No saatiinhan tässä joulukriisi/mellakka/tappelu aikaiseksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Voi venäjä sanon, että voi olla vaikeeta tää joulunaika!!! Oltiin sovittu, että ollaan aatto miehen vanhempien luona. Sinne tulee myös mies uuden avokkinsa kanssa, jolla on suht samanikäisiä lapsia kuin meillä. Meidän kontolle jäi joulupukin hankinta. Saatiin joulupukiksi eräs tuttavamme, koska heillä on nyt hankalampi tilanne niin sovimme maksuksi vähän normaalia suuremman summan.

Eilen sitten keskimmäisemme oksensi kerran. Ei ole toistunut tai toistaiseksi levinnyt. Enkä oikein katso itse mahataudiksi sitä, että lapsi oksentaa kerran. Varsinkin kun tuo keskimmäinen potee tavallisesti mahatauti pitkään ja hartaasti.

Mies oli veljensä kanssa jutellut ja tieto siitä yhdestä oksusta oli annettu. Anoppi soitti illalla, että "maija" (miehen veljen avokki) ei halua, että tulemme oksutautisen kanssa joulua viettämään. Sanoin, että aha, olemme sitten kotosalla. Selitin kyllä tilanteen, että keskimmäinen tosiaan oksensi sen yhden kerran. Eipä kauheasti haittaa, en pidä "maijasta" kovinkaan paljon... Anoppi soitti aamulla, mites se joulupukki. Sanoin, etten ole vielä ehtinyt kysymään, mutta varmaan se tulee sitten meille kotiin. Ja johan nousi poru, kun "maijan" lapsille pitää pukki saada. Sanoin kysyväni tältä pukilta, muuten saavat hommata omansa. Pukki sanoi, että voisi käydä, lupasin saman maksun jos haluavat vielä pukkia. Soitin "maijalle", että mihin aikaan pukki voisi tulla ja mihin hintaan. Hinta on törkeän ylikallis, he eivät ainakaan sitä maksa ja vapaat ajatkin liian myöhään, vain meidän varaama aika sopisi. Totesin, että selvä, minä olen kertonut asiani ja he voivat sitten yrittää etsiä sopivamman pukin ja hinnan.

Ja nyt soitti anoppi, emmekö me voisi luopua tuosta ajasta JA maksaa pukkia kun olemme kerran niin luvanneet tehdä :headwall:... Jäin aika sanattomaksi, kerrankin. Sanoin vain, että ei voida, hyvää joulua, soitellaan myöhemmin. Anoppi soitti miehelle, yritti valittaa musta ja saikin kunnon saavillisen niskaansa. Mies poltti päreensä tässä sähellyksessä kokonaan.

Kyllä mä vähän ihmettelen anopin pokkaa, omat lapsenlapset eivät näemmä ole mitään ja kehtaa vielä nurista perään!!!

Aika pokkaa sun anopilla ja tällä maijalla... olen samaa mieltä että kun olette luvanneet niin pukki pitäisi järkätä, mutta johan sä järkkäsit, ei sun sitä kyllä maksaa tarvi kun ette paikan päällekään mene. Jos heille ei kelpaa pukin hinta tai aika niin järkätköön itse paremmin!

Miksi sinun pitäisi joustaa kun eivät he jousta! Tehtiin "pesäero" mun miehen äitiin koska pyrki ohjailemaan meidän elämää haluamakseen! Emme mene hänen luonaan käymään tänä jouluna ja jos minusta kiinni, ei mennä enää ikinä!

Hyvää Joulua Teille!

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Ja nyt soitti anoppi, emmekö me voisi luopua tuosta ajasta JA maksaa pukkia kun olemme kerran niin luvanneet tehdä :headwall:... Jäin aika sanattomaksi, kerrankin. Sanoin vain, että ei voida, hyvää joulua, soitellaan myöhemmin. Anoppi soitti miehelle, yritti valittaa musta ja saikin kunnon saavillisen niskaansa. Mies poltti päreensä tässä sähellyksessä kokonaan.

Argh!! Teitä kielletään tulemasta kylään, mutta silti teidän tulisi hankkia pukki ja maksaa se toisten iloksi?! Mikäs helkutin logiikka tuossa nyt olisi?!
Heille kelvatkoon huonot pukkiajat, tai olkoot ilman. Missään nimessä sinä et sitä pukkia maksa heille, etkä luovu omasta ajastasi!
Minullakin olisi palanut päreet ja pahasti...

Maija hankkikoon oman pukin. Tai anoppi kiskokoon pukinvermeet niskaansa ja alkakoon pukiksi Maijan lapsille :kieh:

Teidän tilaama pukki tulee tottakai teille.

P.S. Meidän noropiru alkoi nimenomaan tuolleen: vain yksi oksennus, ei mitään muuta.

