No nyt kyllä autatte ompeluihmiset! Frakin kaavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Mä olen kuukkeloinut nyt vaikka miten, sillä taidolla mikä mulla on, mutta enhän mä kaavoja löydä.....

Tietääkö joku kirjastoviisas olisko kirjastossa mitään?
Siis ihan jonkun opuksen nimeä ettei mun tosiaan tarvii mennä ja selata plärätä koko valikoimaa läpi....

:ashamed:

Kas. :D Hieno pukuhan siitä tuli! =) Kiva kun muistut tulla näyttämään. Mä haaveilen ikiomista luomuksista kanssa (jotka siis joku muu tekee, minä vaan puen päälleni :D ) mutta siihen menee paaaaaaljon aikaa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
HEIIII!!!!

Jos mä kysyn ihanitse comista niin mun viesti poistetaan kun ei siellä saa kysyä mitään eikä vastata mitään |O

Juu, tuon vuoksi lopetin käymisen vuosia sitten. Pitäisi saada joku ystävällismielisempi foorumi. Neulonta ja virkkaus sujuu Ravelryn puolella, mutta ompelua varten ei ole oikein mitään...

Ettei olis ollu toisiksi viimeisimmässä Suuri käsityölehdessä. En pääse nyt tarkistamaan, kun lehti on lapsen huoneessa (nukkuu), mutta siinä oli vanhojentanssipukuja.

Alkuperäinen kirjoittaja iltakukkuja:
Etsin minäkin pientä Frakin kaavaa (92cm) Onko kukaan tietoinen mistä sellaisen voisi löytää??

Tästä pystyis ehkä soveltamaan, pienin koko on tosin 104 http://www.burdastyle.de/schnittmuster/fasching/fasching-kinder/karneval-klassiker/freche-maus-zirkusdirektor_pid_31_3208.html

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ettei olis ollu toisiksi viimeisimmässä Suuri käsityölehdessä. En pääse nyt tarkistamaan, kun lehti on lapsen huoneessa (nukkuu), mutta siinä oli vanhojentanssipukuja.

Ei ole siinäkään. Tarkistin jo sivustoltakin haulla- ei ole.

JA olikos ihme etten burdan sivuja löytänyt, kun enhänmä hokannut tota päätettä 'de' :headwall:

Kiitoksia :flower:

Joskus on ollut mun mielestä Suuressä käsityölehdessä, mutta siitä on aikaa, joten en osaa sanoa vuotta...

Luulisin kanssa että löytyy jos menee kangaskauppaan pläräämään niitä kaavakirjoja?

Tsemppiä, ei oo pieni haaste :D

Ja muuten, kun tässä ketjussa oli jo puhetta, niin missä te käsityöihmiset oikein käytte juttelemassa, mäkin olen lopettanut Ihan Itsen käytön ajat sitten? Ihmisystävällisempiä foorumeita?

Täällä mäkin juttelen mitä juttelen.

Joku näppärähän vois pistää pystyyn mukavan paikan missä höpistä ompelusta (miksei muistakin käsitöistä ).

Tuo ihanitse alko tökkiä mulllakin, ei siellä oikeen pysty keskustelemaan mistään kun kaikesta on jo puhuttu ja uutta aihetta samasta ei saa tehdä (tai näin oli silon kun siell olin) :/

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Täällä mäkin juttelen mitä juttelen.

Joku näppärähän vois pistää pystyyn mukavan paikan missä höpistä ompelusta (miksei muistakin käsitöistä ).

Tuo ihanitse alko tökkiä mulllakin, ei siellä oikeen pysty keskustelemaan mistään kun kaikesta on jo puhuttu ja uutta aihetta samasta ei saa tehdä (tai näin oli silon kun siell olin) :/

Askartelukammarilla on käsittääkseni vapaammat säännöt. Kirjoittelijoita taitaa olla kyllä aika paljon vähemmän. Ihanitsen "sensuuri" on sinällään hyvin yksinkertaista: kun ei mainitse viestissä sanoja kauppa tai ostaa, ei riko sääntöjä kovin pahasti.. Ja tietyntyyppiset kysymykset pitää olla oikeassa osastossa (tämä ap:n kysymys poistettaisiin /siirrettäisiin ompeluosiosta muualle. Ompelupuolella on kokemukseni mukaan tarkempi moderointi kuin monissa muissa ihanitsen osioissa.. ;) )

Ap: kannattaa kysellä kirjastosta jos heiltä löytyisi tietoa.. Netissä toimii myös "kysy kirjastonhoitajalta" -palvelu. Sinne kun laitat spostia, joku selvittää takuuvarmasti kaipaamasi tiedon. :wave:

*Kysy kirjastonhoitajalta* ihanaa mikä palvelu! Minä ryntään sinne heti!

Ja narikka, jos suinkin löydät sen lehden niin palataan asiaan :) :flower:

Mä kävin jo tässä oman kylän kangaskaupassa mutta siellä ei ole Burdan kaavoja, Still kaavat on lopetettu kokonaan ja se joku mitä siellä oli niin käsitteli vain naisten ja lasten vaatteita.

Tuosta ihan itse.comista- vaikka mä jotain joskus koetinkin tiedustella siten että ei ollut mainintaa kauppa tai osta, niin poistoon vaan. Jos kysyin jonkun kirjan nimeä edes avuksi niin poistoon.
Ja johonkin saakutin tavarataivas osioon, jonne mult aoli viestien vähyyden takia pääsy evätty :o
Mitä mä siitä sitten hyödyin, kun en edes päässyt katsomaan vastauksia joita mahdollisesti olis tullut?
JA sitten löysin jotain mainintaa että jos ylläpito havaitsee että viestien määrää lisätään sitä pääsyä tavarataivaaseen tavoitellen, niin langetetaan kieltoa palstalle tai jotain.

Käsittämätön sivusto.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
*Kysy kirjastonhoitajalta* ihanaa mikä palvelu! Minä ryntään sinne heti!

Ja narikka, jos suinkin löydät sen lehden niin palataan asiaan :) :flower:

Mä kävin jo tässä oman kylän kangaskaupassa mutta siellä ei ole Burdan kaavoja, Still kaavat on lopetettu kokonaan ja se joku mitä siellä oli niin käsitteli vain naisten ja lasten vaatteita.

Tuosta ihan itse.comista- vaikka mä jotain joskus koetinkin tiedustella siten että ei ollut mainintaa kauppa tai osta, niin poistoon vaan. Jos kysyin jonkun kirjan nimeä edes avuksi niin poistoon.
Ja johonkin saakutin tavarataivas osioon, jonne mult aoli viestien vähyyden takia pääsy evätty :o
Mitä mä siitä sitten hyödyin, kun en edes päässyt katsomaan vastauksia joita mahdollisesti olis tullut?
JA sitten löysin jotain mainintaa että jos ylläpito havaitsee että viestien määrää lisätään sitä pääsyä tavarataivaaseen tavoitellen, niin langetetaan kieltoa palstalle tai jotain.

Käsittämätön sivusto.

Sääntöjä muutettiin jokin aika sitten. :) Tavarataivaaseen pääsee kirjautuneena ja viestimääriä ei tarvitse enää olla kovin hurjasti (tai aktiivisuutta). Pääsetkö sinne linkit- ja ohjekyselyt osioon? Siellä kysymyksesi olisi varmaakin oikeassa paikassa.. *Itseltäkin mennyt joskus hermo noiden sivujen sääntöjen kanssa, mutta se vain on muuten niin monipuolinen paikka keskustella käisityöjutuista...*

Yhteistyössä