Nuhainen lapsi ja kerho?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Tuli tuosta toisesta aloituksesta mieleen...
Jos lapsellasi on nuha (siis vain nuha, ei kuumetta) niin vietkö hänet kerhoon?

Me ollaan vasta tulevia kerhoilijoita joten en tiedä mikä on käytäntö näissä jutuissa...

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
No jos on ihan "järkyttävä" nuha ja räkä valuu jatkuvasti niin en ehkä veis sillon.

Mun pojalla on nyt sellaista rohinaa. Nenä ei juuri vuoda mutta poika niiskuttaa eli nuhaa on. Huomenna olisi ensimmäinen kerhopäivä ja mä en tiedä mitä mä tekisin...

Jos yleiskunto ok, niin veisin. Kuumeessa en tietenkään.
Pahin, mitä minä kerhoiluaikana tapasin, oli vesirokkoinen lapsi. Näpyt siis vielä märkivät. Onneksi ovelta nähtiin jo tilanne, niin ystävällisesti käännyttiin takaisin. Nimittäin minä , saati lapset eivät olleet vesirokkoa pitäneet, eikä sitä välttämättä haluttu. Nyttemmin ollaan kaikki rokotettu.

Jos on pieni nuha, niin olen vienyt, mutt jos räkä on poskella koko ajan ja saa olla niistämässä, niin silloin ei. Täällä on hoitotädit jopa toivoneet, että ei kamalan flunssaisia muksuja kerhoon tai puolipäivikseen vietäisi.

Minä huomasin molempien isojen kerhoaikana että muksut tuotiin liki missä kunnossa tahansa kerhoon, ja siksipä omatkin olivat sairaana kaiken aikaa kun tarttui sieltä joka ikinen tauti :headwall:

Missään nuhassa ei saisi lasta viedä kerhoon mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Jos yleiskunto ok, niin veisin. Kuumeessa en tietenkään.
Pahin, mitä minä kerhoiluaikana tapasin, oli vesirokkoinen lapsi. Näpyt siis vielä märkivät. Onneksi ovelta nähtiin jo tilanne, niin ystävällisesti käännyttiin takaisin. Nimittäin minä , saati lapset eivät olleet vesirokkoa pitäneet, eikä sitä välttämättä haluttu. Nyttemmin ollaan kaikki rokotettu.

Oho. :o Mäkin näin kerran neuvolassa vesirokkoisen lapsen. Ei juurikaan tehnyt mieli päästää omaa vauvaa lähelle. :/

Poitsulla on yleiskunto oikein mainio, tuossa se kiusaa siskoaan täydellä höyryllä. Virtaa riittää, suorastaan valitettavan paljon. :kieh:

Jos nenä valuu koko ajan ja paksua räkää, en vie. Jos oletan että kerran-pari joutuu kerhon aikana nenää pyyhkimään, niin veisin, jos lapsi on muuten kunnossa.

Mä seurailen tilannetta siis. Jos pojan vointi pysyy tuollaisena niin vien sen kerhoon ja toivon että mammat siellä ei kivitä mua. :whistle:
Jos nenä alkaa oikein tosissaan vuotaa niin sitten jäädään kotiin. :)

mä en vie keskiviikkona ipanaa kerhoon jos se on tuossa kunnossa kuin nyt. ei kuumeinen ja jaksaa touhottaa mutta paksu räkä valuu koko ajan.

ja sieltä kerhosta aina yleensä tarttuu joku kröhä mukaan :headwall:

Niin se vaan on, että kun paikalla on useampi kuin yksi lapsi niin taudit lähtee melko varmasti mukaan. Meillä syödään Relatapletteja ja puolet taudeista jää oven ulkopuolelle, toki on hoidossa että on koko ajan muiden kanssa tekemisissä.

enpä muista tutkimusta, mutta taisi olla Lääkärilehdessä tms. alan lehdessä. Anyway, ideana oli se, että lapselle tekee hyvää sairastaa muutama nuhakuume pikkulapsi-iässä. En puhu nyt korvakierteestä tms. Itse vien kotihoidossa olevan lapseni kerhoon virikkeiden, seuran ym. mukavan lisäksi myös hankkimaan normaalia pöpökantaa varten vastustuskykyä. Avainsana on se yleiskunto eli nuha ei haittaa, mutta nuutunut, kärttyisä ja kipeä lapsi kuuluu kotiin ja lepäilee mielellään itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
enpä muista tutkimusta, mutta taisi olla Lääkärilehdessä tms. alan lehdessä. Anyway, ideana oli se, että lapselle tekee hyvää sairastaa muutama nuhakuume pikkulapsi-iässä. En puhu nyt korvakierteestä tms. Itse vien kotihoidossa olevan lapseni kerhoon virikkeiden, seuran ym. mukavan lisäksi myös hankkimaan normaalia pöpökantaa varten vastustuskykyä.

Aivan, ne lapset jotka eivät ole sairastaneet kotonaollessaan mitään virustauteja, saavat ne kyllä kahta kauheampina mennessään hoitoon. Jos on nuhakuumeita sairastettu kotihoidossa ollessa eli pyöritty paljon muiden lasten keskuudessa, on vastustuskyky paljon parempi.

En veis jos nuhaa tai yskää, ärsyttää kun monet tuo kerhoon kipeitä muksuja, se on kuiteski vaan kerho :whistle: Eri homma tarhassa, jonne pakko viedä jos aikoo töihin mennä. Miksi pistää vahinko kiertään, eikö ole mukavampaa jos ne omatkin kullan murutkin pysyy näin terveempinä :)

Eihän sitä ikunna pääsisi mihinkään jos ei pienessä nuhassa... tiedä sitten onko meidän lapset nuhasempia kun muiden, mutta kyllä melkein alati vähän räkää poskella.
Eri asia sitten tietysti jos on ihan kunnon räkä ja köhä.

Yhteistyössä