Nukkuuko teillä 1,5-2v lapset yöt heräämättä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja t
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ei nuku ei.. Täyttää kohta 2v. Viimeyönäkin huusi kurkkusuorana vaik kuin kauan.. Haluaa maitoa, mutta on yritetty saada jo yöpulloa pois..

Mut sitten lopulta taas viimeyönä en enää jaksanu kuunnella huutoa ja vein sille sen maitopullon.. Ennen oli nukkumaanmenokin yhtä huutoa, kun ei viety lisää maitoa, mut se illalla nukahtaminen on helpottanu kun on annettu vaan huutaa.. Vaan ku yöllä on pakko ajatella sisaruksia ja naapureita, kun asutaan kerrostalossa, niin ei vaan pysty antaa sen huutaa tuntitolkulla.. huokaus.

Tällä tavalla toimimalla sä vain pitkität tuota yöhuutoa ja saat yöpullosta luopumisen entistä vaikemmaksi. Kun on päätetty että pulloilu loppuu NYT, niin sitä pulloa EI anneta enää yöllä vaikka lapsi huutaisi kuinka. Pari yötä menee, ehkä viikkokin, mutta lopulta lapsi antaa periksi eikä enää vaadi pulloa.

Joo tiedän kyllä. Vaan kun asutaan vanhassa kerrostalossa jonka seinät on paperia niin ei sitä täällä voi yökausia huudattaa.. Kyllä mä sitä huutoa kestän,vaan ku täällä on pakko ajatella muitakin. Pitää varmaan lähtee sitte pitään sitä huutokonserttia jonnekkin muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Jos, niin milloin on alkanu nukkumaan yöt heräämättä ja montako tuntia yössä nukkuu? Nukkuuko perhepedissä vai omassa sängyssä? Minkä ikäinen lapsi tarkalleen..

Ei nukkuneet kukaan vielä tuolloin läpi yötä. Vieläkin heräävät kaikki kolme ja ovat 3, 4,5 ja 6-vuotiaita. Perhepedissä nukutaan. 6- ja 4,5-vuotiaat käyvät pissalla yöllä ja jokainen herää jossain välissä itkeskelemään...ainakin joku aina joka yö - joskus kaikki.

Kaikki omiin sänkyihin!!! Tuossa ei voi nukkua kukaan....

Esikoinen nukkui elämänsä alussa, kunnes aloitti juuri yli 2 v yöheräilyt. Keskimmäinen EI nukkunut ja onneksi tämä kuopus tosiaan ON nukkunut liki kaikki yönsä läpi. Jopa vauvana. Mutta että ns vaihtelu tämänkin asian suhteen lie aika ns normaalia, tosin RASITTAVAA.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni mun:
Timpalle tiedoksi, ettei lapsen heräily ole vanhemman syy. Vaikuttaa siltä, että ajattelet niin.

Jos lapsen opettaa siihen että jokaisen inahduksen jälkeen joku on vieressä viihdyttämässä niin kyllä se on vähän vanhemman syy.

Lasta ei voi kuvaksi opettaa, on lapsia jotka ovat yökastelijoita. Meillä kaksi suurempaa ollut, itse olin ja miehenikin oli lapsena (kulkee suvussa). Perhepeti on hyvä lapselle turvallinen ja ei häiritse kenenkään yöunia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuua:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kun teidän pari vuotinen inahtaa yöllä niin hyökkäätekö te heti tissin/maitopullon/lelun/tms. kanssa viihdyttämään lasta?

No tyttö täyttää kaks vasta ens kuussa, mutta ei mun tartte minnekkään hyökkäillä, kyllä tuo neiti osaa aivan itse sen tissin suuhunsa etsiä..;)

Miksi ihmeessä imetät vielä ja vielä öisin?? Ei tarvitse tuon ikäinen ruokaa öisin...

Miksi ihmeessä en imettäisi?? Pieni tuo tyttö vielä on, ei meillä ole mitään kiirettä tissittelyä lopettaa. Molemmat nukumme paremmin, kun tyttö on ihan iholla..:)

Timpalle tiedoksi, ettei lapsen heräily ole vanhemman syy. Vaikuttaa siltä, että ajattelet niin.

Jos lapsen opettaa siihen että jokaisen inahduksen jälkeen joku on vieressä viihdyttämässä niin kyllä se on vähän vanhemman syy.

