V
"vieras"
Vieras
Eli meillä 2v8kk ja 5kk ikäiset lapset, nukutaan vauvan kanssa perhepedissä ja isompi lapsi omassa sängyssään meidän huoneessa. Viime aikoina (tai aina) isompi lapsista on heräillyt öisin, on painajaista ja mitä kaikkea, alkaa yleensä vaan huutaa kurkku suorana kunnes herätetään ja rauhoittuu ja nukahtaa uudelleen. No tämä herättää tietty sitten vauvan, joka nukahtaa uudestaan yleensä tissillä. Nyt on viikko menty siten, että isompi lapsi on nukkunut iskän kanssa toisessa huoneessa ja siellä on nukkunut yleensä yhdellä-kahdella herätyksellä, me vauvan kanssa nukutaan hyvin. Muutaman kerran ollaan nukuttu minä ja lapset ilman miestä (lomareissu mummolaan ja toinen kerta viime yönä) ja esikoinen nukkuu katkeamatta.
Eli miehen kuorsaus herättää esikoisen (näin olen sen päätellyt). Mitä tekisitte? Vaihtoehdot:
a) lapsi omaan huoneeseen (jonne vauva perässä heti kun loppuu yöimetykset)
b) lapset jatkaa mun kanssa nukkumista ja iskä omaan huoneeseen (jolloin itse stressaan kyllä enemmän enkä nuku niin hyvin)
c) kaikki nukutaan yhdessä jolloin kukaan ei nuku kunnolla
d) iskä jatkaa esikoisen kanssa nukkumista (esikoinen kyllä siitä on nauttinut kun saa samassa sängyssä nukkua, häntä ei heräämiset haittaa).
Itse kallistuisin tuohon a-vaihtoehtoon, mutta tuntuu vain vaikealta laittaa tuo esikoinen omaan huoneeseen kun kaikki me muut jäädään samaan
Eli miehen kuorsaus herättää esikoisen (näin olen sen päätellyt). Mitä tekisitte? Vaihtoehdot:
a) lapsi omaan huoneeseen (jonne vauva perässä heti kun loppuu yöimetykset)
b) lapset jatkaa mun kanssa nukkumista ja iskä omaan huoneeseen (jolloin itse stressaan kyllä enemmän enkä nuku niin hyvin)
c) kaikki nukutaan yhdessä jolloin kukaan ei nuku kunnolla
d) iskä jatkaa esikoisen kanssa nukkumista (esikoinen kyllä siitä on nauttinut kun saa samassa sängyssä nukkua, häntä ei heräämiset haittaa).
Itse kallistuisin tuohon a-vaihtoehtoon, mutta tuntuu vain vaikealta laittaa tuo esikoinen omaan huoneeseen kun kaikki me muut jäädään samaan