No olipas kiva puhelinmyyjä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Miehelle soitti viikko sitten puhelinmyyjä joka kauppasi V8- lehteä. Selitti tietty pitkän litanian jonka jälkeen totesi että jospa mä nyt sitten laitan tästä tilauta tulemaan johon mies sanoi että en halua sitä. Puhelinmyyjä sanoi että hyvä homma kiitti moi ja lätkäs puhelimen kiinni ja arvatkaapas mikä tänään kolahti postiluukusta? Mies saa luvan soittaa töiden jälkeen ja sanoa ettei mitään olla tilattu ettei tarvii lähettää. Arvatkaa kyrpiikö vähän :headwall: Mikä ihme sitä vaivas, kuin se kehtas sen laittaa tulemaan vaikka nimenomaan kieltäydyttiin? :o |O

no ne nauhoittaa kaikki puhelunsa joten siitä ne sitten tarkastaa ja todennäköisesti kyseinen lehtimyyjä saa potkun persiille!! soittakaapa sinne asiakaspalveluun ja kertokaa asiasta.

ne puhelut nauhoitetaan juuri kyseisten tapahtumien varalle, voivat sitten tarkistaa miten asian laita on. soitto asiakaspalveluun ja tilanneraportti, luultavasti kyseinen myyjä saa potkut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ne puhelut nauhoitetaan juuri kyseisten tapahtumien varalle, voivat sitten tarkistaa miten asian laita on. soitto asiakaspalveluun ja tilanneraportti, luultavasti kyseinen myyjä saa potkut.

Ai nauhoitetaan? No hyvä. Mä just mietin että millä me saadaan todistettua että ei olla suostuttu.. Mun mielestä todella röyhkeää käytöstä!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
toi v8 tuli meillekkin.oli näytenumero.oisitko tilannut itse sen ilmaisen lehden miehellesi
täältä kaksplussan chattisivuilta?

Noup, enkä usko että kukaan muukaan. Ja kai niissä lukee aina että näytenumero?

Puhelinmyyjät ovat ruvenneet nyt aika röyhkeiksi!

Toissapäivänä mulle soitti puhelinmyyjä, joka väitti mun voittaneen annan vuodeksi ja mun tarvis tilata anna vuodeksi, että voin lunastaa seen |O

En muista osallistuneeni arvontaan, eikä tuollaista kytkypalkintoa ole tietääkseni laillista kaupitellakkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Gwendolyne:
Puhelinmyyjät ovat ruvenneet nyt aika röyhkeiksi!

Toissapäivänä mulle soitti puhelinmyyjä, joka väitti mun voittaneen annan vuodeksi ja mun tarvis tilata anna vuodeksi, että voin lunastaa seen |O

En muista osallistuneeni arvontaan, eikä tuollaista kytkypalkintoa ole tietääkseni laillista kaupitellakkaan?

Saako ne muka valehdella noin :o :o :o Kai siihen joku laki on..

mulle on joka krta puhelinmyyjä sanonut että olen oallistunut kaupassa jonkin lehden arvontaan..juu enpä ole 10vuoteen kaupassa kuponkeja täytellyt tai mitään muitakaan lehtilippusia lähetellyt, ainoat kilpailut mihin olen osallistunut on lotto ja ässäarpa...

No just. Puhelinmyyjällä huono päivä. Päättäny, ettei halua nollapäivää. Ei noin kyllä sais tehdä eikä se siitä pitkään iloa saa. Ei se sitte tienannu siitä ku 85 senttiä jos soittelette ja ilmottelette että ei oo tilattu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Höpö höpö.
Kun lehtimyyjä saa tilauksen, niin se täyttää semmosen lapun tilauksesta. Ja se laitetaan mappiin A. Jos kyseinen tilaus palautetaan, niin tilauslomake siirretään mappiin B, mistä nähdään kunkin lehtimyyjän tekemät ns. valekaupat. Jos mappi B alkaa olla täynnä yhden tai kahden myyjän palautettuja tilauspapereita, niin sitten voi myyjä ja esimies alkaa miettimään, että toimiiko homma siten kun on tarkoitus.

Näin ainakin siinä firmassa tehtiin, missä itse olin lehtimyyjänä.

