Nyt meni lopullisesti hermot lapsen tarhaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lapsi on esimerkiksi osannut ulkoilla yksin jo alle 2-vuotiaasta. Varmasti järkyttää jotain teistä mut mitään ongelmia ei ole ollut. Koska mä luotan lapseen! Ja siihen et oon onnistunut kasvattamaan siitä sellaisen itsenäisen, pärjäävän! Lapsi on myös käynyt itsenäisesti suihkussa jo 1,5-vuotiaasta. .

Kyllä meilläkin suihkussa on osattu käydä 1,5-vuotiaana (hanat kyllä vähän korkealla, joten olen joutunut auttamaan niiden kanssa :)). Mutta antaa nyt 2-vuotiaan ulkoilla yksin, se on kyllä kieltämättä minusta hieman vastuutonta. Siis minäkin saatoin päästää yhden lapsistani alle 2-vuotiaana hetkeksi odottamaan ulos, koska oli aivan poikeuksellisen tottelevainen tapaus. Mutta silloin joutui kyllä istumaan yhdessä paikassa ja odottamaan. Jos olisin antanut ulkoilla yksin, niin kyllä riski sille, että ihan vahingossa olisi mennyt jonnekin minne ei pidä mennä olisi ollut mielestäni aivan liian suuri. 2-vuotiaan pitää saada mielestäni vielä olla pieni.

Tämän on pakko olla provo. paitsi että tuollaisia on ihan oikeasti, jotka ovat nuoria äitejä ja luulevat etä heillä on vaan oikeuksia eikä velvollisuuksia.

HUHHUH!!!! Nyt ap ryhdistäydy. Hoida joko kersa tai mene töihin. Jos et mene töihin etkä hoida kersaa, nin vie helvetissä se sinne hoitoon säännöllisesti äläkä silloin kun jaksat.

Päiväkoti ja hoitajat eivät olet tehneet mitään väärin. sinä olet narsisti tai narsistisia piirteitä erittäin paljon omaava.

Kuule ap. Sinä itse olet laiska paska, joka ei jaksa nousta aamulla viemään lasta ja sinä syytät hotiajia siitä että he eivät ehdi sinun pentua koko ajan katsella. siellä on paljon muitakin pentuja. Hoida se itsekäs pentu ihan itse, koska vaikuttaa että on ihan samanlainen kuin äitinsä.

Tämä oli viimeinen niitti. Ehkä yksin ei olisi niin suuri ongelma mut kun taustalla on noi muut asiat niin todellakin raivostuin! Hoitajat tietää et me tullaan välillä miten sattuu vaikka on sovittu muuta. Niiden olisi pitänyt ilmoittaa mulle retkestä, niin yksinkertaista se on! Jos mä olisin vaikka ollut töihin menossa niin mihin mä olisin sitten lapsen jättänyt kun muu ryhmä oli muualla? Yksin pihalleko? Tai täysin vieraiden lasten ja hoitajien kanssa? On se nyt kumma jos tuollainen on susta ihan ok. Musta se ei vaan ole.

Ap. Jos oisit töissä lapses ois varmaan ollua ajoissa lähtemään retkelle.

Toi oli puhtaasti sun moka! SÄ et ollu katsonu ilmoitustaulua ja sä tulit myöhässä. Jos oisit ollu sovittuun aikaan paikalla niin ongelmaa ei olisi.
Ei ne siellä voi sun pillin mukaan tanssia. Ja helpottais varmaan tosi paljon niiden työtä jos infoisit menoistasi ja tuloistasi tarkemmin. JOs kaikki vanhemmat vieisvät fiilispohjalta lapsia hoitoon niin systeemi ei toimisi.
Vaikutat kyllä niin simppeliltä, että turha näitä itsestäänselvyyksiä on sinulle vääntää.

[QUOTE="vieras1";22473971]Jos tämä ei ole provo niin SÄ ap oot ihan päästä pipi....[/QUOTE]

Joo, mutta näitä on oikeasti olemassa. Juntteja kouluttamattomia nuoria, ja näiden pennut on aina niitä kiusaajia.
Itse makaa kotona, ei jaksa ousta ylös, ei jaksa lukea kalenteria seinässä, mutta hoitajien pitäisi 20 lapse hooidon lisäksi soitella erikseen hänelle retkistä.. jumalauta.

