No siitä nimestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vartooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Olipas se helppo homma. :o
Mä haaveilen sukunimen vaihdosta...

Joo se oli helppoo... Lappuun vaan vanha nimi ja sitten haluttu uusi versio ja se oli sitten siinä...

Kerran voi tehdä noin. Seuraava maksaa.

Ja passi, pankkikortit, ajokortti ja muut uusiksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Miksi vaihdoit nimeä? :)

No siis en periaatteessa ees vaihtanu tai siis joo... Mä vaan laitoin mun nimieni väliin ton viivan :D Mä kun oon aina tykänny omasta nimestäni ja monta monta vuotta oon aina kirjottanu molemmat nimet, mut se ei oo ollu virallista. Nyt sitten on.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Olipas se helppo homma. :o
Mä haaveilen sukunimen vaihdosta...

Joo se oli helppoo... Lappuun vaan vanha nimi ja sitten haluttu uusi versio ja se oli sitten siinä...

Kerran voi tehdä noin. Seuraava maksaa.

Ja passi, pankkikortit, ajokortti ja muut uusiksi...

No, toista kertaa mun ei tarttekaan tätä tehä :D
Nyt sitten ootan että mulla on parin viikon päästä parturi ja sitten meen otattaa kuvat ja anomassa uutta ajokorttia. Passia mulla ei tällä hetkellä olekaan eikä ole tarvetta... Pankkikortit sitten kun uuden henkkarit tulee..

No siis en periaatteessa ees vaihtanu tai siis joo... Mä vaan laitoin mun nimieni väliin ton viivan :D Mä kun oon aina tykänny omasta nimestäni ja monta monta vuotta oon aina kirjottanu molemmat nimet, mut se ei oo ollu virallista. Nyt sitten on.

Ahaa okei :) JA mulla taas on nimi viivalla... Mutta en osaa tai tykkää käyttää sitä vaan käytän pelkkää ekaa :) Hyvä että se onnistui helpolla ja on nyt virallinen :)

Miks vaihdoit nimee? Mun mielestä mikään ei ole niin ärsyttävää kun se kun joku vaihtaa etunimensä joksikin ihan muuksi kun se on ollut. Mä en meinaa koskaan totu puhuttelemaan eri nimellä. Sorry.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks vaihdoit nimee? Mun mielestä mikään ei ole niin ärsyttävää kun se kun joku vaihtaa etunimensä joksikin ihan muuksi kun se on ollut. Mä en meinaa koskaan totu puhuttelemaan eri nimellä. Sorry.

No mutkun mä en vaihtanu mikskään muuksi, kyllä mulla samana pysy, laitoin vaan viivan nimieni väliin. Mua saa edelleen kutsua sillä yhellä nimellä mikä mulla on kohta 27 vuotta ollu, itselleni oli vaan tärkeää että sain viralliseksi nimeksi tuon väliviivallisen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lukea osataan...?

Ahaa okei :) JA mulla taas on nimi viivalla... Mutta en osaa tai tykkää käyttää sitä vaan käytän pelkkää ekaa :) Hyvä että se onnistui helpolla ja on nyt virallinen :)

Saa nähän kuinka mie opin sitten loppujenlopuks kirjottamaan nimeni oikein :D Täytyy varmaan päivittäin harjotella :laugh: Innolla oottelen koska tulee uus kelakortti...

Mä olin utelias ja kävin väestörekisterin sivuilla... Eikö tollasen nimenmuutoksen jälkeen nimeä tule tonne rekisteriin?!? Ei meinaa ollu... Vähänkö oiskin ollu siistiä kun siellä olis ollu vuonna 2008 yksi ja ainut nimi :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
siis etunimenhän voi nykyään vaihtaa kerran helposti ja maksuttomasti, mutta sukunimeä käsittääkseni ei, minä kans haluisin vaihtaa sukunimeä :(

Joo niin voi. Sukunimeä mie en muuttaa haluakaan...

siis tumpula kans haaveili sukunimensä vaihdosta. mut onnea sinulle "uuden" nimen johdosta!

siis etunimenhän voi nykyään vaihtaa kerran helposti ja maksuttomasti, mutta sukunimeä käsittääkseni ei, minä kans haluisin vaihtaa sukunimeä :(

Joo niin voi. Sukunimeä mie en muuttaa haluakaan...

siis tumpula kans haaveili sukunimensä vaihdosta. mut onnea sinulle "uuden" nimen johdosta!

Niin aivan juu...
Ja kiitos :)

Osaako kukaan vastata tohon mun ylempään kysymykseen eli siis että eikö tuota mun uutta nimeä laiteta tonne rekisteriin?!? Olis se vaan niin kiva kun siellä olis vaan yksi ainoa :D

Taitaa päivitys ottaa aikansa. Vartoo rauhassa

Yhteistyössä