Nuoren seurustelusta: olenko liian tiukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "allu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotain hävettävää tyttärelläsi on teidän osalta. Onko se sitten epäsiisti koti, rahattomuus, huonot käytöstavat, liika tiukkapipoisuus tai muuta vastaavaa? On normaalia että teini-ikäinen häpeilee vanhempiaan, mutta että häpeä ajaa jopa noin vahvasti ihastumisen ohi.

.

Soopaa. Häpeäminen on vain tekosyy sille, että tyttö pääsisi ilman kontrollia tapaamaan poikaa. Miettikää nyt: lapsi yksin toiselle paikkakunnalle vanhemman pojan luo. Ilmeisesti poika ei asu edes kotona. Jos asuukin, varmasti haluaa tytön sinne silloin kun vanhemmat ovat pois.

Kuule ihminen. Jos se lapsi on menossa niin sen voi todellakin estää. Soitan vaikka sosiaaliviranomaisille tai poliisille että hakevat pois, niin varmasti tulee kotiin! MIkä ihme käsitys täällä on että lapsiin ei voisi vaikuttaa? Kääntykää islaminuskoon ja laittakaa tyttönne lapsimorsiamiksi kun olette niin hingulla työntämässä niitä naitaviksi jo noin nuorena!

Esikoislikka tapasi poikaystävänsä jossain "miitissä".
Nuorellaparilla oli sit välimatkaa joku kuussataa kilometriä.

Mut niinpä tuo poika tuli meille. Eipä oikein voi kotiinsakaan ajaa, kun koti on kaukana, joten muutamat ensikerrat yöpyi varavuoteessa. Sitkeä sissi, sanoisin.

Mut nuorta rakkautta ei oikein voi estää, joten melko pian siirtyi nukuksimaan likan huoneeseen.

Oikein mukava ja hyväkäytöksinen nuori mies on hän. Ovat vissiin viidettä vuotta kimpassa.

16v poika toiselta puolen suomea voi ihan hyvin olla Pertti 46v. Tämän voit perustella tyttärellekin, ei missään nimessä tuntematonta ihmistä tapaamaan ilman tukijoukkoja.

Olen taipuvainen ajattelemaan myös tuon siisteyden ja muun olevan vain tekosyy. Myöskin vaatimus pojan vanhempien läsnäolosta hiljensi neidin toviksi. Joten uskon itse, että tarkoitus olisi saada omaa aikaa pojan kanssa. Sinällään ihan ok, KUN ON SEN AIKA: Ei eka kerralla, eikä välttis tokallakaan. Siis täysin omillaan olla. Kyllä vaan täytyy myöntää, että odotan tämän kuivuvan kasaan tai tytön tapaavan lähempää jonkun.

Mutta kun ei... Tyttö jo mietti meidän ulkomaan matkan perumista. Jouluna ollaan menossa koko perhe Kanarialle, mutta mukaan on tultava. Ihan sillä, että opiskeluelämässä ei ole varaa matkustella. Nyt on hyvä nähdä maailmaa kun vanhemmat maksavat :D

Kuule ihminen. Jos se lapsi on menossa niin sen voi todellakin estää. Soitan vaikka sosiaaliviranomaisille tai poliisille että hakevat pois, niin varmasti tulee kotiin! MIkä ihme käsitys täällä on että lapsiin ei voisi vaikuttaa? Kääntykää islaminuskoon ja laittakaa tyttönne lapsimorsiamiksi kun olette niin hingulla työntämässä niitä naitaviksi jo noin nuorena!

Voi kultapieni. Soita mihin haluat, mutta kun sä et voi tietää koska se lapsi on menossa kuksimaan..

Lapsimorsiamiin en edes jaksa lähteä puuttumaan, niin väsynyttä läppää.

Alkuperäinen kirjoittaja Pertti Seinäjoelta terve;28990748:
16v poika toiselta puolen suomea voi ihan hyvin olla Pertti 46v. Tämän voit perustella tyttärellekin, ei missään nimessä tuntematonta ihmistä tapaamaan ilman tukijoukkoja.

