noin vuoden ikäisen vaavin päikkärit ja nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heidaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

heidaa

Jäsen
22.03.2008
47
0
6
Heips!

Millaisia päikkäreitä teidän noin vuoden ikäiset vaavit vielä nukkuu? yhdet, kahdet? Meillä poika kohta 11kk nukkuu vielä kahdet päikkärit mutta olen ajatellut pikkuhiljaa siirtyä yksiin.

Toinen asia, poika nukahtaa illalla yöunille omaan sänkyyn helposti maks.15 min nukuttamisen jälkeen MUTTA päiväunille omaan sänkyyn nukahtaminen onkin paljon työläämpää. Jos otan pojan viereeni omaan sänkyyni hän nukhataa siihen n.10min sisällä, mutta omaan sänkyyn päiväunille nukahtaminen on todella vaikeaa vaikka poika olisi kuinka väsynyt tahansa. Ei siis pahemmin itkuile eikä kiukkuile, mutta ei vaan meinaa uni tulla. Onko kellään vinkkejä tähän?

Nukahtaako teidän lapset ihan omine aikoineen omaan sänkyyn vai vieläkö heitä pitää siihen erikseen olla nukuttamassa?

Mä olisin vain onnellinen, jos nukutus sujuis itkutta, meni siinä sit 5 tai 50min.. ;)

Meilläkin tosiaan valosammassa, eli päivällä (poika s.18.6.08) vaikeampi nukuttaa päiväunille - hirmu useasti otan viereen ja kun on nukahtanut, niin kannan sänkyyn. Vaunuihin nukahtaa vain kun lähdetään liikenteeseen - ei nukahda partsilla pariin keikutukseen, vaan alkaa heti huutamaan kun tajuaa ettei liikutakaan mihinkään.

Meillä poika kohta vuoden...nukahtaminen ollut ongelma aina,etenkin pikkuvauvana...mahavaivaa ja koliikkia yms...
Nykyään nukahtaa yleensä nopeasti noin 10 minuutissa. Nukutaan perhepedissä,vieressä nukutan. n.5kk yritin omaan sänkyyn kunnes sit luovutin kun ne sessiot kesti parhaimmillaankin puolituntia. Ei puhettakaan että nukahtais yksin. Joudun pitämään kiinni et pystyy rauhottumaan unen tuloon.

Päikkärit nukutaan pääsääntöisesti aina ulkona rattaissa. Ollaan juuri siirrytty yksiin uniin,siirtymäprosessi kesti useamman viikon mut nyt tuntuu et alka sujumaan,eikä toisia unia enää tarvi. Oltiin pitkään vaiheessa missä yhdet liian vähän ja kahdet liikaa.... Nukahtaa käytännössä samantien kun pihalle lykkii. Sisälle nukuttaminen päiväsaikaan on työläämpää,viereen silloinkin on nukutettava. Joskus siihen on mennyt jopa tunti et saa pojalta tolkun pois,ja nukkuu paljon lyhkäsemmät unet.Joten suosiolla nukutan ulos =) Ajattelin et saa tän kesän nukkua tossa pihassa ja sitten kun alkaa kylmenemään ilmat siirrytään sisäuniin jos vaikka syksyllä onnistus jo paremmin.

Mulla ei tosiaan oo muuta vinkkiä kun että tekisin niinkuin vaan helpoiten sujuu... meillä on ollut niin vaikeita aikoja ton nukahtamisen suhteen,et oon ylenonnellinen et jollain keinolla saan suht säädyllisessä ajassa pojan nukahtamaan. Stressasin alkuaikoina kauheesti sitä et nyt tottuu siihen ja tähän,mut monesta tavasta on päässyt ihan kasvamalla yli...

Yhteistyössä