Nokkamuki vs. tuttipullo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa tyhmälle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, siis meidän iltamaito juodaan puoli tuntia puuron syömisen jälkeen iltapesun jälkeen. Sohvalla isin sylissä makoillen, ja PULLOSTA (paitsi tänään ekaa kertaa nokkiksesta). Sen jälkeen hampaiden pesulle ja nukkumaan. Ikää lapsella 1v7kk.

mistä se juo päivällä maitonsa?

meillä just hiljattain 2,5v lapselta otettiin unimaitopullo pois. siis sängyssä joi maitonsa ja nukahti siihen. nukkui tuon maidon juomisen jälkeen aina vähintään 12h yöunet, joskus 13h. nyt kun pullo otettiin pois vähensi yöuniaan usealla tunnilla. ei ollut juurikaan ongelmia pullon pois ottamisesta, kerran kyseli maitoaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mirkku87:
Kauhistutan teitä lisää ja saatte lisää vittuilun aihetta kun sanon, et poika juo myös välillä YÖLLÄ maitoa TUTTIPULLOSTA!

Nää sun valinnat voi nyt tuntua hyviltä - pääset hetken helpommalla - mutta todennäköisesti näistä seuraa yhtä sun toista vaikeutta myöhemmin. Kannattais nyt ehkä miettiä vielä pikkuisen pidemmälle näitä asioita.

Meillä ei ole lapsi juonut koskaan tuttipullosta, mutta ei mun mielestäni ole mitenkään hirveää, jos jonkun 2v. juo iltamaitoa tuttipullosta. Mikäs siinä niin hirveän kauheaa on? Eiköhän se lapsi ennen kouluikää joka tapauksessa heitä tuttipullot nurkkaan. :) 2v. on vielä pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kauhistutan teitä lisää ja saatte lisää vittuilun aihetta kun sanon, et poika juo myös välillä YÖLLÄ maitoa TUTTIPULLOSTA!

Nää sun valinnat voi nyt tuntua hyviltä - pääset hetken helpommalla - mutta todennäköisesti näistä seuraa yhtä sun toista vaikeutta myöhemmin. Kannattais nyt ehkä miettiä vielä pikkuisen pidemmälle näitä asioita.

Mitäköhän hirveää tuosta tuttipullosta nukkumaan käydessä voi seurata? Naapurin poika lutkutteli tuttipulloa vielä 4-5 vuotiaana (kauhistukaa! ) ja oikein hieno mies hänestä varttui. :D

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Joo, siis meidän iltamaito juodaan puoli tuntia puuron syömisen jälkeen iltapesun jälkeen. Sohvalla isin sylissä makoillen, ja PULLOSTA (paitsi tänään ekaa kertaa nokkiksesta). Sen jälkeen hampaiden pesulle ja nukkumaan. Ikää lapsella 1v7kk.

Pääsääntöisesti nokkamukista.

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:

nyt meni yöunet

Ehkä se oli tarkotuskin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Enköhän mä sen tuttipullon siltä pois ota tässä lähiaikoina.
Nyt kun oon vihdoin alkanut saamaan itteni tasapainoon ja kuntoon, niin nyt sen jaksaa.

Silloin kun masennus oli pahimmillaan, olisin muutenkin voinut nukkua 24/7. Mut se ei ollut mahdollista, joten mielelläni annoin sen tuttipullon pojalle, et sain edes vähän enemmän nukuttua...

Eiköhän se ollut pojalle parempi, että äiti oli paremmalla tuulella ja henkisesti paremmassa kunnossa, kun se että en olis sitä maitoo sille antanu ja sit olisin ollut yks vittu tolle lapselle...

Muoks.
Ja hui, meillä on naapuritalossa saman ikäinen poika kun mun poikani ja sekin kuulemma juo vielä yöllä pullosta...

:kieh:

Sen verran voin lohduttaa, että oon huomannu sellasen, et poika on alkanut ite vähentään iltamaitonsa määrää.. Joten eiköhän se tässä about vuoden sisällä sen iltamaidon jätä ihan itse pois :xmas:

J

Pääsääntöisesti nokkamukista.

sit mä kyllä suosittelisin jo nokkamukista juomista illallakin. koska mitä myöhemmäksi "vierotuksen" pullosta jättää niin sitä vaikeempi voi tilanne myös olla.

