Normaalia teinivelttoutta vai ei - kyseessä tyttö melkein 15 v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyi ja yöks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis kaiken tämän kauhistelun aiheuttaa veriset alushousut ja hiekkaiset, risat kengät? Jos ne ovat ainoita asioita joita teinityttö piilottelee, niin kyllä tässä tehdään kärpäsestä härkänen.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sä oot kirjoittanut tästä useamman kerran aiemminkin? En ymmärrä mitä sä näillä haet? Teinejä on moneen lähtöön ja ihan normaaleja ne on vaikka joskus ovatkin sottapyttyjä vaatteiden kanssa. Joskus voi olla myös vahinko jos menee puhtaat ja likaiset vaatteet sekaisin.

Hakee hyväksyntää tytärpuoltaan kohtaan tuntemalle vihalle, inholle ja mustasukkaisuudelle.

Ei, en ole kirjoittanut tästä aikaisemmin. Tapahtuma sattui tänään. Olen edelleen miehen asunnossa, yksin. Mies on töissä ja tyttö lomalla leirillä.
Olen täällä miehen luvalla.
En ole jutellut asiasta tytön kanssa. En tiedä mitä hän on kommentoinut.

Minulla ei ole tytärpuolta.
En tunne vihaa tätä miehen tyttöä kohtaan. En ole koskaan tuntenutkaan. En siis tarvitse hyväksyntää tällaiselle tunteelle.

KYSYIN, ONKO TÄMÄ NORMAALIA TEINI-IKÄISEN TYTTÖLAPSEN TOIMINTAA.

OLEN JO SAANUT ASIALLISIA VASTAUKSIA, KIITOS NIISTÄ.
Vastaukset ovat, että ON NORMAALIA.
'
Miehen tytär ei ole siis epätavallisen epäsiisti vaan toimii ikätasoisesti. TÄTÄ MINÄ HAIN JA TÄHÄN NYT OLEN SAANUT VASTAUKSEN.

Siitä kun oma lapseni oli teini, on aikaa vuosia, j a hän oli ja on muutenkin aivan erilainen tapaus kuin miehen teini.
En sano että parempi, vaan sanon että erilainen.

Mä en nyt ymmärrä että mikä ap:n ongelma on...

Kyllä minäkin piilottelin teininä likaantuneita alkkareita meikkipusseihin ja ties minne... en kehdannut pyykkiin laittaa ettei kukaan näkisi niitä... :/ Teinejä on monenlaisia.

Okei, tytön toiminta on minusta aika normaalia tuon ikäiselle. Teinit kun eivät aina osaa vielä olla niin tarkkoja kaikesta. Ikävä sanoa, minusta sinun, ap, toiminta on liioittelevaa. Olet löytänyt veriset alushousut ja soittanut jo tytön isälle ja käskenyt hänen selvittää asiaa ja tehnyt piiitkän purnauksen nettiin. Oikeastiko ne housut oli sinulle niin paha pala?

Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
no on normaalia. Heittänyt ne sinne joskus ja unohtanut. Syy on luultavasti joku ihan järjetön, sekin teinille ihan normaalia. Unohtaminen normaalia.

Tämän kaiken sälän sekaan, huh, ja kiitos. Minä juuri hain sitä vastausta, että onko normaalia teini-ikäisen toimintaa vai onko vaan erityisen patalaiska ja epäsiisti ikäisekseen.

Minun tehtävä ei muuten ole puuttua tähän tapaukseen, tyttö hoitaa likaiset vaatteet isänsä kanssa. Tekevätpä sitten mitä tekevät.

Alkuperäinen kirjoittaja eeh:
eipä taida ap:llä kaikki olla ihan kohdillaan niin sekavia kirjottelee.

Millä tavalla sekavia?

Samaa asiaahan minä hoen, mutta saan asian vierestä vastauksia ja olettamuksia. Jokunen vastaus itse kysymykseen on tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyi ja yöks:
Kyse ei ole siis omasta lapsestani.
JOS, nostaisin korvista takaseinään vähäksi aikaa roikkumaan, siivoututtaisi koko talon vintiltä kellariin ja desinfioisin paitsi kakaran myös osan huushollistakin.. noin kuvaannollisesti.

