Liittyy samaan sakkiin. Esikoinen oli 4 v 8 kk iässä ilman minua Hollannissa. Isänsä kanssa toki, mutta isä huiteli pääasiassa muualla (veljensä häitä järjestämässä ) ja tyttö oli tätiensä kanssa, joita ei edes tuntenut entuudestaan (1 v iässä oli kerran nähnyt) ja joiden kanssa ei meinannut löytää yhteistä kieltä.
Ei tuntunut traumatisoituvan, vaan nautti reissustaan :)

Tulkaa mun mukaan itkemään tuonne mun nurkkaan, se on synkkä ja pelottava nurkkaus, eli sopiva meidänlaisille itsekkäille ja vaistovanhemmuutta karttaville äideille

Joo. Otan tervaa ja höyheniä mukaan.

Messissä :wave:

Voi kun nuo lapset aina keksii niin ihania asioita ja oikeita sanoja =) Ihanaa. Meidän 3v oli kaupassa jossa jaettiin ilmainen karkki lapsille,laittoi karkin taskuun ja sanoi vievänsä isille =) Aina jaksaa hämmästyttää tuommoiset pienten ihmisten ajatukset. Jotain oppia on vissiin mennyt perille,kun ei aina sitä omaa napaa ensimmäisenä ajatella.

Itse olisin pitänyt.
Ja itse olisin pitänyt ne myös silloin, kun olin hotellin respassa töissä. Tai siis laittanut tippiboksiin ja jakanut ne kahden muun respatyöntekijän kanssa :xmas:

En TODELLAKAAN olisi vienyt
Kuhan taas kateelliset huutelee

En olisi vienyt rahoja respaan ( miksi ihmeessa olisin ??). Eiko vanha suomalainen sananlaskukin sano, etta loytaja saa pitaa ;)

Onpa ap:lla todella ajattelevainen 5v. :)

Mä olen hotellissa siivoojana ja meillä on tapana, että viedään löytörahat (kuten kaikki löydetyt arvokkaat jutut ) respaan. Jos kukaan ei ole soitellut rahojen perään 3kk:een niin löytäjä saa ne itselleen. Meillä kyllä on respassa pari sellaista tyyppiä joista uskon vahvasti että valehtelee rahojen löytäneen omistajansa... Minkäs teet? Sluibailemaan en rupea. Ahneilla on aina paskanen loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
eipä tuo tyllerön poikakaan itselleen niitä halunnut vaan oli viemässä äidille... Kuinka moni aikuinen niin ajattelisi...???

Sanopa muuta :heart: Mun muru jakaa vaikka vähistä karkeistaan muille suurimman osan, jos tietää et se saa iloiseksi.
Muutenki semmonen hurmuri, jotta oksat pois :D

Yhteistyössä