No nyt auttakaa viisaammat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä tehdä tuon vajaa 2v kanssa kun se ei enää suostu menemään nukkumaan kuin siten että pitää olla itse vieressä!!!
Herää heti kun yrittää siirtää sylistä tai sängystä omaan sänkyynsä ja alkaa huutamaan. Ei päikkäreille eikä yönukkumaan suostu enää ollenkaan, sylissä tai vieressä pitäs olla päikkäreilläkin - sillon nukkus vaikka 3 tuntia.

Nyt huutaa tuolla sängyssään kuin syötävä kun yritetään opettaa että jäis itse nukkumaan, ovi on auki ja näkee ja kuulee meidät. Ei enää puhuta lapselle kun sanottu monta kertaa että nyt rupeet nukkumaan, ollaan lähellä jne. Huutaa tuolla hikisenä ja väsyneenä!!!

Meillä oli vähän sama juttu meidän 1,5v kanssa..ennen oli käynyt hyvin nukkumaa itekseen maitopullon kanssa, mutta kaikki muuttui kun lapsi oli kipeenä..sen jälkeen piti oli silittelemässä ja nukuttamiseen saattoi mennä tuntikin...yhtenä iltana päätin et nyt loppu ja laitoin lapsen yksin nukkumaan..kauheeta huutoa se oli, välillä kävin rauhottelemassa ja tarjoamassa maitopulloa..noin puolisen tuntia jaksoi huutaa kunnes nukahti..seuraavana iltana kun vein sänkyyn ni jäi ilosesti vilkuttelemaa ja nukahti melkein heti..siitä lähtien menny taas hyvin..

Alkuperäinen kirjoittaja jannica:
Meillä oli vähän sama juttu meidän 1,5v kanssa..ennen oli käynyt hyvin nukkumaa itekseen maitopullon kanssa, mutta kaikki muuttui kun lapsi oli kipeenä..sen jälkeen piti oli silittelemässä ja nukuttamiseen saattoi mennä tuntikin...yhtenä iltana päätin et nyt loppu ja laitoin lapsen yksin nukkumaan..kauheeta huutoa se oli, välillä kävin rauhottelemassa ja tarjoamassa maitopulloa..noin puolisen tuntia jaksoi huutaa kunnes nukahti..seuraavana iltana kun vein sänkyyn ni jäi ilosesti vilkuttelemaa ja nukahti melkein heti..siitä lähtien menny taas hyvin..

Joo, nyt huutanu melkein puol tuntia, sitä ennen mies yritti kuten aina ennen syliin nukuttamista. Mutta viikon, kaks on nyt menny ihan mahdottomaksi eli nukahtanu syliin mutta kun siirtäny sänkyynsä - herää heti. Saattanu mennä nukutusrumbaan koko ilta ja sitten vasta rupee oikeesti nukkumaan kun jompikumpi menee "perhepetiin"

Nyt on pakko kuunnella tuota, välillä vääntää tekoitkua...käydään välillä pyyhkimässä räkiä...

Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Viette vaan aina uudestaan ja uudestaan nukkumaan, jos lähtee seikkailemaan sängystään. Kyllä se joskus oppii.

Joo, ei lähde itse kun vielä pinnis on, mutta seisoo ja huutaa. Nyt huutelee että jäijäijäijäijäi...Mitenköhän monta iltaa menee näin...kuhan ei kohta joku poliiseja soita. Omakotitalossa mutta jos joku pihalla ja kuuluu tuo huuto...

Mitenkä jos siirtäisitte hänet jo matalaan lastensänkyyn, niin voisitte itse mennä viereen köllöttelemään? Tai eihän tää ole varmaan kovin hyvä neuvo, jos te nimenomaan haluutte hänet opettaa yksin nukahtaan:) Nukahtaako siis viereen helposti?

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Mitenkä jos siirtäisitte hänet jo matalaan lastensänkyyn, niin voisitte itse mennä viereen köllöttelemään? Tai eihän tää ole varmaan kovin hyvä neuvo, jos te nimenomaan haluutte hänet opettaa yksin nukahtaan:) Nukahtaako siis viereen helposti?

Nukahtaa ja nukkuu sen ajan kun siinä vieressä on, mutta havahtuu HETI kun yrittää hivuttautua pois (päikkärit ja nyt jo nää yönukutukset).
Nukkuu vain jos oot itse KOKOAJAN vieressä...

Yhteistyössä