Noniin, koiran kaupasta minäkin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Myin meidän 1v koiran n. 2kk sitten koska me ei vaan voitu sitä enää pitää. Kerroin rehellisesti että koira osaa peruskäskyt mutta remmissä saattaa välillä vetää, mitään isompia ongelmia ei ulkoilun suhteen ole meillä ollessa ollut.
Pari viikkoa kauppojen jälkeen ostaja laittoi viestiä että koira rähjää muille eikä osaa kulkea remmissä lainkaan. Meillä ollessaan ei koskaan rähjännyt muille koirille, tai ollut agressiivinen, ennemminkin oli esim. koirapuistossa alistuva. Laitoin silloin viestiä takaisin miten meillä pienempänä harjoiteltiin ohitustilanteita yms. Nyt tänään tuli viesti että koiraa ei ole koulutettu yhtään että tuoko ostaja sen meille takaisin vai mitä tehdään.
Me ei millään voida (eikä haluta) koiraa takaisin ottaa, kaupat on tehty ja mun mielestä koira on rumasti sanottuna nyt tämän ostajan ongelma. Mä olen myydessä ollut rehellinen kaikesta koiran suhteen. Kyseessä sekarotuinen, mitään kasvattajaa mihin ottaa yhteyttä ei siis ole.
Vastaanko mä tuohon tämänpäiväiseen viestiin mitään ja jos vastaan niin mitä?

Voit ilmoittaa sille, ettei kaupanteon yhteydessä ollut puhetta koeajasta tms, joten palautusoikeutta ei ole.
Tai sit otat sen takaisin (siis et maksa siitä) ja etsit sille toisen kodin.
Minkä rotuinen koira?

[QUOTE="vieras";25987458]Myin meidän 1v koiran n. 2kk sitten koska me ei vaan voitu sitä enää pitää. Kerroin rehellisesti että koira osaa peruskäskyt mutta remmissä saattaa välillä vetää, mitään isompia ongelmia ei ulkoilun suhteen ole meillä ollessa ollut.
Pari viikkoa kauppojen jälkeen ostaja laittoi viestiä että koira rähjää muille eikä osaa kulkea remmissä lainkaan. Meillä ollessaan ei koskaan rähjännyt muille koirille, tai ollut agressiivinen, ennemminkin oli esim. koirapuistossa alistuva. Laitoin silloin viestiä takaisin miten meillä pienempänä harjoiteltiin ohitustilanteita yms. Nyt tänään tuli viesti että koiraa ei ole koulutettu yhtään että tuoko ostaja sen meille takaisin vai mitä tehdään.
Me ei millään voida (eikä haluta) koiraa takaisin ottaa, kaupat on tehty ja mun mielestä koira on rumasti sanottuna nyt tämän ostajan ongelma. Mä olen myydessä ollut rehellinen kaikesta koiran suhteen. Kyseessä sekarotuinen, mitään kasvattajaa mihin ottaa yhteyttä ei siis ole.
Vastaanko mä tuohon tämänpäiväiseen viestiin mitään ja jos vastaan niin mitä?[/QUOTE]

Siis vuoden ikäinen, käytännössä ihan lapsi vielä, viedään kodistaan, riistetään eroon laumastaan ja ihmettelet jos käytös on muuttunut?

Minkälaiseen perheeseen myit koiran, minkälaista kokemusta heillä koirista, onko aikaisemmin omistaneet koiria?
ovatko ennen kouluttaneet koiria?

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Teillä kaikilla ( siis teillä ja uudella omistajalla ) ei ole ilmeisesti mitään kokemusta koirista. Siltä ainakin vaikuttaa. Tottakai se vuoden ikäinen koira reagoi muutoksiin ja voi reagoida niihin pitkäänkin. Ja heti ollaan vaan laittamassa pois. Ihan uskomatonta!!!

Voi koira parkaa!!

En mä niinkään ihmettele että koira reagoi muutokseen, ihmettelen ostajan syyllistämistä että mä olen huijannut ja myynyt hänelle kouluttamattoman koiran (jonka kanssa meillä kyllä pärjättiin).
Mulla on aikaisempaa kokemusta koirista mutta nyt vaan ei ole minkäänlaista mahdollisuutta ottaa tuota takaisin (jos olis niin en ikinä olisi sitä myynytkään). Ostajalla myös omien sanojensa mukaan on aiemmin ollut koiria ja vaikutti tietävän asioista mutta mistäs sitä tietää :/