Voi herranen aika sinun kanssasi. :( Jos te ette tule ajoissa päiväkotiin niin se on pk-tätien huonoa hoitoa, justiinsa. :(.
Ei ole huonoa hoitoa, jos 20lasta metelöi, lapsista nyt vaan tuppaa tulemaan melua :)

Tämä oli viimeinen niitti. Ehkä yksin ei olisi niin suuri ongelma mut kun taustalla on noi muut asiat niin todellakin raivostuin! Hoitajat tietää et me tullaan välillä miten sattuu vaikka on sovittu muuta. Niiden olisi pitänyt ilmoittaa mulle retkestä, niin yksinkertaista se on! Jos mä olisin vaikka ollut töihin menossa niin mihin mä olisin sitten lapsen jättänyt kun muu ryhmä oli muualla? Yksin pihalleko? Tai täysin vieraiden lasten ja hoitajien kanssa? On se nyt kumma jos tuollainen on susta ihan ok. Musta se ei vaan ole.

kyllä tässä tapauksessa äiti voi vaan syyttää itseään ja toiseksi, käsitin että jouduit vain PUOLITUNTIA siis 30 min odottelemaan ja omasta tahdostasi kun et raaskinut sitä nico-petteriä pahoille tädeille jättämään, voivoi, enpä haluaisi olla lapsesi pk:ssa töissä.

aikuistu!

Kyllä täytyy olla tosi laiska jos on kotona kaiket päivät eikä viitsi nousta niin, että lapsi ehtii edes 9 päiväkotiin. Sitten vielä vaaditaan hoitajia joustamaan :( en ole koskaan kuullut mitään näin TYPERÄÄ!!!

[QUOTE="Mona";22476603]Kyllä täytyy olla tosi laiska jos on kotona kaiket päivät eikä viitsi nousta niin, että lapsi ehtii edes 9 päiväkotiin. Sitten vielä vaaditaan hoitajia joustamaan :( en ole koskaan kuullut mitään näin TYPERÄÄ!!![/QUOTE]

Niin, ja ei jaksa lukea sitä viikkokalenteria seinältä, kun se on niin rankkaa lukea se viikko-ohjelma, kun on itse kotona makaamassa päivät eikä halua töihin kun on kiva olla liiton rahoilla.

Ja kuitenkin hoitajien pitää tietää ap:n lapsen päivän tekemiset ja raportoida ne ja samalla 1 hoitaja katsoo 10 muuta (3 hoitajaa joo on ryhmässä, mutta ainahan yksi on joko vessattamassa jotain tai sitten suunnitellee tai palaveeraa tai laittaa tietooja muistiin lapsista) ja silti ap haukkuu hoitajia, jos nämä eivät tule kertomaan kaikkea lapsesta. Eli ap:lla on aikaa jaaritella hoidossa kakarastaan, kun taas hoitajat haluaisivat hoitaa ja vahtia lapsia.

Ap voi olla provo tai olla olematta, mutta vastaavia tapauksia kyllä päiväkodeista löytyy. Tiesittekö että useimpien päiväkotien pitää tehdä esimerkiksi lasten ruokatilaukset viimeistään edellisenä aamupäivänä - jos lasta tuo hoitoon ennakoimattomasti, sitä ruokaa ei sitten välttämättä ole, tai sitten sitä menee joka päivä hukkaan. Lapsi joka käy päiväkodissa vaan silloin tällöin kun sattuu huvittamaan, ei myöskään yleensä ryhmäydy yhtä hyvin. Vaikka olisikin sosiaalinen ja superpärjäävä, on silti auttamatta ryhmässä vähän ulkopuolinen. Monia lapsia myös varmasti stressaa sellainen tilanne, ettei päivärutiineja ole, ja päiväkodissa olokin voi olla stressaavaa ihan vain sen vuoksi, että se on epäsäännöllistä ja joka kerta siihen joutuu tavallaan totuttelemaan uudestaan. Hoitajien on myös hirveän vaikea suunnitella ryhmän toimintaa, jos kaikki toimivat kuten ap, eikä koskaan voi tietää ketä on paikalla. Järjestä siinä sitten pedagogisesti laadukasta virikettä, kun et voi ennalta tietää ryhmän kokoa ja lasten välisiä henkilökemioita! Sillä todella on väliä, ketä on paikalla. Silti näitä vanhempia löytyy, joita eivät päiväkodin käytännöt ja niiden noudattaminen kiinnosta pätkän vertaa, mutta kultanupun pitäisi saada ensiluokkaista palvelua. Suurin osa onneksi on täysjärkisiä tavallisia ihmisiä.

