No niin palstan "lääkärit", mitä tämä voisi olla?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Viime viikolla alkoi kuume, joka laski.Jo toisen viikon kurkku kipeänä, tuntuu koko ajan että nenä olisi tukossa. Yskä ei meinaa mennä ohi. 37,1-37,4 lämpö. Välillä todella heikko olo, meinaa jalat lähteä alta. Olen yrittänyt levätä nämä kaksi viikkoa ja syön normaalisti, mutta olo jatkuu samanlaisena.
 
mikäli on toista viikkoa kurkkukipua, otattaisin nieluvij. olisiko siellä joku bakteeri ylläpitämässä lämpöilyä. jos on astma, tupakoi seuraisin mahd.keuhko-oireita/yskää meneekö ohi vai ei, paheneeko oireet. heng.ahdistusta jne..
 
Virusinfektio. Perseestä mutta paranee kun jaksat odottaa. Voi ne pahimmillaan kestää viikkotolkullakin. Usein voi olla esim. lievää poskiontelontulehdusta pitemmässä taudissa mukana, mutta silläkin hyvä ennuste parantua ilman antibioottihoitoa. Itse en omia poskiontelontulehduksia hoida ab:lla ellei selvästi nosta kuumetta, mieluummin pari päivää pitempi tauti kuin suolistomikrobikannan sekoittaminen turhaan (suolistomikrobit vaikuttaa yhteen sun toiseen asiaan elimistössä, kuten painonhallintaan).
 
Virusinfektio. Perseestä mutta paranee kun jaksat odottaa. Voi ne pahimmillaan kestää viikkotolkullakin. Usein voi olla esim. lievää poskiontelontulehdusta pitemmässä taudissa mukana, mutta silläkin hyvä ennuste parantua ilman antibioottihoitoa. Itse en omia poskiontelontulehduksia hoida ab:lla ellei selvästi nosta kuumetta, mieluummin pari päivää pitempi tauti kuin suolistomikrobikannan sekoittaminen turhaan (suolistomikrobit vaikuttaa yhteen sun toiseen asiaan elimistössä, kuten painonhallintaan).

Itse olen kaksi kertaa koittanut antaa ajan parantaa poskiontelontulehdusta. Olen ollut monta kuukautta puolikuntoinen ja lämpö nousee ja laskee, jossain vaiheessa alan aamuisin oksentamaan. Mulla ei parane itekseen jostain syystä.
 
Itse olen kaksi kertaa koittanut antaa ajan parantaa poskiontelontulehdusta. Olen ollut monta kuukautta puolikuntoinen ja lämpö nousee ja laskee, jossain vaiheessa alan aamuisin oksentamaan. Mulla ei parane itekseen jostain syystä.

No en mä tuollaista taudinkuvaa kyllä jaksaisi katsella, sitten sais suolistomikrobit kyllä mennä :) Mulla yleensä poskiontelovaivat tuollaisia parin-kolmen viikon juttuja mitä nyt yskä saattaa kestää kuukaudenkin. Sarvikuonohuuhtelut on välillä tuntuneet auttav a n, välillä ei juurikaan. Mut niillä yleensä yritän.
 

Yhteistyössä