*muoks*
Puhelinmyyjä ei sais esim. mainostaa asiakkaan voittaneen jotain, mikä pitäisi sitten tietyllä rahasummalla lunastaa itselle. Se ei ole etiketin mukaista.

Valitatte ehdottomasti, törkeää käytöstä!! :kieh:

Mulle soitettiin kerran aku ankan erikoisnumerosta tms, kerroin että tavallinen akkari jo tulee ja se riittää. Miesmyyjä hyökkäsi heti vastaan ja sanoi, että ei se nyt riitä! :o Alkoi niin potuttamaan, että sanoin, ettei talous nyt anna periksi lisätilauksille ja kyllä sen nyt on riitettävä. Kiehahti.
-oma mies ollut lehtimyyjänä aikoinaan ja heillä oli kolmen ei:n sääntö, ettei saa siis sen jälkeen enää tuputtaa. Eikä mies kyllä tuputtanutkaan.

Joo muakin kiinnostais että osaisko joku puhelinmyyjä vastata onko itse kuullut moisesta. Mulla on onneksi suoramarkkinointiesti, vaan silti välillä joku soittelee. Mä olin itse päivän (joo ei oikein ollu mun juttu) puhelinmyyjänä ja meille kyllä annettiin selvät ohjeet miten puhutaan eikä tyrkyttääkään saanut.

olin ennen myyjänä eikä sillon ainakaan nauhoitettu mitään puheluita eikä missään nimessä saa asiakkaalle valehdella. Siellä on valmiit puheet jotka vaan luetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja oisko kenties puhelinmyyjää paikalla joka :
osallistuis keskusteluun?kiinnoistais toi nauhotusjuttu ja sit toi valehtelu

nykyään on mielestäni pakko noiden lehtikauppiasfirmojen nauhoittaa kaikki puhelut juuri siitä syystä että epäselvyyksiä syntyy kaupantekohetkellä, esim.lehti luvataan halvemmalla mutta laskut ovatkin sitten kalliimpia, niistä saadaan selvitettyä sitten asian oikea laita. voihan tietenkin olla että jokunen puhelu jää nauhoittamatta mutta sitten jos onkelmia tulee niin mistäs todisteet saadaan..

Lisään vielä että periaatteessa asiakas on aina oikeassa. Jos soitat ja perut kaupat eli sanot ettet tilannut lehteä, asia on selvä ja tilaus perutaan. Jos hinnasta syntyy epäselvyyttä, asiakas saa päättää tilaako lehden siihen oikeaan hintaa vai peruuko kaupan koska on ilmoitettu väärä hinta jolloin toimitaan samoin kun edellisessä tapauksessa. Kyllä työnantaja seuraa työntekijöitä eli jos kovin monta tällaista "väärinkäsitystä" syntyy yhden myyjän kohdalla, saa myyjä lopputilin.

Mun miehellekin tuli tällä viikolla V8 -lehti ja osoitekentässä luki näytenumero eli kyseessä täysin maksuton lehti. Puhelimessa ei ko. lehteä ole hänelle tietääkseni tarjottu.

kaikissa firmoissa ei puheluita nauhoiteta v8 (sanomagazine) en tiedä, mutta ainakin a-lehdillä nauhoitetaan puhelut! siinä firmassa missä itse olen töissä ei nauhoiteta! mut kyll olis hyvä nauhoittaa, sillä ei pelkästään puhelinmyyjät valehtele vaan myös asiakkaat! itsellä oli semmonen tilanne että olin myynyt x lehden niin muutaman kk:n päästä oltiin soitettu asiakaspalveluun ja väitetty että en ollut kertonut että on kestotilaus. ja kyllähän olin kertonut,
en ole koskaan asiakaalle valehdellut enkä tule valehtelemaan! jos sattuu semmonen tuote jossa siinä myyntipuheessa valehdellaan en suostu sitä tuotetta myymään.

Tiesittekö muuten, että kaikki ne lehtikauppiaat eivät ole Suomessa? Esim. Espanjassa Fuengirolassa on ainakin kaksi firmaa joissa suomalaisia töissä, he myyvät lehtiä Suomeen ihmisille. Mä tutustuin pariin tuollaisessa firmassa työskentelevään, kun olin alkuvuodesta Fuengirolassa.

Yhteistyössä