nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ä84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ä84

Vieras
Kertokaas joku jotain hyviä vinkkejä nukuttamiseen. Eli meillä on vähän päälle vuoden ikäinen tyttö ja viimeisen kuukauden aikana hän ei suostu käymään nukkumaan jos MINÄ nukutan häntä.
Makaa vaan silmät auki. pahimmillaan olen ""nukuttanut"" häntä 4-5 tuntia. Välillä silmät menee kiinni ja saattaa maata 5min kuin unessa, mutta kun lähden ja laitan oven kiinni, hän nousee istumaan/seisomaan sänkyynsä ja lallattelee.

Jos mies nukuttaa häntä, menee maksimissaan puoli tuntia ja hän on unessa. Kyse ei ole siitä etteikö hän olisi väsynyt tms. tai toimisin eritavalla kuin mieheni nukuttamisessa. Tää on vaan tosi raskasta,pelkään että menetän hermoni kohta täysin. Muutenhan mies nukuttaisi hänet aina, mutta on vuorotyössä ja usein iltaisin töissä.

Kokeilkaa tehdä niin, että jätätte kaikki ""nukuttamiset"" ja toivottelette vain hyvät yöt ja jätätte lapsen itsekseen nukahtamaan. Meillä on toimittu 5kk ikäisestä asti näin ja nyt yhtäkkiä lapsi ei suostunutkaan nukahtamaan vaan vaati, että joku on hänen vierellään. Väsyin lopulta siihen sängyn vierellä seisomiseen siksi, että lapsi todalla havahtuessaan rupesi aina itkemään koska oli nukahtanut niin, että joku on lähellä ja säikähti kun heräsi/havahtui yksin. Otin saman käytännön uudelleen käyttöön eli silittelen lasta hetken aikaa, että rauhoittuu ja sitten toivotan hyvät yöt ja lähden huoneesta, en koskaan salaa vaan niin, että lapsi hoksaa minun lähtevän. Jos lapsi itkee niin menen hetken päästä katsomaan, laitan tutin suuhun, halaan ja silitän hetken aikaa, että rauhoittuu ja lähden taas pois. Sama toistettiin niin kauan, että lapsi nukahti. Ei mennyt montaa iltaa, että lapsi oppi nukahtamaan itsekseen. En nyt tarkoita, että tämä toimisi kaikkien kohdalla, mutta meillä tämä on ainakin helpottanut nukahtamista.

meillä tehdään vähän samalla periaatteella kuin edellinen vastaaja, vien sänkyyn, peittelen, unipupu käteen ja pusu poskelle. mä jään huoneeseen siksi aikaa kunnes tyttö nukahtaa (lienee aivan tarpeetonta) menen omalle sängylle maate ja makaan siinä hiirenhiljaa, meillä tosin tyttö ei näe meidän sänkyyn joten ihan sama olis jos menisin pois huoneesta. Nyt täytyy myös vähä hehkuttaa, meillä nukutti iskä EKAN kerran tytön tänään ilman ongelmia, tähän saakka kun kuvioissa on ollut iltatissittely.

Yhteistyössä