nt-ultrasta ja kätilöstä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tilli"

Vieras
Elikkä kävin eilen nt-ultrassa,
kuukautisten, ja varhaisraskauden ultran mukaan rv 13+1.

Ensimmäisessä ultrassa rv 11+2 sikiön CRL oli 41,6mm, vastasi viikkoja 11+0, eikä laskettua aikaa muutettu niin pienen heiton takia kun kuukautiskierto on ollut säännöllinen 28-29pvä.

Eilen siis (alkup. rv13+1) kävin siellä nt-ultrassa, jossa sikiön CRL oli tasan 70mm,
ja BPD 22mm. Tämän perusteella kätilö vaihtoi lasketun ajan viikkoa myöhemmäksi ja ilmoitti, ja merkkasi korttiin että olenkin vasta rv 12+2.

Ihmetyttää vaan että neuvolasta saadun kirjan mukaan sikiön tulisi olla rv13+0-13+6 n. 70mm? ja monilta keskustelupalstoilta olen lukenut muilla olleen samoilla viikoilla suurinpiirtein sama CRL..

Elikkä olen itse tässä vähän sekaisin että mikä on vikana, onko kasvu hidastunut, onko kätilöllä tapahtunut virhe viikkoja laskiessa vai mitä.. Voisitteko laittaa omia mittojanne noilta ajoilta, niin olisi jotain vertailupohjaa..

Neuvolassa tietty kysyn myös maanantaina, mutta eipä se näin viikonloppuahdistukseen auta..

Kiitos jo etukäteen!

Tekayn kalenterin mukaan 14. viikolla mitat ovat seuraavat: ensin keskiarvo ja vaihteluväli toisena.
Tuon mukaan mitat ei vielä vastaa viikkoa 13+1.

Pääperämitta 84 mm 75-92 mm

Lisään vielä, että ainakaan niissä ultrissa missä minä olen käynyt, se ultralaite antaa ne viikot mittausten perusteella. Kätilö ei sitä päivää itse keksi.

Yhteistyössä