Nolo tapahtuma-ketjusta tuli mieleeni... meillä kävi näin, edelleen on hirveä myötähäpeä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miniä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miniä"

Vieras
tai miksi sitä sitten sanoisi...

Asumme lähellä appivanhempia. Mieheni käy töissä, minä opiskelen. Lapset ovat koulussa ja päiväkodissa.

Eräänä päivänä vein lapset päiväkotiin ja saatoin isoimman kouluun, menin pysäkille ja huomasin että olin unohtanut lompakon kotiin. Palasin kotiin, ja siinä sitten ajattelin että hitto vie, minähän pidän tänään rokulipäivän, ei sitä kukaan saa tietää eikä yhden päivän luennot nyt missään tunnu. En ollut poissakaan ollut juurikaan.

Jäin sitten kotiin, kävin suihkussa ja vaihdoin kotivaatteet päälle, otin tietokoneen kainaloon ja menin yläkertaan loikoilemaan läppärin ja herkkujen kanssa. Nautinnollinen päivä siis :)

Noin kolme varttia sen jälkeen, kun olin tullut kotiin, kuulin että pihaan ajoi auto. Kurkkasin varovasti ikkunasta, appiukon autohan se. Päätin, että hitot siitä, en mene avaamaan. Appi ei tiedä kuitenkaan että olen kotona, joten eiköhän se sieltä pois lähde. Laitoin läppäristä äänet pois, ja odottelin hissukseen että appiukko lähtee.

Ovikello soi pari kertaa. Sitten hiljeni. No niin, ajattelin, nyt appiukko lähtee.

Mitä vielä. Appiukko avaa oven meidän vara-avaimella, joka on ollut appivanhempien luona säilössä. On sovittu, että avain on siellä vain säilössä, sitä ei luvatta käytetä.

Ajattelin, että hihkaisen olevani ylhäällä kun kuulin, että appihan puhuu jonkun kanssa, ei siis tullut yksin. En tunnistanut ääntä, paitsi sen että kyse oli naisesta. Appi huusi alakerrasta pari kertaa HALOO! ja jotenkin menin ihan jumiin enkä vastannut mitään. Ehkä halusin saada selville, että mitä hittoa appi tulee meille sisälle luvatta?

Appi sanoo vieraalleen, ettei täällä ketään ole, ne ovat töissä ja koulussa niin kuin pitikin. Seuraavaksi appi ja seuralaisena käyvät äänien perusteella toistensa päälle kuin kiimaiset hirvet. Minä paniikissa mietin, että mitä helvettiä minä nyt teen!! Appi ja naisensa menivät meidän makuuhuoneeseen panemaan. Minä hiivin hiljaa yläkerrassa vinttikomeroon piiloon, odottamaan että lopettavat ja lähtevät pois.

Kun viimein olivat lähteneet, hiivin alakertaan ja laitoin kaikki lakanat ja päiväpeiton pyykkiin. En halunnut edes arvailla, olivatko nussineet päiväpeiton päällä vai lakanoilla vai missä.

Sain varmaan elinikäiset traumat. Jeesus sentään.

oh lord :O :laugh:

mainitseppas joskus ohimennen siellä anoppilassa että pidinkin rokulipäivän tässä yhtenä päivänä ja kamala kun säikähdin kun joku rapisteli lukkoa ja luulin että nyt tulee mnurtovarkaita, piti ihan piiloon mennä..

En tiedä millaset välit ja suhteet teillä on appivanhempien kanssa,
mutta jos meillä kävisi noin, juttelisin kahden kesken appiukon kanssa ja pyytäisin avaimen takaisin.
Appi saisi sitten ihan itse kertoa tai olla kertomatta vaimolleen ja pojalleen seikkailuistaan.

Oikeesti, aivan järkyttävä tilanne, kun vielä miettii kuin vakituinen harrastus tuo on appiukolle ja hänen hoidolleen ollut :x

Kannattaa sitten pestä varmuuden vuoksi niitä lakanoita aika usein, kun ei tiedä miten usein appi taloanne käyttää puuhiinsa.

Minä virittäisin riistakameran makkariin.

Avain oli meillä kesän ajan, mutta nyt kun koulut alkavat niin tuli taas ajankohtaiseksi se, että missä vara-avain on... isompi koululainen kun usein on unohtanut avaimensa kouluun, eikä pääse sisään. Kun vara-avain on ollut mummolassa, on voinut hakea sen sieltä. Enkä edes halua ajatella, kuinka usein meillä on oikeasti oltu.

Miehelle en kehdannut kertoa, kun en ollut kertonut siitä että jäin pitämään rokulipäivää, sanoin lähteväni luennolle :ashamed: Vaikka pienempi paha olisi ollut tunnustaa.

Nyt jälkikäteen mua melkein jopa naurattaa jotkut jutut siitä, niin kuin se että minä istuin siellä vinttikomerossa (sellainen noin 20 neliöinen kylmä varastotila vintillä) seinän vieressä piilossa, ja odottelin koska ovi kolahtaa. Hiivin vielä vintin ikkunan luo katsomaan, että auto varmasti lähti. Kamala jos ne olisivat huomanneet minut siinä ikkunassa.

Kerro apellesi, että olit yhtenä päivänä "keväällä" kotona luvatta ja että toivot etteivät appi ja anoppi ( :D ) enää kävisi kotonanne, kun ette ole paikalla.

Jos "luulet", että kyseessä on anoppi, niin appesi ei koe tarvetta selitellä.