Alkuperäinen kirjoittaja Miehistä viis:M Oletan ja tiedän (jotenkin, en tiedä että mistä) että kyseinen mies joisi vähemmän jos hänellä olisi parisuhde. Kauheaa, kuulostan tosi kieroutuneelta. Ei, mä en oleta olevani mikään pelastava enkeli enkä sitä edes halua, mutta musta tuntuu että sitoutuessaan tää mies ei jois sitäkään mitä nytten. Ei se nyttenkään juo joka vkl, ei edes joka kk. Mä niin mielelläni olisin osa noita sen harrastuksia, mäkin rakastan luontoa, vaellusta, luonnossa liikkumista. Mihin me silloin alkoa tarvittais?
Noo...mä tosiaan kans luulin noin. Kaikki naiset luulee noin, kun alkaa seukata alkoholistin kanssa. Ja tietää että meillä se tapahtui, vaikka ei ole kenelläkään muulla tapahtunu. Kun ne kaikki vähentää juomista seurustelun alussa. Siksi kaikki naiset aina uskoo, että he on just se poikkeustapaus. Meillä meni 7 vuotta (ja odotin ust silloin ekaa lasta) kun tuo illuusio sai lopullisen romahduksen. Siihen asti kaikki oli menny suht hienosti, mies jolla oli 21 vuotiaana 5 rattijuopumustuomiota oli 7 vuotta ilman rattijuopumuksia ja muutenkaan ei tarvittu poliisia mukaan silloinkaan tuli juotua. Eli 7 vuotta juomisen hillitseminen parisuhteen takia onnistui jollain tasolla. Se pysyi sellaisena, että saatoin uskoa että juodaan viikonloppuisin, kun se nyt on tapana, että veneretken pätteksi istutaan nuotiolla tissuttelemassa.