Teinityttö on kohta 15 v, menee syksyllä yläasteelle. Älykäs, melkein kympin oppilas ja sai kotitaloudesta 10 (oli pelkkää teoriaa).

Tytön äiti on pedantti ja mielettömän siisti, kodissa ei ole mitään ylimääräistä sälää pinnoilla ja tasoilla, kaikki on putsplanks siistiä mutta totta on myös se, ettei äiti ole opettanut eikä antanut lapsen oppia tai tehdä itse mitään.

Äidin opin ja mallin luulisi kuitenkin tarttuvan mukaan siinäkin vaiheessa kun muuttaa toisaalle asumaan.

En mene yksityiskohtiin enkä taustoihin, älkää takertuko epäolennaisuuksiin siis.

Lapsi on kuitenkin tullut paikasta X kotiinsa ja tuonut tullessaan siellä käyttämänsä vaatteet ja liinavaatteet. Ilmeisesti vaatteet ovat olleet tässä vaiheessa pieniä jo.. tai sitten eivät enää mieleisiä, tyyli muuttunut.

Hän on pakannut vaatteensa pahvilaatikkoon ja laittanut sen vintille säilytykseen. Siellä ne lepäsi vuoden, minä löysin ne sattumalta.

Ei se mitään, että pahvilaatikossa oli ryttyisiä, taittamattomia vaatteita ja pussilakanoita epämääräisenä läjänä. Eikä sekään mitään, että joukossa oli juuri jalasta riistutut, myttyyn jääneet sukat, jotka oli niin likaisenharmaat, ettei normaaliväriä ollut kuin varressa.
Mutta kun siellä oli myös pesemättömät alushousut, veriset. Menkat on siis alkaneet, housut menneet sotkuun ja teinineiti riisunut ne ja laittanut tuonne muiden vaatteiden sekaan, sillä tavalla kuin alushousut nyt riisutaan; nurinpäin ja myttyisesti.

Jätesäkin pohjalla oli kolmet kengät. yhdet aivan räsät kävelykengät ja aivan hiekkaisen likaiset, myös kenkien sisäpuolella oli hiekkaa, toiset risat lenkkarit nekin ja kolmannet talvikengät, jotka ilmeisesti ehjät, mutta hiekkaiset ja likaiset.

Lapsen isä vain sanoi tyynesti, että no, hän kysyy tyttäreltään että mitä ne ovat. Ikään kuin tilanne ja kokonaisuus olisi jotenkin normaalia.

Tyttö on kuten ikäisensä teinit, ulkonäkö ja ulkoinen on tärkeää ja laittaa ja tällää itseään kyllä, ei mikään hömpsäntuutteli siis, vaan varsin siistinä ilmestyksenä menee ovesta ulos.
Hän on hieman "pissis" ja itseään täynnä - ehkä tyypillistä tuon ikäisille? Keittiö- ja kotitaloushommissa hän on täysin "pöljä". Esim. imuroi vaikka imurin pussi on niin täysi ettei imuri ime ollenkaan, hurisee vain hurjasti. keittiöön häntä ei päästetä mikrolämmitteitä kummempaa laittamaan, koska lieden äärellä ei osaa tehdä mitään tai joo, mutta tulipalovaara on todellinen ja oikea.

Äidin tehtävä olisi ollut kait opettaa, mutta kun ei ole, on täysin passattu "et sinä kuitenkaan osaa". ja pedantti äiti on halunnut tehdä kaiken itse, jotta lopputulos olisi mieleinen.
Joten lapsi osaa korjata astiansa pois pöydästä ja tyhjentää tiskikoneen.. ja imuroi :)

Semmonen purkaus.