Erityistapahtumista voi varmaan ilmoittaa esimerkiksi aiemman kirjoittajan kuvaamassa tilanteessa, jossa lapsi on hoidossa vuoroviikoin, jos käytännöstä on sovittu etukäteen. Esim infoviesti seuraavan viikon menoista sähköpostiin ei ole mikään mahdottomuus, jos siitä vaan sovitaan yhdessä. Mutta Ap:n tapauksessa on ihan turha olettaa, että lto alkaisi sieltä kiireestä ryhmätoiminnan keskeltä soittelemaan vanhemmille, joiden lapsi ei olekaan ilmestynyt sovittuun aikaan. Sellaisessa tilanteessa tehdään päätelmät, että jaa, ei ne varmaan tule kun eivät ole tulleet viime viikollakaan vaikka piti, eiköhän lähdetä. Voihan ryhmään joka tapauksessa itse soittaa, retkellä kyllä on puhelin aina mukana, ja jos päiväkodissa on muita ryhmiä paikalla niin sitten ei ainakaan ole ongelmaa. Sekö sitten olisi sitä lapsen laadukasta hoitoa, että nyt jo minimissään olevasta henkilöstöstä joku soittelisi vanhemmille varmistussoittoja sen sijaan, että olisi läsnä lapsiryhmässä? :D

Ryhmäkoot ovat liian suuret liian pienissä tiloissa, ja se aiheuttaa melua ja kaaosta. Se on varmasti ap:n kertomuksessakin totta. Vaikka olisi millainen kasvatuksen ammattilainen, ei sellaisissa oloissa kovin yksilöllistä hoitoa pysty takaamaan. Sen sijaan että syytät hoitajia, jotka tekevät parhaansa, syytä heitä jotka asioista päättävät -> kunnan päättäjiä. Äänestä? Kerää adressi? Jos päiväkodintädit saisivat valita, ottaisivat hekin poikkeuksetta pienemmät ryhmäkoot. Jos AP ei koe asiakseen muuttaa olosuhteita, joista me kaikki tämän yhteiskunnan jäseninä olemme vastuussa, voi toki vaihtaa päivähoitopaikkaa yksityiseen ja maksaa siitä suoraan, jos ei verot hotsita. Kunnallisen tilanne on surkea, mutta koitetaan me siellä kovasti lapsista huolehtia, rakastetaan heitä ja tuetaan kasvussa niin hyvin kuin mahdollista.

päikyntäti

En tiedä onko provo vai ei mutta väliäkö sillä kun ap:n kaltaisia vanhempia valitettavasti on.... uusavuttomia, omaan napaan katsovia ....

Jos haluaa hyvin yksilöityä hoitoa niin sitä varten on yksityiset perhepäivähoitajat ja päiväkodit. Kunta tarjoaa päivähoitoa, mutta sen sisältöä ja toimintaa ei määrittele yksinään vanhemmat. Kunta tarjoaa sitä mitä on, ota tai jätä. Jos haluat kaiken sanella niin palkkaa yksityinen hoitaja. Vähän sama asia kuin se että kunta tarjoaa perushammashuollon mutta jos jenkki valkaisun haluat hampaisiisi niin yksityiselle on marssittava.

Kyllä vanhemman on itse oltava aktiivinen eikä pidä odottaa että kaikki tarjoillaan valmiiksi pureskeltuna hopealautaselta. Meinaan kun lapsi siirtyy koulumaailmaan, ei sieltäkään opettaja jokaiselle soita päivän päätteeksi että miten meni ja mitä huomenna on ohjelmassa. Ja sinne kouluun pitää mennä lukujärjestyksen mukaan. Se päiväkoti nimittäin myös on opettelua koulumaailmaan...

Vanhemmat katsoo itse sieltä ilmoitustaululta sen viikko-ohjelman. Siellä se meillä on hyvissä ajoin, joten ketään ei pääse sanomaan että mä en tiennyt. Jos teidän päiväkodissa se ei ole ajoissa niin sitä voi pyytää että saisiko aikaisemmin. Joissain on niin luksusta että viikko-ohjelma lähetetään sähköpostiinkin. TODELLAKAAN EI ALETA jokaiselle vanhemmalle sanomaan erikseen joka asiasta, ei meitä ole palkattu vanhempia paapomaan. Toki joskus voin muistuttaa jostain retkestä mutta ei se ole mun vastuullani, mun vastuullani on tehdä se viikko-ohjelma hyvissä ajoin ja vain kertoa vanhemmille että viikko-ohjelma löytyy seinältä- seuratkaa omatoimisesti.

