Alkuperäinen kirjoittaja no voi helkutti :
Että te jaksatte jauhaa asian vierestä !!
Väännetään vielä muutama tausta-asia ja itse asia.
En elä arkea tämän tytön kanssa. En ole äitipuolena hänen elämässään. Meillä on ihan ok välit, ja itse mielelläni opastaisin ns. naisten asioissa, mutta tyttö ei ole kovin innokas ottamaan minulta vastaan, joten en sitten tyrkytä.
En nostele sen enempää omiani kuin toistenkaan lapsia seinille yhtään mistään. Mutta jos omani olisi tuonut jostain siellä käytössä olleet vaatteensa ja tarvikkeensa kotiin ja työntänyt ne vinttikomeron perälle unholaan olisin kyllä muutaman tiukan sanan sanonut. Jos siellä olisi ollut likaisia ja törkyisiä mutaisia verisiä vaatteita tms. olisin sanonut muutaman sanan lisää ja laittanut lapsen pyykkäämään ja siivoamaan sotkunsa.
En siis omaltani hyväksyisi tuollaista.
Kuitenkin - siitä, kun omani ovat olleet teini-ikäisiä, on jo aikaa. Minun lapseni eivät siis ole pikku kullannuppuina saman katon alla saamassa parempaa kohtelua, koska minun kullannuppini sen enempää kuin minä itsekään emme asu samassa huushollissa tuon tytön kanssa. yMMÄRSittekö? Tässä ei ole mitään perinteistä ilkeä äitipuoli -asetelmaa tai minun mussukkani ovat parempia kuin miehen kammokakarat -kuviotakaan. Ymmärsittekö ?
Joten siksi kysyn, onko tuo teinin käytös noiden likaisten vaatteiden säilömisen suhteen normaalia teini-ikään kuuluvaa vai onko hän vain epätavallinen epäsiisti?
Takerrutte sellaisiin asioihin joista en ole edes maininnut.
Tässä siis tarkennusta.
Enkä moiti lapsen äitiä, hänellä on vaan ollut toisenlainen tapa toimia lastensa suhteen.
En pengo toisten tavaroita, mutta siivosin vinttiä ja löysin sattumalta tuon laatikon ja muovipussin sieltä. En tiedä milloin se on sinne viety, oletan vaatekoon perusteella että vuosi sitten.
Miksi minä sitten sitä vinttiä siivosin, on kokonaan oma lukunsa eikä kuulu tähän tarinaan ollenkaan.
Mies ei ole eikä siivostessanikaan ollut täällä, eikä miehen tytär. Olin itsekseni. Soitin miehelle ja kysyin, mitä nämä ovat. Mies ei tiennyt, siis isä ei tiennyt lapsensa edes tuoneen tuollaista vaatelaatikkoa yhtään mistään yhtään mihinkään. Aikoi soittaa lapselleen ja kysyä.
Mihin minä nyt olen syyllistynyt? Kysyn vaan, onko tuo normaalia teinitoimintaa.
En ole ylettömän siisti tai neuroottisen siisti tms., tuskin sen enempää kuin muutkaan tässä ketjussa. Ja vanhuspuolella työskennellessä on paskaan tottunut.
Silti kysyn, onko tämä normaalia teinikäytöstä.
Ilmeisesti on, ja sen ihmetteleminen on epänormaalia, koska kyseessä ei ole oma laps. Jos olisi oma, olisi teidän vastaukset toisenlaisia.