Nöyryytetty 14-vuotias pakeni henkensä uhalla ja harhaili alasti metsässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

Tätä vakavaa väkivallantekoa tutkitaan meillä Itä-Uudenmaan poliisissa törkeänä pahoinpitelynä, törkeänä ryöstön yrityksenä, vapaudenriistona sekä sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan hallussapitona ja levittämisenä, Katajala listaa.

Miten niin törkeän rystön yrityksenä? Uhriltahan vietiin kaikki omaisuus, jos hän kerran lopulta oli alasti. Ja kun puukolla uhaten viedään omaisuutta, siis ei yritetä viedä vaan viedään, kyseessä on yksiselitteisesti törkeä ryöstö.

Kolme tekijää määrätty matkustuskieltoon.
Viittaa vahvasti persuihin!

Minkähän takia persuja on tarvinnut määrätä matkustuskieltoon?

Niin?

Matkustuskielto näytti kolahtavan aika kovaa moniin kirjoittajiin.

EI JUMALAVITA SENTÄÄN TAAS!!!!😭

Mä en kestä näitä!

Pitäkää ne lapset rakkast arvokkaat vaikka kotona mielummin siihen asti että saatte oikeasti selvitettyä koko piirin jotka hänen elämään vaikuttavat. Penkokaa kaikki sosiaaliset mediat, haastatelkaa ystävöt tuttavat jne. Tehkää kaikkenne, että lapset pysyvät turvassa.

Olisiko vaiva käydä iltalenkkiä/päivälenkkiä nuorten suosimilla alueilla ja soittaa heti piliisit paikalle jos jotakin outoa ilmenee!!!

Jotain keinoja täytyy keksiä/tehdä että saamme pidettyä lapsrt turvassa.

En pystynyt edes lukea juttua kuin sieltä täältä, en edes näe mitään kun silmät valuu. Koskelan keissi vielä hyvässä muistissa ja otin sen erittäin raskassti. Herra varjele, että tämä 14 v poika selvisi hengissä.

Olen täysin murtunut! Meidän vanhempien tehtävä on suojata kaikkia lapsia!!!!!!!😭

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Totta. Ihme juttu
Niin, miten ihmeessä yritykseksi jäi jos raasu juoksi alasti kun kaikki oli varastettu.🙁

Hitto että mua vit€&taa!!! Poika parka! Eivät imbesillit tajua että tuosta jää toiselle ikuiset traumat! Empatia kyllä loistaa poissaolollaan nuorisossa. Tähän täytyy kiinnittää enemmän huomiota ja keksiä keinoja millä stumpata pienestä pitäen että ihmiselämänon ÄÄRIMMÄISEN tärkeä, eikä ikinä saa tehdä mitään vaarantaakseen toisen henkeä. Ehkä lapsia täytyy tosiaan opettaa oikein erikseen, ja vahvemmin kuin ennen, kunnioittamaan toisia ihmisiä ja kunnioittamaan toisen henkilökohtaista tilaa. Se ei ole näköjään enää mikään itsestäänselvyys, eikä nykyinen tasa-arvo ja ihmisoikeusbuustaus ole auttanut. Tai lähinnä tuo on silmitöntä raivoa ja agressiivisuutta mikä puretaan toiseen ihmiseen. Syyt tähän täytyy löytyä ja siihen pitää puuttua.

t. kunhan kelailen kaiken ulos mitä mielessä pyörii

Viimeksi muokattu:
Lapsiraukka. Ihan hirveää. Onneksi hän pääsi karkuun. Eihän tuollaista unohda ikinä ja saa aina pelätä tekijöitä😭
Niin on!😭
Näistä on näköjään tullut joku sairas tapa. Näitä on nyt ollut jo monia. Ja lisäksi tuo uhrin videointi on äärimmäisen sairasta.😢

Saa olla kyllä kiitollinen, että omassa lapsuudessa ei ollut kännyköitä. Mun kiusaajat olisivat varmasti kuvanneet miten tönivät ja potkivat ja haukkuivat mua ja jakaisivat sen maailmalle.
Kamalaa mitä olet kokenut!😢

Niin on!
Näistä on näköjään tullut joku sairas tapa. Näitä on nyt ollut jo monia. Ja lisäksi tuo uhrin videointi on äärimmäisen sairasta.
Tämän päivän kännykkäkulttuuri on sairasta. Eletään kapula kädessä 24/7/365 ja aina ollaan valmiita ottamaan kuvia tai videoita tilanteesta kuin tilanteesta, yleensä tarkoituksena jonkun nöyryyttäminen.
Mutta järkyttävä tapaus. En voi kuvitellakaan mitä uhri joutuu vielä kärsimäänkään. Elämänmittaiset traumat. Ja tekijät pääsevät kuin koira veräjästä.
Ihmisellä ei ole mitään arvoa nykymaailmassa.

• Surullinen
Reactions: Lispetti
Matkustuskielto näytti kolahtavan aika kovaa moniin kirjoittajiin.

Miksi niin ajattelet? Itse vain ihmettelen, miksi sen nostat esiin, ikään kuin se olisi jokin erityinen asia? Käsittääkseni monesti aika normaali proseduuri. Tosin esim. huumekauppias Ranta-ahoa ei jostakin syystä määrätty matkustuskieltoon. Sitä paitsi nämä epäillyt tekijät ovat käsittääkseni nyt lastensuojelun huostaanottamia.

Ainakin itse näin ymmärsin esim. tämän perusteella. Voi toki aina olla, etten ymmärrä lukemaani. Ehkä sinä tiedät enemmän? Olen aina innokas oppimaan uutta. Myönnän, että menen monesti aika tunteet edellä tällaisissa tapauksissa, kun itselläni on teinejä ja tällaiset tapahtumat kauhistuttavat, pelottavat ja surettavat.

Rikoksesta todennäköisin syin epäilty saadaan määrätä pidättämisen tai vangitsemisen sijasta matkustuskieltoon. Tällöin edellytetään, että rikoksesta säädetty ankarin rangaistus on vähintään vuosi vankeutta ja epäillyn henkilökohtaisten olosuhteiden tai muiden seikkojen perusteella on syytä epäillä, että hän lähtee pakoon tai muuten karttaa esitutkintaa, oikeudenkäyntiä tai rangaistuksen täytäntöönpanoa, vaikeuttaa asian selvittämistä hävittämällä, turmelemalla, muuttamalla tai kätkemällä todistusaineistoa tai vaikuttamalla todistajaan, asianomistajaan, asiantuntijaan tai rikoskumppaniin tai jatkaa rikollista toimintaa. Alle 15-vuotiaana tehdystä rikollisesta teosta epäiltyä ei saa kuitenkaan määrätä matkustuskieltoon.

Matkustuskieltoon määrätty ei saa poistua päätöksessä mainitulta paikkakunnalta tai alueelta. Häntä voidaan myös kieltää oleskelemasta tai liikkumasta tietyllä päätöksessä mainitulla alueella.

Yhteistyössä