Miten tällaisia juttuja pyörii täällä palstalla nyt näin paljon? :O

Oikein pahaa tekee. Meillä on 1v3kk ikäinen vilkas uroskoira, ensimmäinen koiramme. Toki sen kanssa on välillä hankalaa (meillä ainoana ongelmana muiden koirien ohitukset, koiramme saattaa ruveta haukkumaan ohituksissa), mutta mun mielestä niin se kuuluukin olla. Mä olen ajatellut niin, että kun nyt ekat kolmisen vuotta jaksamme johdonmukaisesti panostaa koiran kanssa touhuiluun ja sen kasvattamiseen, niin meillä toivottavasti on sen jälkeen vuosikausia vielä aikaa nauttia työmme hedelmistä. Ei ne koirat aina helppoja ole, mutta ei heti kannata luovuttaakaan ja tehdä nuorista koirista "kiertolaisia". Jos ottaa koiran, sen kasvattamiseen pitää sitoutua ihan yhtä lailla kuin lapsenkin. Ja rotuvalinnassa kannattaa olla tarkkana.

Ja tää kommentti nyt ihan yleisellä tasolla, ap:n jutusta (siitä, miksi koirasta on alunperin luovuttu) kun mulla ei ole enempää tietoa.

Minä kyllä ottaisin koiran takaisin ja etsisin sille paremman kodin. kuulostaa, että koira lähtee kiertolaiseksi ja on kaikille ongelma!! Ei hyvä juttu!

Sinulla koira on ollut jo pennusta, joten tunnet sen parhaiten ja jos kerta ongelmia ei koiran kanssa sinulla ollut niin ota takaisin.

ja kai otit selvää kenelle koiran myyt?Mikä heidän kokemus on? Millainen perhe? onko ollut koiria ja kyseisiä rotuja? harrastavatko koiran kanssa? jne jne.

Siis kyllä, suht paljon oltiin yhteyksissä ja ostaja nimenomaan halusi aktiivisen menijän ja tämän ikäisen koiran. Juuri noita rotuja ei hänellä aikaisemmin ollut ollut mutta tntui tietävän suht paljon koirista, kasvatuksesta yms.
En tiedä ja tajua mikä nyt mättää.

Minä kyllä ottaisin koiran takaisin ja etsisin sille paremman kodin. kuulostaa, että koira lähtee kiertolaiseksi ja on kaikille ongelma!! Ei hyvä juttu!

Sinulla koira on ollut jo pennusta, joten tunnet sen parhaiten ja jos kerta ongelmia ei koiran kanssa sinulla ollut niin ota takaisin.

En nyt lähde tähän sen enempää syitä erittelemään mutta takaisin ottaminen, edes vähäksi aikaa, ei missään nimessä onnistu. Jos sellainen mahdollisuus olisi niin en olisi alunperinkään koiraa myynyt pois.

ottaisin koiran takaisin ja etsisin hyvän kodin sille. tässähän koira joutuu nyt kärsijäksi ja pompoteltavaksi. molemmat haluavat koirasta eroon ja koiran parhaasta vähät välitetään

[QUOTE="vieras";25987629]ottaisin koiran takaisin ja etsisin hyvän kodin sille. tässähän koira joutuu nyt kärsijäksi ja pompoteltavaksi. molemmat haluavat koirasta eroon ja koiran parhaasta vähät välitetään[/QUOTE]

Takaisin ottaminen ei ole mahdollista, ei edes siksi aikaa että etsisin uuden kodin. Ja yhtä kiertolaiseksi se silti joutuisi.
Itku :(

Onko teillä luetun ymmärtämisessä ongelmia? Siis jos koiraa ei voi ottaa takaisin, niin ei voi. Huono juttu koiralle jos on ongelmainen ja joutuu vaihtamaan taas kotia, mutta semmosta se elämä joskus on. En ole koira-, eläin- enkä ihmisvihaaja.

Ap: sun ei tarvi ottaa koiraa takaisin. Vastaa, että kauppaa ei peruta ja palautusoikeutta ei ole. Jos tuo väkisin takaisin, niin soita viranomaisille että teidän pihalle on hylätty koira, tulkaa hakemaan.

Nyt sitten PERKELE jotain järkeä tähän touhuun.

Jos joudut noin nuoren koiran luovuttamaan eteenpäin, sun on PAKKO huolehtia että sillä on kunnon koti.
Soitat sille tämänhetkiselle omistajalle että pitää koirasta hyvää huolta vielä pari viikkoa, niin etsit sille uuden osaavan ja hyvän kodin.
Hyvität esim.80% rahoista takaisin.

