Noniin, se siitä joulusta sitten :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen vieras:
ap ja kaikki muutkin: Jos on yhteiset rahat niin miks lapsilisät menee miehen tilille... Jos on yhteiset rahat niin eikös kaiken mitä tulee, pitäisi mennä yhteiselle tilillle......

Meillä on yhteiset rahat mutta lapsilisät tulee mun tilille. Siinä vaiheessa ei ollu yhteistä tiliä vielä kun nuo laput täytettiin. Myöhemmin ei oo vaan tullu vaihdettua. Voin siis kyllä samaistua tohon että lappuihin on vaan joku tilinumero laitettu, en siihen ettäkö ne olisi sen "omaisuutta" jonka tilille ne menee.

Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen vieras:
Pitkästä aikaa tänne sivulle tulin ja täytyy sanoa että meininki on kun saippuasarjoissa. Miksi esimerkiksi lapsilisien pitää mennä äidin tai isän tilille !? Meillä ne on menneet aina vanhemman lapsen tilille ja sieltä siirrän sitten tasaisin välein nuoremman lapsen tilille tasan puolet tulleista lapsilisistä. Aviomieheni kanssa meillä on yhteinen pankkitili jonne tulee molempien palkat ja josta ostetaan ihan kaikki mitä meillä tarvitaan. Lapsilisiin ei kosketa koskaan. Kun palkkatilille aina aika ajoin pääsee kertymään isompi summa, siirretään se minun nimissä olevalle tilille. Mies nimenomaan haluaa näin, ei halua että olis yhteinen tili jonne kertyneet säästöt laitetaan, vaan nimenomaan minun tilille. Yhteinen koti, yhteiset lapset, yhteiset rahat. Näin on helpompi elää. Ei tarvitse miettiä kumpi maksaa mitä ja milloin.

Lapsilisä ei ole tarkoitettu hyvätuloisten lapsille säästöön joksikin hillittömäksi pesämunaksi tulevaisuutta varten, vaan lapsiperheiden arjen tukemiseen tässä kalliissa maassa. Lapsilisät tulevat minun tililleni ja menevät tämän perheen elämiseen. Välillä lasten talvihaalareihin, välillä ruokakauppaan, välillä huvituksiin ja harrastamiseen. Ja vaikka mies on ihan hyvätuloinen, kädestä suuhun eletään.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsilisät menee miehen tilille, tuskin on niitä mulle siirtämässä, kun ei edes vastaa puhelimeen :(

Lapsilisdät tulevat aina äidin tilille. Älä puhu soopaa.

No ei todellakaan mene automaattisesti äidin tilille, vaan sille tilille, mikä on kelalle ilmoitettu. Meillä menee myöskin miehen tilille!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Lapsilisät menee miehen tilille, tuskin on niitä mulle siirtämässä, kun ei edes vastaa puhelimeen :(

Lapsilisdät tulevat aina äidin tilille. Älä puhu soopaa.

Kamalaa. Ilmankos leski-isät etsivät heti uuden naisen, kun muuten lapsilisät menee katkolle :O

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei poliisit vaivaudu yhtä autoa hakemaan, niillä on parempaakin tekemistä kuten sakottaa ylinopeuksista.
Mä en tiedä autoista mitään, mutta mietin, että jos avioparilla on yksi auto, katsotaanko tuota edes rikoslain mukaan varkaudeksi, jos toinen puolisoista lähtee sillä autolla jonnekin ja on aikeissa tuoda auton seuraavana päivänä takaisin? Vaikka auto onkin toisen puolison nimissä.

Kyllä se katsotaan varkaudeksi. Omistajalla on oikeus autoonsa, ei muilla. Ja poliisit lähtee perään.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ei poliisit vaivaudu yhtä autoa hakemaan, niillä on parempaakin tekemistä kuten sakottaa ylinopeuksista.
Mä en tiedä autoista mitään, mutta mietin, että jos avioparilla on yksi auto, katsotaanko tuota edes rikoslain mukaan varkaudeksi, jos toinen puolisoista lähtee sillä autolla jonnekin ja on aikeissa tuoda auton seuraavana päivänä takaisin? Vaikka auto onkin toisen puolison nimissä.

Kyllä se katsotaan varkaudeksi. Omistajalla on oikeus autoonsa, ei muilla. Ja poliisit lähtee perään.

Ei muuten katsota.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja lalli:
anteeks vaan mutta jos miehesin on maksanut auton ja myös vakuutukset niin auto on silloin hänen vaikka sinun nimissä oliskin

ei ole. avioliitossa on yhteistä, mutta avoliitossa seomistaa kmman nimellä se tavara on,sillä ei oo merkitystä kuka sen on maksanut

Avoliitossa se, kuka pystyy esittämään kuitit maksamistaan tavaroista, omistaa ne.