Muakin on harmittanut itseni siinä asiassa, kun meidän 4kk vauva nukkuu yöt läpeensä 13-14 tuntia ja melkein joka yö alkaa inistä siinä 4.00 ja silloin käyn melkein heti laittamassa tutin suuhun että rauhoittuu.. juuri eilen mietin että tarttis nyt alkaa odottaamaan ja opettaa hänet rauhoittumaan itsekseen, etten totuta häntä siihen tuttiin. Kun on kuitenkin jo 1kk ikäisestä asti osannut itse nukahtaa omaan sänkyynsä..

Alkuperäinen kirjoittaja mimmuli:
Lasta ei voi kuvaksi opettaa, on lapsia jotka ovat yökastelijoita. Meillä kaksi suurempaa ollut, itse olin ja miehenikin oli lapsena (kulkee suvussa). Perhepeti on hyvä lapselle turvallinen ja ei häiritse kenenkään yöunia.

Viimeistä lausetta en kyllä allekirjoittais. Lapselle on varmasti turvallinen, mutta en sanois, ettei häiritse kenenkään unia. Toisilla varmaan näin on, mutta ei suinkaan kaikilla. Pientä vauvaa pitää varoa, isommat pyörii ja potkii. Minä haluan lukea itseni uneen, ei onnistu perhepedissä.
Ja kuten yllä luetaan, kolme heräilevää leikki-ikäistä taaatusti häiritsevät kaikki toistensa unta. Yleistykset ei aina ole niin hyväksi;)

1v9kk ei nuku herää 1- 5 krt yössä, ei juo mitää kunhan änisee ja kiukkuaa ja mutkuaa sen sellasta yö elämää..esikko tais olla 1 v 6kk kun ensimmäisen kerran nukkui yönsä läpeen. Ai niin ja tää pienempi nukkuu alkuyön omassa sängyssään josta sitten tulee meidän sänkyyn yön aikana

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Viimeistä lausetta en kyllä allekirjoittais. Lapselle on varmasti turvallinen, mutta en sanois, ettei häiritse kenenkään unia. Toisilla varmaan näin on, mutta ei suinkaan kaikilla. Pientä vauvaa pitää varoa, isommat pyörii ja potkii. Minä haluan lukea itseni uneen, ei onnistu perhepedissä.
Ja kuten yllä luetaan, kolme heräilevää leikki-ikäistä taaatusti häiritsevät kaikki toistensa unta. Yleistykset ei aina ole niin hyväksi;)
Onnistuu, otsalampun kanssa
:D

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Onnistuu, otsalampun kanssa
:D

Kiitos ei:D

Ei nuku ketään lapsista (1-, 2-, ja 4-v) kokonaista yötä. 4-v voi välillä nukkua mutta näkee usein jänniä unia joihin sitten herää. 2-vuotias hörppii yöllä vettä ja 1-v herää tissille ehkä n. kerran yössä, yleensä riittää se että pääsee omasta sängystä meidän sänkyyn nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun teidän pari vuotinen inahtaa yöllä niin hyökkäätekö te heti tissin/maitopullon/lelun/tms. kanssa viihdyttämään lasta?

No tyttö täyttää kaks vasta ens kuussa, mutta ei mun tartte minnekkään hyökkäillä, kyllä tuo neiti osaa aivan itse sen tissin suuhunsa etsiä..;)

Miksi ihmeessä imetät vielä ja vielä öisin?? Ei tarvitse tuon ikäinen ruokaa öisin...

Miksi ihmeessä en imettäisi?? Pieni tuo tyttö vielä on, ei meillä ole mitään kiirettä tissittelyä lopettaa. Molemmat nukumme paremmin, kun tyttö on ihan iholla..:)[/quote]

:heart: :heart:

Kuule, kun sä et ole kuulemassa niitä muiden lasten itkuja. Tosi vaikea uskoa, että kukaan jaksaisi yö toisensa perään jostain pelkistä inahduksista juosta lapsensa luokse. Eiköhän kaikki vanhemmat halua nukkua itsekin yöllä.

nukkuu. 1,5 vee on nuorin ja hän nukkuu klo 20-7 (liukumia tietty). päikkärit päälle 1-2h. on alkanu nukkumaan kolmen viikon iässä 6-7 h öitä ja ne piteni pian siitä sitten. muilla lapsilla sama homma. kellään ei univaikeuksia, itekseen nukahtavat. ketään ei olla koskaan nukutettu. murkut osaa analysoida omaa unitarvettaan ja mennä aikaisin petiin, jos siltä tuntuu.