Jos on ilmoitettu että lapsi tuodaan kello xx.xx, niin meillä on syytä olettaa että n. 15 minuutin heitolla siitä lapsi tuodaan. Jos esim. ollaan menossa retkelle josta on etukäteen ilmoitettu, sinne retkelle lähdetään siihen aikaan kun on ilmoitettu. Myöhästyneet menevät sitten naapuriryhmään hoitoon. Jos se ei sovi niin hoitaa voi kotona. Tosin sanottakoon taas, että joskus soitan vanhemmille että ootteko tulossa, ollaan tästä lähdössä kohta sinne retkelle - mutta ei minun tarvitsisi mitään soitella.

Melua päiväkodissa... 21:stä lapsesta lähtee melua ja saakin jonkun verran lähteä. Jos haluaa hyvin hiljaisen hoitoympäristön on taas käännyttävä sinne yksityisen hoitajan puoleen..

[QUOTE="tiina";22472975]:laugh:
Epätodellinen urpo..ei, provo tämä on, ei KUKAAN ole noin urpo.[/QUOTE]

Valitettavasti tämä saattaa olla täyttä totta. Työskentelen parhaillaan perheen kanssa, jolle pitäisi olla minuttiaikataulu ilmoitettuna missä ollaan ja mihin aikaan. Retkistä ei riitä yksi muistutus, vaan niitä pitäisi olla useita. Tullaan päiväkotiin mihin aikaan sattuu, ja ollaan loukkaantuneita ja heitellään niskoja, kun juuri kesken ruokailun ei heidän lastaan ole kukaan ottamassa eteisessä vastaan tai kun ulos on laitettu väärä pipo tai nimettömät sukat hävinneet. Onneksi suurin osa vanhemmista on ymmärtäväisiä, ja suhtautuvat arvostavasti työtämme kohtaan, mutta yksi tälläinen ns. vaikea vanhempi/perhe aiheuttaa työlle suhteetonta lisätaakkaa.

en millään voi ymmärtää sitä että kotona olevat, työttömät vanhemmat vievät lapsensa päiväkotiin...Miksi ihmeessä?! Mitä itse teette sen ajan? se on TEIDÄN lapsenne ja TEIDÄN tulee huolehtia hänen virikkeistään ja kasvatuksestaan. Jos lapsella ei ole ikäsitään seuraa omassa kaveripiirissään/ omalla pihalla niin jokaiselle päivälle löytyy silti leikkiseuraa kyllä aivan takuulla!! On srk:n, mll, kaupungin perhekerhoja ja kahviloita, on ohjattua ja ohjaamatonta puistotoimintaa yms. OTTAKAA HYVÄT IHMISET VASTUU LAPSISTANNE!!!
Olette laiskoja ja välinpitämättömiä. Pääseehän sitä itse niin helpolla kun lapsen saa pois jaloista. GRRR! kyllä pistää vihaksi! Jos lapsia tehdään niin niistä huolehditaan tai sitten ollaan tekemättä. yksinkertaista.

en millään voi ymmärtää sitä että kotona olevat, työttömät vanhemmat vievät lapsensa päiväkotiin...Miksi ihmeessä?! Mitä itse teette sen ajan?
Olette laiskoja ja välinpitämättömiä. Pääseehän sitä itse niin helpolla kun lapsen saa pois jaloista. GRRR! kyllä pistää vihaksi! Jos lapsia tehdään niin niistä huolehditaan tai sitten ollaan tekemättä. yksinkertaista.

No, mä olen itse saanut töitä niin että perjantaina olin haastattelussa ja maanantaina alkoi työt. ONNEKSI en ottanut lasta pois pk:sta, koska muuten ei olisi ollut hoitopaikkaa, enkä olisi pystynyt ottamaan työtä vastaan. Siitä poiki vielä vakipaikka! Ap tuskin sitä tekee mutta kyllä mulla meni työttömyysjakso aika pitkälle töitä hakiessa, haastatteluissa jne. Vai ottaisitko itse lapsen mukaan työhaastatteluun tai psykologisiin testeihin?

Yhteistyössä