Joo, mä luulen ettei pahemmin tartte vierottaa, vaan ottaa pullo vain käytöstä. Toistapa se tulee olemaan tutin kanssa... :whistle:

J

Joo, mä luulen ettei pahemmin tartte vierottaa, vaan ottaa pullo vain käytöstä. Toistapa se tulee olemaan tutin kanssa... :whistle:

siis teillä tutikin vielä käytössä.
siihen mä voin antaa viel vinkin jolla meillä päästiin eroon. eli ensin oltiin 3päivää erossa päivä tutista (kuunneltiin ekapäivä huutoa muut meni jo helpommin) sen jälkeen otettiin suoraan unitutit pois. parisen päivää meni yöitkuja kuunnellessa mut lopulta se helpotti. useemman viikon tosin yöt oli levottomia mut tutia ei koskaan annettu takaisin.
pistin tosin ylähyllylle jos sattuu etten jaksakkaan yhtenä päivänä kuunnella niin olisin antanut takaisin et luputtaa viel sen viikon.

elä muuten ota kumpaakin yhtä aikaa pois sitten :)

esikoisenkanssa olin vähän onneton noiden juttujenkanssa ja se söi tuttia 2,5vuotiaaksi (mikä näyttää nyt niin hassulta jos isommalla lapsella on tutti =) )
ja pullon otin samaanaikaan pois.
keskimmäiseltä tutti lähti muistaakseni noin 10kk iässä ja kuopukselta 11kk iässä.
6kk iästä alkaen se oli vain unikäytössä,mutta koska siihen tutin putoomiseen piti aina herätä niin otettiin sekin pois. ja yöunet rauhottu heti.
maitopullon oli meillä pitkään keskimmäisellä. ensin koitin ottaa nokkamukin avulla sen pois ja ois onnistunutkin mutta sitten tuli kipeeks ja sorruin tyhmänä antaan sille pullon. nyt se on otettu pois. ikää on noilla tasan 2vuotta ja 1 vuosi.
varuiksi heitin tuttipullot roskiin,etten surusilmän edessä sorru..
hampaille ei tee hyvää saada iltamaitoa,tiedän. ja kaikki vaikuttaa myös tuleviin hampaisiin,ei pelkkiin maitohampaisiin.
viikko siinä varmaan menee että tottuvat tähän pullottomaan aikaan =)

J

siis teillä tutikin vielä käytössä.
siihen mä voin antaa viel vinkin jolla meillä päästiin eroon. eli ensin oltiin 3päivää erossa päivä tutista (kuunneltiin ekapäivä huutoa muut meni jo helpommin) sen jälkeen otettiin suoraan unitutit pois. parisen päivää meni yöitkuja kuunnellessa mut lopulta se helpotti. useemman viikon tosin yöt oli levottomia mut tutia ei koskaan annettu takaisin.
pistin tosin ylähyllylle jos sattuu etten jaksakkaan yhtenä päivänä kuunnella niin olisin antanut takaisin et luputtaa viel sen viikon.

elä muuten ota kumpaakin yhtä aikaa pois sitten :)

No juu, ajattelin aloittaa pullosta. Tutti onkin sitten haasteellisempi kun on pikkuveli joka lutkuttaa tuttia. Ja vauvan synnyttyä tutista tuli esikoiselle tärkeempi... Päikkäri ja yökäytössä pelkästään. Pari viikkoa sitten kokeiltiin ihan huvikseen yöunille laittoa ilman tuttia, kun ei ollut tuttia just siinä. Nukahti kyllä, mutta heräs tunnin päästä vaatimaan. Tokana iltana ei suostunut nukkumaan ilman tuttia. Ja annettiin sit, kun ei oltu varsinaisesti päätetty vierottaa tutista sillo.

Yritän varmaan ajoittaa niin et sais vauvan yöheräämiset ekaks pois ja sitten vasta esikoiselta tutti pois. Ettei tartte nyt kahden lapsosen takia valvoa.