Meillä on nukuttu jo puolivuotiaasta koko yö. Aluksi pinnasängyssä meidän vieressä ja sitten omassa sängyssä omassa huoneessa. Nukkunut siitä lähtien koko yön, kun ei enää ole yöllä syönyt.

Inahduksista ja viihdyttämisistä tuskin yksikään on tässä ketjussa puhunut...mä en itse pysty jättämään itkevää lasta yksin sänkyyn(huom. ei inahdus, vaan ihan itku kyseessä), joten menen kyllä katsomaan lasta. En tee sirkustemppuja, vaan olen vaan vieressä, kunnes itku lakkaa. Ei siinä sen kummempaa:) Sinä tunnut ajattelevan, että on epänormaalia, jos tän ikäinen herää öisin, mutta tiedoksi sinulle, ei se ole. Lapset eivät ole pikkuaikuisia, eikä heidän unirytmi ole samanlainen kuin aikuisen, vaan se tulee ajan kanssa. Vaan onhan se kiva, jos lapsi nukkuu heräämättä:)

mulla poika on 1v7kk ja joka yö riittää huutoa ja itkua.... välillä itkee vaan kerran yössä välillä heräillään tunnin välein... jollen hirveästi valehtele niin 6viikoa yhteensä on varmaa nukkunu niin ettei ole ääntäkään päästäny...aika vähän on siis äiti ja isäkin nukkunu.. nyt nukkui 2viikoa ihan putkeen ja hiljaa ku oltiin etelässä lomalla ja nukkui meidän välissä... mutta kotiin ku tultiin niin sama meno jatkuu...=(

ite en koskaan hyökkää heti ku kuuluu meteliä,kuullostelen hetken aina ensin ennen ku menen kattomaan mistä puristaa... aika usein nukahtaa uudestaa itekseen mutta välillä heiluu ku heinämies ku huoneeseen saapuu.. sit ku kaataa maate takaisin niin unet jatkuu..
kai tää tästä joskus helpottaa... nyt vaan tekee vähän rankaksi ku odotan toista niin rytmit itellä ihan sekaisin ja vaikuttaa hurjasti mielialaan noi yöheräilyt... mutta sitkeästi vaan eteeenpäin...=D

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ei nuku ei.. Täyttää kohta 2v. Viimeyönäkin huusi kurkkusuorana vaik kuin kauan.. Haluaa maitoa, mutta on yritetty saada jo yöpulloa pois..

Mut sitten lopulta taas viimeyönä en enää jaksanu kuunnella huutoa ja vein sille sen maitopullon.. Ennen oli nukkumaanmenokin yhtä huutoa, kun ei viety lisää maitoa, mut se illalla nukahtaminen on helpottanu kun on annettu vaan huutaa.. Vaan ku yöllä on pakko ajatella sisaruksia ja naapureita, kun asutaan kerrostalossa, niin ei vaan pysty antaa sen huutaa tuntitolkulla.. huokaus.

Tällä tavalla toimimalla sä vain pitkität tuota yöhuutoa ja saat yöpullosta luopumisen entistä vaikemmaksi. Kun on päätetty että pulloilu loppuu NYT, niin sitä pulloa EI anneta enää yöllä vaikka lapsi huutaisi kuinka. Pari yötä menee, ehkä viikkokin, mutta lopulta lapsi antaa periksi eikä enää vaadi pulloa.

sanonpa oman kokemukseni..
olen periaatteessa samaa mieltä kuin x, mutta käytäntö voi joskus olla muuta...
me yritimme reilu vuoden ikäiseltä lapseltamme saada yöpulloa pois. olimme tosi lujina emmekä antaneet sitä hänelle enää. yöt olivat aivan kamalia eivätkä ne edes kuukaudessa helpottuneet. lapsi huusi ja huusi ja me yritimme vain rauhoitella häntä. lopulta olimme niin lopen uupuneita kamalasta univelasta (meillä on myös isompia lapsia, eli päivälläkään emme voineet nukkua) että annoimme yöpullon takaisin. sen jälkeen olemme saaneet nukkua taas.

Yhteistyössä