No siihen nähden että halusit vain kysyä, onko normaalia että teinityttö sulloo veriset pikkarit laatikkoon ja laatikon vintille, olet kuvaillut asioita aika, hmm, mielenkiintoisesti ja laajasti... Johtuukohan siitä, että jokunen vastaaja on samoin vastauksessaan käsitellyt asiaa laajemminkin..?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyttö on kuten ikäisensä teinit, ulkonäkö ja ulkoinen on tärkeää ja laittaa ja tällää itseään kyllä, ei mikään hömpsäntuutteli siis, vaan varsin siistinä ilmestyksenä menee ovesta ulos.
Hän on hieman "pissis" ja itseään täynnä - ehkä tyypillistä tuon ikäisille? Keittiö- ja kotitaloushommissa hän on täysin "pöljä". Esim. imuroi vaikka imurin pussi on niin täysi ettei imuri ime ollenkaan, hurisee vain hurjasti. keittiöön häntä ei päästetä mikrolämmitteitä kummempaa laittamaan, koska lieden äärellä ei osaa tehdä mitään tai joo, mutta tulipalovaara on todellinen ja oikea.

Äidin tehtävä olisi ollut kait opettaa, mutta kun ei ole, on täysin passattu "et sinä kuitenkaan osaa". ja pedantti äiti on halunnut tehdä kaiken itse, jotta lopputulos olisi mieleinen.
Joten lapsi osaa korjata astiansa pois pöydästä ja tyhjentää tiskikoneen.. ja imuroi :)

Semmonen purkaus.

No siihen nähden että halusit vain kysyä, onko normaalia että teinityttö sulloo veriset pikkarit laatikkoon ja laatikon vintille, olet kuvaillut asioita aika, hmm, mielenkiintoisesti ja laajasti... Johtuukohan siitä, että jokunen vastaaja on samoin vastauksessaan käsitellyt asiaa laajemminkin..?

Toi on hyvä kuvaus eräästä tutusta. Hällä on jo lapsikin, 5v, eikä osaa tehdä mitään muuta ruokaa kuin mikrolla lämmitettävät valmisateriat joita lapsi siis on syönyt nyt tuon 5v kohta. Tiskata ei osaa, eikä imuroida tai yhtään mitään ylipäätänsä.
Vieraat jotka käyvät lasta kattomassa, siivoavat ja tiskaavat :)

Kyse ei ole siis omasta lapsestani.
JOS, nostaisin korvista takaseinään vähäksi aikaa roikkumaan, siivoututtaisi koko talon vintiltä kellariin ja desinfioisin paitsi kakaran myös osan huushollistakin.. noin kuvaannollisesti.

Teinityttö on kohta 15 v, menee syksyllä yläasteelle. Älykäs, melkein kympin oppilas ja sai kotitaloudesta 10 (oli pelkkää teoriaa).

Tytön äiti on pedantti ja mielettömän siisti, kodissa ei ole mitään ylimääräistä sälää pinnoilla ja tasoilla, kaikki on putsplanks siistiä mutta totta on myös se, ettei äiti ole opettanut eikä antanut lapsen oppia tai tehdä itse mitään.

Äidin opin ja mallin luulisi kuitenkin tarttuvan mukaan siinäkin vaiheessa kun muuttaa toisaalle asumaan.

En mene yksityiskohtiin enkä taustoihin, älkää takertuko epäolennaisuuksiin siis.

Lapsi on kuitenkin tullut paikasta X kotiinsa ja tuonut tullessaan siellä käyttämänsä vaatteet ja liinavaatteet. Ilmeisesti vaatteet ovat olleet tässä vaiheessa pieniä jo.. tai sitten eivät enää mieleisiä, tyyli muuttunut.

Hän on pakannut vaatteensa pahvilaatikkoon ja laittanut sen vintille säilytykseen. Siellä ne lepäsi vuoden, minä löysin ne sattumalta.

