Noin viikko ilman PepsiMaxia eli kofeiinia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Joo. Olen ollu nyt noin viikon juomatta pepsimaxia ja olo on niin plääh...Siis oikeesti! Ekat 3 päivää nukuin, sit ei oo enää nukuttanu, mutta mikään ei kiinnosta eikä huvita ja olo on tokkurainen :| . Miten kauan voi kofeiinin vieroitusoireet kestää |O .

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä en pystyis tuohon, joten nostan hattua!

Kiitos! Mä oikeesti uskon, toivon ja kuvittelen, että musta tulee pirteämpi kun pääsen kofeiinista eroon. Sitäpaitsi kuvittelen niinkin, että sit joku satunnainen energiajuoma joskus auttaa oikeasti, kun nyt se on vaan vieroitusoireiden poistoa kun tarvii saada kofeiinia. Kun ei ole riippuvuutta, se voi tarvittaessa jopa oikeasti piristää!

mulla ei kestäny ku tuon 3-4 päivää. toisaalta join yhen kupillisen teetä sen aikana. se helpotti oloa vähä, ku sai pikkasen kofeiinia, mut se yks kuppi maksimi. eli siis tuona aikana join yhen kupin teetä, niin pystyi paremmin selviää kofeiinin puutteesta. sen jälkeen meni monta vuotta ennen ku join mitään, missä vähäkään kofeiinia. eli mulla ei haitannut ainakaan tuo teekupillinen mitään, päinvastoin. mulla oli maksimissaan noin viis tuntia, että jos en saanu kofeiinia iski huono olo ja pääkipu ym..

Ite vierotan itteni kofeiinista (kahvista) aina kun tunnistan riippuvuuden,eli esim jos huomaan etten "pääse käyntiin" ilman aamukahvia. Sillon oon pari viikkoa juomatta kahvia tai muuta kofeiinipitosta. Ekat päivät särkee päätä ja väsyttää,sit kun siitä pääsee niin seuraavat muutama päivä juon pienen kahvikupillisen tuoremehua tms hyvää missä jonkinverran sokeria aina kun tekee mieli kahvia/alkaa olla nuutunut olo. Toka viikko menee yleensä jo itsestään.

Löysinpäs tällaisen vanhan ketjun. :) Ihan kiva lukea, vaikka vanha onkin jo. Itse kun tässä olen kofeiinista eroon yrittämässä. Olin todellinen suurkuluttaja. Käytin kofeiinitabletteja 1-3 päivässä, kahvia nelisen kupillista ja Pepsi Maxia se 1,5 litraa. Ensin jätin tabletit pois, sen jälkeen kahvin ja nyt on vielä tuo Pepsi Maxista irroittautuminen käynnissä. 3 päivää nyt mennyt ilman. Olo on kurja. Ei uskoisi niinkin "viattoman" aineen, kuin kofeiini, aiheuttavan tällaista.

Käykääpäs katsomassa mitä maketusaineet pitkällä aikavälillä aiheuttavat ihmiselle,tolleen joka pvä käytettynä,Mä olin ennen pepsimaxin suurkuluttaja kunnes ilmaantui niiin outoja oireita joihin ei läytynyt mitään lääketieteellistä vikaa...lopetin pepsimaxin ja kas...vaivat hävinneet liki kokonaan.
Mulla on tavallinen pepsi nyt vielä siksi käytössä että saan sitä kofeiinia ja pysyn hereillä,tarkoitus pian päästä kokonaan eroon.helppoa?ei todellakaan

Käykääpäs katsomassa mitä maketusaineet pitkällä aikavälillä aiheuttavat ihmiselle,tolleen joka pvä käytettynä,Mä olin ennen pepsimaxin suurkuluttaja kunnes ilmaantui niiin outoja oireita joihin ei läytynyt mitään lääketieteellistä vikaa...lopetin pepsimaxin ja kas...vaivat hävinneet liki kokonaan.
Mulla on tavallinen pepsi nyt vielä siksi käytössä että saan sitä kofeiinia ja pysyn hereillä,tarkoitus pian päästä kokonaan eroon.helppoa?ei todellakaan

Millasia oireita sulle tuli?

No mitä oireita sulle tuli?

Mä oon juonut lähes päivittäin light-kolaa reilut 20 vuotta enkä jumaliste suostu tuntemaan huonoa omaatuntoa tästäkin asiasta.