Ei vaan myös aviossa se, jonka nimi lukee omistajana, on auton omistaja.

Ei muuten katsota.

ihan kokemusta löytyy, että katsotaan :).

Ei muuten katsota.

ihan kokemusta löytyy, että katsotaan :).

Mulla taas löytyy kokemusta että ei katsota.

Kyllä tää koko juttu haisee kusetukselta. Ei kai nyt kukaan täysipäinen laita asuntoonsa asumaan tulleelle miehelle lapsilisiä tulemaan. Ja autokin tuli yhtäkkiä pihaan tankki täynnä...

Alkuperäinen kirjoittaja Bannitar:
Kyllä tää koko juttu haisee kusetukselta. Ei kai nyt kukaan täysipäinen laita asuntoonsa asumaan tulleelle miehelle lapsilisiä tulemaan. Ja autokin tuli yhtäkkiä pihaan tankki täynnä...

Niin ja anoppikin aiko tuoda jouluruoat melkein heti kun keskustelu oli aloitettu :)

Ei vaan myös aviossa se, jonka nimi lukee omistajana, on auton omistaja. [/quote]

näin mäkin luulin, poliisi kirjotti kuulustelupöytäkirjaan "auto yhteiskäytössä" vaikka mun nimissä!

Melkonen ukko :x
Ystävälläni myös mies jätti ennen joulua monta vuotta sitten. Päättivät kuitenkin viettää jouluaaton perheenä. Tunnelma oli kuulema kaikkea muuta kuin jouluinen.
En käsitä miehesi käytöstä lainkaan.
Tosin jos on pahaolla suhteessa niin ei kai se katso aikaa koska tulee mitta täyteen.
Tosi pahamieli tuli sinun ja lasten puolesta. Yrittäkää jaksaa :hug:

:laugh: Miksen saisi laittaa lasteni isälle lapsilisiä? Mikä ihmeen kamala juttu se oikein on?? En oikeesti tajua :o

:laugh: Miksen saisi laittaa lasteni isälle lapsilisiä? Mikä ihmeen kamala juttu se oikein on?? En oikeesti tajua :o

Jotku ehkä ajatteli ettei miehesi oli lastesi isä. No minkä ikäinen sä olet, entä sun mies?

Ap keskittyy näihin epäolennaisten viilaamiseen niin paljon että provoksi väitän minäkin.

Mikä sun mielestä on sitten olennaisempaa, kuin se että meillä on rahaa ja auto??

Mä en kuspää ukosta välitä tällä hetkellä paskanvertaa, ihan sama mitä tekee tai minne menee. Joulun jälkeen alan vasta miettimään huoltajuus ym juttuja. Kohta on joulu ja nyt pääasia on, että saan lapsille järkättyä joulun

anteeks vaan mutta jos miehesin on maksanut auton ja myös vakuutukset niin auto on silloin hänen vaikka sinun nimissä oliskin

ei ole. avioliitossa on yhteistä, mutta avoliitossa seomistaa kmman nimellä se tavara on,sillä ei oo merkitystä kuka sen on maksanut

Avioliitossa ei ole ollut yhteistä pesää 80 vuoteen. Omaisuuden omistaa se joka sen omistaa. Soittaako NIMIPERIAATE mitään kelloja? Omaisuus on lähtökohtaisesti sen, jonka nimissä se on. Siitä poikkeamiset on sitten aina poikkeuksia ja suppeasti tulkitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:

Avioliitossa ei ole ollut yhteistä pesää 80 vuoteen. Omaisuuden omistaa se joka sen omistaa. Soittaako NIMIPERIAATE mitään kelloja? Omaisuus on lähtökohtaisesti sen, jonka nimissä se on. Siitä poikkeamiset on sitten aina poikkeuksia ja suppeasti tulkitaan.

Meillä ei onneksi ole ongelmia jakaa tavaroita, melkein kaikki on mun ostamia, oli jo tavarat ennenkuin tutustuin mieheen :)
Että en ole onneksi minä ja lapset jotka tyhjän päälle jää. Miehellä lisäksi on luottotiedot menneet, ei taida edes asuntoa saada kovin helposti, puhumattakaan mistään autolainoista :laugh: Hiemanko olen vahingoniloinen

Saa nähdä koska herra tahtoo lapsensa nähdä seuraavan kerran :( 2v kovasti ihmettelee missä isi on :(

Yhteistyössä