Ota yhteys lähialueesi koirakerhoon, kasvattajiin (vaikka ei olekaan rotukoira) ja kysy apua ja neuvoa hyvän kodin löytämiseksi.
Koirapiireissä tiedetään ja välitetään kaikista koirista, ei vain priimakuntoisista näyttelykoirista.

Et voi jättää koiranpentuasi nykyiseen kotiin jos eivät pärjää sen kanssa, eivätkä halua koiraa pitää.

Se on teini-iässä. Uhmaa ja testailee.
Uudet omistajat ovat aivan käsiä sen kanssa, eivätkä ole osanneet näyttää sille paikkaa heti.

Ymmärrän kyllä, että koira testailee rajojaan. Harmi, ettet ole osannut valmistaa heitä siihen, että olisivat olleet varautuneita moiseen käytökseen heti alusta asti. :(

[QUOTE="vieras";25988080]Mitä vittua se vaikuttaa palautusoikeuteen? Kauppaa ei voi perua ellei sellaisesta ole soviittu. Itse en vastaisi lainkaan ostajan yhteydenottoihin, ja jos häirintä jatkuu, hakisin lähestymiskieltoa.[/QUOTE]

kyllä myyjälläkin joku vastuu on ja ihan oikeasti kyse on koirasta joka on vielä ihan kyvykäs oppimaan. Kai sitä nyt joku tunneside on siihen pennusta asti olleeseen koiraan sen verran, että ei halua sitä kiertolaiseksi. Vai onko koirat vaan jotain tavaroita joita pidetään niin pitkään kun sattuu huvittamaan. käytetään ja heitetään roskiin kun ei enää huvita. Sellaiseksi tämä koira on joutunut! En ymmärrä eikä minun tarvitse ymmärtää!!!!

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Miten tällaisia juttuja pyörii täällä palstalla nyt näin paljon? :O

Oikein pahaa tekee. Meillä on 1v3kk ikäinen vilkas uroskoira, ensimmäinen koiramme. Toki sen kanssa on välillä hankalaa (meillä ainoana ongelmana muiden koirien ohitukset, koiramme saattaa ruveta haukkumaan ohituksissa), mutta mun mielestä niin se kuuluukin olla. Mä olen ajatellut niin, että kun nyt ekat kolmisen vuotta jaksamme johdonmukaisesti panostaa koiran kanssa touhuiluun ja sen kasvattamiseen, niin meillä toivottavasti on sen jälkeen vuosikausia vielä aikaa nauttia työmme hedelmistä. Ei ne koirat aina helppoja ole, mutta ei heti kannata luovuttaakaan ja tehdä nuorista koirista "kiertolaisia". Jos ottaa koiran, sen kasvattamiseen pitää sitoutua ihan yhtä lailla kuin lapsenkin. Ja rotuvalinnassa kannattaa olla tarkkana.

Ja tää kommentti nyt ihan yleisellä tasolla, ap:n jutusta (siitä, miksi koirasta on alunperin luovuttu) kun mulla ei ole enempää tietoa.

Niin samaa mieltä!!!

tästäkin saadaan lukea varmaan kohta is lööpeistä kun on purru jotain tms..V*ttu mitä hommaa kun ei minkäänlaista vastuuntuntoa ole ihmisillä..Sunnuntaina hoksataan että oispa mukava jos ois koira ja maanantai iltana haetaan joku rekku kotiin ja kun se ei käyttäydykkään niinku elokuvissa niin eiku kiertoon vaan!Soitat sille uudelle omistajalle ja sanot että pitää sen aikaa sitä koiraa että SINÄ hommaat sille kunnon kodin tai sitten piikille koko koira raukka,parempi sekin kuin ikuinen kiertolaisen elämä!

Ehdottaisin samaa kuin muutama tuolla aiemminkin, eli pyydä josko tuo ostaja voisi pitää koiraa sen aikaa, kun etsit sille uuden kodin, se olisi lienee kaikkien kannalta paras ratkaisu. Olisi hienoa jos ap voisit toimia koiran parhaaksi tässä asiassa, etkä vain ajatella mikä on sinun ongelmasi ja mikä ei.

Ymmärrän kyllä myös ostajaa, että tuntee tulleensa huijatuksi, jos kerran koira, jolla on sanottu olevan lieviä vetämisongelmia osoittautuukin hurjaksi remmirähjäksi. Voi ihan hyvin olla, että koira vain reagoi kodinvaihtoon, eikä ihan oikeasti ole aiemmalla omistajalla rähjännyt. Ostaja ei kuitenkaan voi tätä tietää varmaksi ja kyllä itsekin ehkä epäilisin, että minua on kusetettu jos olisin vastaavassa tilanteessa.

Yhteistyössä