Meillä kohta 2v poika ja juo edelleen iltamaidon tuttipullosta. Samoin muutenkin päivällä. Reissussa helpompi tuttipullo ku nokkis.
Nyt tosin alettu käyttää sellasta tavis pulloa, jossa se erilainen korkki (en muista millä sitä kutsutaan)...

siis oikeesti?? :o :laugh:
2v. juo iltamaitoa ja vielä pullosta?? sori.. :laugh:

1v 9kk.
Mulla ei ole ollut jaksamista lopettaa iltamaitoa. Yhdessä vaiheessa oltiin melkein päästy eroon siitä, mutta sitten iski mun masennus. Ajattelin, että juokoot maitonsa, jätän sen pois sitten kun on siihen voimia.
Ja asiaan kuulumattomana, kyllähän jotkut imettääkin vielä yli 2vuotiasta illalla ja jotkut jopa yöllä... Eiköhän se ole jokaisen oma valinta.

sinäkö se tuolla vauviksella iniset?

Meillä kohta 2v poika ja juo edelleen iltamaidon tuttipullosta. Samoin muutenkin päivällä. Reissussa helpompi tuttipullo ku nokkis.
Nyt tosin alettu käyttää sellasta tavis pulloa, jossa se erilainen korkki (en muista millä sitä kutsutaan)...

siis oikeesti?? :o :laugh:
2v. juo iltamaitoa ja vielä pullosta?? sori.. :laugh:

hääääh! ei oo totta!

Mä mitää oo itkeny, kunhan totesin... Kannattaa varmaan lukee uudelleen ne viestit sieltä...

Siihen nähden että sä itsekin sanot, että sulla ei ole ollut jaksamista ottaa pulloa eikä tuttiakaan ilmeisesti pois (eli et välttämättä ole sitä mieltä, että se hyväksikään olisi niitä edelleen syödä ) melko nenäkkäästi kommentoit niille, jotka sitä ihmettelee, ja puolustelet omaa käytöstäsi, vaikka siis ainoa oikea puolustushan on se, että sä et ole ollut henkisesti siinä kunnossa, että olisit asian hoitanut pois päiväjärjestyksestä.
Se että naapuri syöttää lapselleen moisia, ei tarkoita sitä, että jokaisen olisi järkevää olla yhtä typerä..
Mun ystävä syötti pitkään pulloa sekä tuttia, ja tulos on molempien lasten kohdalla mädäntyneet hampaat: vanhimmalta on revitty jo etuhampaat ylhäältä, ja nuorempi on menossa nyt juuri kohta kontrolliin, jossa päätetään, pitääkö häneltäkin repiä.
Ei, en mä sano, että niin käy automaattisesti kaikille. Mutta sanon, että mahdollista se on. Todennäköisyys terveisiin hampaisiin ja purentaan on paljon suurempi, mikäli ne tutit ajoissa jää, sehän nyt on ihan tutkittu juttu.
Joten tässä valossa, mä ehkä en kauhean nenäkkäästi ja ylpeästi aiheesta täällä jatkaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mä mitää oo itkeny, kunhan totesin... Kannattaa varmaan lukee uudelleen ne viestit sieltä...

kuitenkin piti käydä sieltä hakemassa vähän sympatiaa :D

No tietty, ku ei mua yleensä muuten mitenkään huomioida positiivisella tavalla... :xmas:

:laugh:

NeitiNasu:
Ei se pullo ja tutti varmaan paras mahdollinen ole tuon ikäiselle enää. Mutta meillä on nyt menty näin ja mennään jatkossakin. Kunnes sekä minä että poika ollaan valmiita vierotukseen. (Poika ehkä vois ollakkin, ja mäki luultavammin kohta). Mä olin tosiaan tossa talvella aika huonossa kunnossa. Onneks järki leikkas viel sen verran, et äkkiä lääkäriin ja terapia-aikaa varaamaan.

(Joo voi olla etten mä tähän aikaan illasta enää tajunnu mitä sä ajoit takaa...) :$

Yhteistyössä