Ei se mitään, että pahvilaatikossa oli ryttyisiä, taittamattomia vaatteita ja pussilakanoita epämääräisenä läjänä. Eikä sekään mitään, että joukossa oli juuri jalasta riistutut, myttyyn jääneet sukat, jotka oli niin likaisenharmaat, ettei normaaliväriä ollut kuin varressa.
Mutta kun siellä oli myös pesemättömät alushousut, veriset. Menkat on siis alkaneet, housut menneet sotkuun ja teinineiti riisunut ne ja laittanut tuonne muiden vaatteiden sekaan, sillä tavalla kuin alushousut nyt riisutaan; nurinpäin ja myttyisesti.

Jätesäkin pohjalla oli kolmet kengät. yhdet aivan räsät kävelykengät ja aivan hiekkaisen likaiset, myös kenkien sisäpuolella oli hiekkaa, toiset risat lenkkarit nekin ja kolmannet talvikengät, jotka ilmeisesti ehjät, mutta hiekkaiset ja likaiset.

Lapsen isä vain sanoi tyynesti, että no, hän kysyy tyttäreltään että mitä ne ovat. Ikään kuin tilanne ja kokonaisuus olisi jotenkin normaalia.

Semmonen purkaus.

Turha ap selittää, ettet inhoaisi lasta. Luepa kirjoituksesi eka kappale.

No itse unohdin teininä eväslkeivät repun pohjalle ja huoneen nurkkaan muutamaksi kuukaudeksi. Oli juu aika freesissä kunnossa löytöhetkellä. Äitini usien siivoili jälkiäni, ehkä sitten liikaa passasi. Nuoruusiässä oma koti oli kuin räjähdyksen jäljiltä. Vaan kas, nykyään olen ihan normaali ja sanoisinpa siisti vauvan äiti. 7v. sitten, kun parisuhteemme alkoi, alkoin hiljalöleen siisteytä, ja nyt on koti aina kivalla tavalla siisti.
Että sanoisin siis NORMASALIA TEINOIN TOIMINTAA. Älä sinä vaivaa päätäsi moisella vaan heitä likaiset tavarat vaikka roskiin ja unohda.

Ja kyöllä, mielestäni tekstistäsi paistaa myös jonkinlaiset negatiiviset tuntemukset tuota tyttöä kohtaan, jotka eivät ainoastaan liity siisteyteen tai noihin likaisiin tavaroihin. Uskaltaisitko myöntää itsellesi sen? Kyllähän sinä saat tuntea negatiivisiakin tunteita tuota tytärtä kohtaan, eikä sinun tarvitse mielestäni häntä rakastaa täysin pyyteettömästi. Toki unelma olisi, että tähän voisi jokainen uusperheen jäsen pystyä, mutta lienee vaikeaa.
Jos voisit käösitellä negatiivisia tunteitasi miehesi kanssa, niin ehkä ärsyyntyneisyys lieventyisi. Tärkeää kuitenkin mmielestäni on, ettet syyttäisi tyttöä turhista asioista liikaa ja tekisi kärpäsestä härkästä. Olisihan tärkeää, että voisitte pitää hyvät ja l'ämpimät välit. :)

Ihan normaalia teinin toimintaa.

Ja itse pedantin äidin tyttärenä sanoisin, että ei se tyttö opi pitämään paikkoja siisteinä, jos sille ei kädestä pitäen opeta. Ei kaikki vaan "tajua" tuollaisia asioita itsestään, jos ei ole pienestä pitäen opetettu.

Hauskaa sinänsä, että he , ketkä tällä palstalla sinua syyttelevät ikävästä tavasta toimia sortuvat itse samanlaiseen syyttävään ja ikävään toimintaan. Hih. Ihanaa psykologista "sodankäyntiä" tämä nettailu

Minulle ainakin lapsena lopetettiin, ettei mitään käyttökelpoista saanut heittää pois. Sitten varmaan itsekin häpeissäni polisin iilottanut ne, poissa silmistä poissa mielestä. Oletko varma, että laatikko on tämän tytön eikä vaikka jonkun muun?