Näinpä! Meillä se on "Erkki 50vee" harrikkakuski. Josta siis olen neitiä varoitellut esiintymästä Mikko 15 veenä. Ei tosiaan... Ja niille, jotka luulevat, että meiltä karkaamalla pojan luo pääsee. Juu ei, poliisit odottaisivat kyll änuoren herran ovella ennemmin kuin meidän plikan. SIllä sekuntilla tulisi haettua apua ja lähdettyä itse perään. Mutta en usko karkaamiseen, siitä ollaan puhuttu, ja selvä kanta. Siihen jää se yhteys jos vähänkään karkaamiseen viitteitä.

Tuo kontrollointi on illuusiota. Jos teini haluaa seksiä harrastaa, sitä on kohtalaisen vaikea estää, ellei kahlitse sitä käsiraudoilla vessan patteriin. Voit toki soittaa poliisille että hakevat tyttösi kotiin, mutta milloin ajattelit soittaa ja mistä hakemaan? Tyttö voi olla lintsaamassa koulusta tai luulet hänen olevan vaikka ratsastustunnilla kaverinsa kanssa. Ei kaikki poikaystävät ole satojen kilometrien päässä, joten siinä puuhassa ei välttämättä kauaa mene. Se voi olla tapahtunut ennen kuin ehdit kissaa sanoa.

Ainoa keino vaikuttaa seksikokeiluihin on valistus. Pitää puhua asioista suoraan ja rehellisesti. Mitä enemmän sitä yrittää väkisin estää, sitä herkullisemmaksi tuo kielletty hedelmä muuttuu.

Mun ei tartte paljoa ajatella tuota tilannetta omalle kohdalle kun alkaa otsasuoni tykyttää pahasti. Toivottavasti tyttösi on fiksu ja uskoo teitä, on kyllä ihan fiksun oloinen kun keksii tuon sotkuteorian.. En ole mikään uskis mutta ihan varmasti kannattaa odottaa vielä muutama vuosi, tai että ollis ainakin lähempänä ja samanikäinen kaveri kyseessä. Teillä on ehdot saneltu ja jos niitä ei passaa noudattaa niin sit voi katkaista netin ja ottaa kännykän veke, aina niitä konsteja löytyy (ilman poliisiakin). Ja tarttis keskittyä koulunkäyntiinkin eikä poikiin.. Ehkä järki voittaa tunteet kun osaatte rauhallisesti ne ehdot kertoa.

Ihan oikeilla linjoilla mielestäni olet.

Ensinnäkin, kun tyttö ei ole poikaa koskaan livenä tavannut niin ei voi tosiaankaan tietää ettei ole joku viiskymppinen äijänköriläs kyseessä. Netissä on helppo luoda valeidentiteetti ja tuonikäinen tyttö niin palavasti haluaa uskoa siihen ajatukseen että 16-v. komistus on häneen ihastunut että häntä viedään kuin pässiä narussa. Eli puhuisin ihan alkuun siitä että kenen tahansa nettituttavuuden kanssa pitäisi aina pitää kiinni siitä säännöstä että eka tapaaminen julkisella paikalla. Ei tosiaankaan vieraaseen kaupunkiin ypöyksin! Ja tuo siis ihan kaikenlaisten tuttavuuksien kohdalla, ei vain seurustelukumppanin.

Toiseksi keskustelisin juurikin siitä, mikä tyttöä estää kutsumasta poikaa teille kylään. Jos aikoisivat tosissaan seurustella niin pitäisihän sen pojan tulla näytille jossain vaiheessa kuitenkin ja jos siis pojan mielenkiinto lopahtaisi siihen että näkee ihastuksena isän soffalla rumissa verskoissa niin eipä olisi iso menetys silloin.