No voi jumankatu mikä anoppi ja tämä "maija". Jotkut ne vaan luulee, että tää maapallo pyörii vain heidän mukaansa. Hyvä, että pidit pintas. Niin olisin mäkin tehnyt.

sitä saa mitä tilaa, kaikesta huolimatta "maija" oli itse halunnut ettette mene kylään, joten nauttikaahan nyt omasta joulusta ja omasta pukista.
Oksentaa nyt voi vaikka liiasta ruuasta tai jäänut jokin kurkunpäälle, että ei aina ole tosiaankaan mahatautia. Mutta itse se "maija" toivoi, että jäätte kotiin mahataudin pelossa, joten HYVÄÄ JOULUA

no eihän se kerta oksu nyt vielä meinaa yhtään mittää, kyllä sieltä olisi tullut jo reilummin jos sikseen olisi tulossa.. yrittäkää unohtaa rakkaat sukulaiset ja pidätte oman joulun ja pukista ette ainakaan luovu, sitäpaitsi se pukkihan voi saada teiltä tartunnan ja viedä sen niille, että parempi etteivät ota edes samaa pukkia.. ha.. sorry oli pakko.. hyvää joulua teidän perheelle!

Meinasin että olettepas te avarakatseisia kun yhdessä kaikki joulun vietätte :D

Outo anoppi. Miten sitä voi jonkun vieraan Maijan lapset kiinnostaa enemmän kuin omat lapsenlapset??

Hauskaa joulua, ja ajattele asia niin että nuo ihmiset ei kauhean mukavilta kuulosta joten todellakin mukavampi joulu teillä on keskenänne :) .

Ja ensi jouluna voitte tehdä saman, ilmoittakaa että kuopus oksensi :D ;)

Ymmärrän molempia,en itsekkään haluaisi oksutautia,se voi nimittäin alka tosta yhdestä kerrasta ja jatkua.
Mutta sun tilaamasi pukki tulee teille,he hankkikoot omansa josei kelpaa ne ajat mitä on jäljellä.
Taas kerran olen kiitollinen etten harrasta sukujuttuja,niistä ei koskaan seuraa kun ainainen kitinä.

mä en juuri tuon takia vietä ikinä joulua sukuni kanssa. en kaipaa anoppia tai omaa äitiäni säätämään mitä ja miten tehdään. oman perheen kesken vietetään ja olen tämän tehny suvulle hyvin selväks. ja ah, ihanan rauhallisia jouluja on ollut!!

Huhhuh... Mä en ole tähän mennessä korottanut ääntäni tässä sotkussa (paitsi kun miehelle soitin tuolta takapihalta...) mutta kohta on se raja lähellä. Mies soitti vielä äsken, isänsä oli nyt vielä soittanut ja pyytänyt, voisiko hän tulla katsomaan meidän lapsia kun pukki tulee. Mies oli sanonut, että voi tulla jos tulee yksin, eikä tuo ketään muuta mukaansa. Mulle ihan sama, lasten isoisähän hän on eikä tässä sotkussa mitenkään mukana mutta ei ole varmaan vaikea tässä asetelmassa arvata, kenen niskaan tuo miehen isänkin "takinkääntö" kaatuu?

Anoppi varmaan yrittää tehdä vaikutusta tähän "maijaan" ja suostuu kaikkeen mitä toinen kehtaa vaatia. Oma on asiansa. Minä loukkaannuin nyt. Mä todella toivon, että miehen veljen silmät aukeaa ja pian, muuten on tulevaisuus vähän hankala. Ainakin sukujuhlien osalta.

Tein päätöksen, etten vastaa enää puhelimeen ollenkaan, "maija" ja anoppi on yrittäneet soittaa kumpikin kerran mutta mä en enää pahoita mieltäni tämän asian takia lisää. Kerrotaan illalla lapsille, että ollaankin kotona yhdessä. Tällä hetkellä tärisen kiukusta ja pettymyksestä, en voisi lapsille puhua :(.

Kiitos tuesta, helpompi rauhoittua, ei ole tarvinnut pitää asiaa sisällään!

Ja åboriginaali, miten se noro on jatkunut? Vähän pelottaa kysyäkin...

No mitä ne nyt enää sulle soittelee (anoppi ja maija). Eikö asian pitäisi olla selvä. Te ette ole tervetulleita anoppilaan oksutaudin takia. Te olette varanneet itsellenne pukin, te sen saatte ja maksatte. He hoitakoot oman pukkinsa. Isoisä tulee aattona käymään. That's it. Mikä niitä nyt vielä hiertää kun pitää soitella?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja åboriginaali, miten se noro on jatkunut? Vähän pelottaa kysyäkin...

Mun noroni oli noin 12 h oksentelu, parin päivän kuume ja muutaman päivän ripuli, vatsakramppeja ja vilunväristyksiä & hitonmoinen väsymys.
Lapsilla tuntui menevän ohi muutamalla oksennuksella ja yhden päivän kuumeella.
Lääkäriin soitin, ja sanoivat että kuulostaa norovirukselta, mutta mitään näytteitä tms ei oo otettu, eli ei tietoa onko tämä 100% juuri sitä.

Yhteistyössä