Nukuttaminen (8kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nemivoltti1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nemivoltti1

Jäsen
18.07.2008
102
0
16
Tuhanteen kertaan kysytty mutta kysynpä minäkin kun on itsellä ajankohtaista. Eli ongelmana nukuttaminen ja tassutus. Lapsi siis kohta 8kk ja tähän asti nukahtanut imetykseen tai tutin kanssa syliin. Joitakin kertoja on ollut puolihereillä kun laitettu omaan sänkyyn ja tästä sitten nukahtanut itsekseen. Olen ollut tietoinen että lapsen pitää tietää olevansa omassa sängyssä ennen kuin nukahtaa ja olin kuvitellut puolihorteen riittävän. Imetän vielä öisinkin ja annan tuttia kun inahtaa, mutta tarkoitus olisi suht pikaisesti tämä palvelu lopettaa. Varsinainen kysymykseni liittyy tassutukseen. Eli kun laitan lapsen unisena sänkyyn onko siis tarkoitus että tassutan kunnes hän huutaa/itkee niin että on pakko ottaa syliin? Ja sitten taas takaisin ennen kuin nukahtaa? Ja tätä niin kauan kunnes nukahtaa? Olettaen siis ettei nukahda siihen tassutukseen. Näin meni tänään kun yritin uutta tekniikkaa paitsi että nukahti syliin :( Yöllä tassutus on toiminut varsin hyvin. Ja jos ei ole toiminut olen antanut rintaa. Pidän ja pyrin olemaan järkevä vanhempi mutta luulen ja tiedän sössiväni tässä asiassa :ashamed:

Mun ymmärtääkseni tassutuksen idea just on, ettei tuota rintaa tarvisi antaa enää..? Että jos alkaa tassuttaa, niin sitten ei "sortuisi" antamaan enää sitä tissiä..tai siinähän ei olla kovinkaan johdonmukaisia, jos sitä tissiä lopulta kuitenkin antaa. Ja mietin vielä sitäkin, että muistaakseni oon lukenut, että heti kun lapsi rauhoittuu sylissä, hänet lasketaan takaisin sänkyyn ja jatketaan tassuttelua..? Mulla ei oo kokemusta enkä oikeasti asiasta mitään tiedä, meidän esikoinen ei oo koskaan oikein tommoselle koskettelulle ja taputtelulle rauhoittunu..

Kiitos kommenteista. Joo niin se taitaa olla että kun jonkun linjan aloittaa ,eli tässä tapauksessa tassutus/nukahtaminen omaan sänkyyn ,linjassa pitäisi pysyä, vaan kun tekee tiukkaa kun en ole ihan varma toiminko oikein. Mä en myöskään ole varma perustaako tassutuksesta, eilen ainakin pyöri hirveästi ja jouduin ajoittain puoliväkisin pitämään paikoillaan kun olisi kääntynyt mahalleen. Jos annan nukahtaa itse , kääntyy vatsalleen ja lopultaa haluaa syliin. Hitto ettei älynnyt aikaisemmin muuttaa tyyliä :(

Ongelmalliseksi asian tekee myös se, että lapsella ei ole ihan säännöllistä päiväunirytmiä, eli nukkuu 1-3 krt päivässä. Joten nyt kun huutelee tuolla sängyssä en ole ihan varma onko tarpeeksi väsynyt nukkuakseen :( Ruokarytmi on säännöllinen 5 krt päivässä.

Yhteistyössä