Täällä käy kolme naispuolista,18,15 ja 12.Kukaan ei edes voileipää osaa tehdä kun kotona ei saa ettei mene muruja pöydälle.Kaikki passattu nenän eteen,ei ruokaa saa kattilasta omalle lautaselle ilman isän apua.Syödään tietokoneella,sängyllä tai sohvalla ja lautaset putoaa lattialle mihin miitä kerääntyy sitten joka päivä lisää josei isä vie tiskikoneeseen.Vaatteet putoaa päältä lattialle ja siihen jää.
Pesulla ei käydä oli menkat tai ei kun kotona ei saa ilman äidin lupaa mennä suihkuun ja äidiltä pitää kysyä lupa voiko mennä pesulle ja hyvällä onnella se jo kahden päivän päästä kysymisestä onnistuu.
Meillä tuli miehen 12 vee juuri suihkusta oltuaan siellä yli tunnin,nauttien lämpöisestä vedestä kun siellä saa kerrankin olla ja pestä itsensä rauhassa.
Ihan sääliksi käy.Tänään lähtee kotiinsa oltuaan täällä kaksi viikkoa,koko eilisen päivän jo kiukutteli kun ei halua mennä ja kysyy koska saa tulla taas ja sai raivarin kun sanottiin ettei ainakaan kahteen viikkoon koska meillä on lapsivapaata lomaa tarkoitus pitää vain meille kahdelle ilman lapsia.
Kotona odottaa atrian mikropizzat.On vetänyt täällä hedelmiä kun kotona ei saa,äidin mielestä ne maksaa liikaa kuten lätyt ja pannarikin.
Äiti onkin jo ilmoittanut valmiiksi että hermot menee.

No eiköhän vaan joku kaivanut tämän ketjun tuolta sivulta 5 tai 6, jonne oli jo unohtanut.

Mutta kommentit ovat kummallisia siinä mielessä, että olen jo tuhannen kertaa ilmoittanut kiitokseni ja ymmärrykseni siitä, että tämä lukeutuu normaalin teinitoimintaan ja thäts it.

Ja sitten siellä vielä kommentoidaan:" myönnä pois että sulla on negatiivisia tunteita muutenkin... "
Tai kuten tuo yksi tuolla (sivulla 3) ilmoittaa, että TÄSSÄ on se lause, joka kertoo, miten VIHAAN tyttöä.

KYLLÄ VAAN; tietyt tytön toimintavavat suututtavat. JOS kyseessä olisi oma lapsi, puuttuisin niihin tiukalla tavalla. VIHAANKO siis omaa lastani, jos hän typerehtii ja minä hermostun ja annan sanktion?
JOS teen saman miehen lapselle, vihaan häntä?
Kun kuitenkaan EN TEE mitään ns. kurinpidollista, vaan sanon vain, että JOS OMA LAPSENI.. jne.. sitten kuvitellaan miten suunilleen fantasioin kuritus- ja kasvatustuoikoista miehen lapsen suhteen..

Minun oma tyttäreni on jo aikuinen ja omillaan ja hänen kanssaan ei ollut tällaisia tilanteita. Toisenlaisia "ongelmia" kylläkin, hän oli hyvin toisentyyppinen tapaus. HYVIN ERILAINEN, en sano että parempi vaan erilainen.

Siksikin ihmettelen miehen teinin "sikailua" ja epäsiisteyttä, koska hän muutoin on hyvin tarkka ulkonäöstään ja kaikki ulkoinen on hyvin tärkeää. Siinä mielessä on "pinnallinen pissis", mutta ehkä hän kasvaa siitä ulos, en tiedä. Ohjelmaan "huippumalli haussa" hän aikoo mennä heti kun se iän puolesta on mahdollista jos sitä ohjelmaa on enää parin vuoden päästä olemassa.

Mutta tuossa oli äitipuolen kirjoitus miehen edellisen liiton teinitytöistä, ja tässäkin sitten nähdään miten erilaiset tavat eri kodeissa on ja millaisia "yhteentörmäyksiä" tulee just siinä tilanteessa, kun lasten ei olla annettu tehdä itse yhtään mitään ja lasten elämä on varsin kontrolloitua.

Yhteistyössä