Itse myöskin puhuisin siitä, etten vastusta seurustelua sinänsä mutta kun tyttö on noin salaileva eikä halua poikaa näytille tuoda niin itse epäilisin onko koko ihastusta olemassakaan tai onko tällä jotenkin hämärä tausta (huumeita? vankilakundi?). Koska jos kyseessä on ihan kiva fiksu normaali nuorimies niin eihän silloin pitäisi olla ongelma kutsua häntä kylään. Vai onko koko poika tässä ihan sivuseikka ja neiti hinkuu yksin vieraaseen kaupunkiin bilettämään, ehkä poika luvannut hankkia viinaa yms.?

Mun ei tartte paljoa ajatella tuota tilannetta omalle kohdalle kun alkaa otsasuoni tykyttää pahasti. Toivottavasti tyttösi on fiksu ja uskoo teitä, on kyllä ihan fiksun oloinen kun keksii tuon sotkuteorian.. En ole mikään uskis mutta ihan varmasti kannattaa odottaa vielä muutama vuosi, tai että ollis ainakin lähempänä ja samanikäinen kaveri kyseessä. Teillä on ehdot saneltu ja jos niitä ei passaa noudattaa niin sit voi katkaista netin ja ottaa kännykän veke, aina niitä konsteja löytyy (ilman poliisiakin). Ja tarttis keskittyä koulunkäyntiinkin eikä poikiin.. Ehkä järki voittaa tunteet kun osaatte rauhallisesti ne ehdot kertoa.

Itse leikit barbeilla 16 vuotiaaksi saakka? :)

Videochatissa tosiaan ei ehkä viiskymppinen naamaa pysty feikkaamaan mutta entäs jos siellä perillä vastassa onkin Romeo 16-veen (joka todellisuudessa ehkä on vielä pari vuotta vanhempi) lisäksi myös Romeon parit kaverit joiden pitäisi myös päästä panopuuhiin?

Itsellä oli samanikäisenä vuotta vanhempi poikaystävä n. 300 km päässä ja ensimmäinen tapaaminen meilläkin meni niin, että poika tuli meille kylään. Vanhempani olivat yhteydessä myös ko pojan isään ennen tapaamista. Ensitapaamisen jälkeen pääsin jo pari kertaa pojankin luokse käymään. Todellakin vaatisin omalta lapseltani samaa, eli ensitapaaminen meillä ja jatkossa sitten tutustuttuamme voidaan puhua jo siitä, että tytär pääsisi pojan luokse kylään.

Niin ja itse en harrastanut mitään pussailua kummempaa ko pojan kanssa vaikka 1,5 vuotta seurustelimmekin ja useamman kerran tapasimme (ja tilaisuuksia olisi toki ollut) :) Useat tuon ikäisethän "sitä" tekee, mutta ei kaikki kuitenkaan.

[QUOTE="Kifa";28990871]Videochatissa tosiaan ei ehkä viiskymppinen naamaa pysty feikkaamaan mutta entäs jos siellä perillä vastassa onkin Romeo 16-veen (joka todellisuudessa ehkä on vielä pari vuotta vanhempi) lisäksi myös Romeon parit kaverit joiden pitäisi myös päästä panopuuhiin?[/QUOTE]

Jep, tämän takia minäkin suosin sitä että poika tulee eka kylään ja tapaa myös vanhemmat.

Tartuin vaan siihen että netissä nykyään aika hyvin pystyy ns. todistamaan että on tosiaan sellainen kun on kertonut olevansa.

Aloitin seksielämäni 19-vuotiaana. Seurustelin vakavasti (avoliitto) pariin otteeseen ja sitten pari vuotta sinkkuaikaa noin 23-25 vuotiaana. Sitten tapasin aviomieheni 25-vuotiaana. Jälkikäteen ajatellen olen täysin tyytyväinen toimintaani, sain elettyä opiskelijaelämää ilman sitoumuksia ja kun rakastuin viimein niin tiesin miten suhteessa on hyvä olla. Teininä siitä ei olisi tullut mitään ja olin itsekin liian villi. Ja jos määrän haluat tietää niin noin viisi (riippuu miten lasketaan...you know)

Yhteistyössä