Nuoren seurustelusta: olenko liian tiukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "allu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh. Jos poika ei ole halukas tulemaan sinulle esittäytymään, niin pitäis hälytyskellot soida. Skypen perusteella ei voi nähdä, jos poika onkin jo vaikka 25 vuotias. Sillä pojalla voi olla useita pikkuliisoja joita se kusettaa.

Minusta et ole tiukka, vaan todella suvaitsevainen, kun et ole kieltänyt koko yhteydenpitoa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aloitin seksielämäni 19-vuotiaana. Seurustelin vakavasti (avoliitto) pariin otteeseen ja sitten pari vuotta sinkkuaikaa noin 23-25 vuotiaana. Sitten tapasin aviomieheni 25-vuotiaana. Jälkikäteen ajatellen olen täysin tyytyväinen toimintaani, sain elettyä opiskelijaelämää ilman sitoumuksia ja kun rakastuin viimein niin tiesin miten suhteessa on hyvä olla. Teininä siitä ei olisi tullut mitään ja olin itsekin liian villi. Ja jos määrän haluat tietää niin noin viisi (riippuu miten lasketaan...you know)

Niin, teinitkin on erilaisia. Itse olen ollut hyvin rauhallinen ihminen. Juomasekoilut ei ole ikinä ollut mun juttu vaan viihdyn mieluumin kotona.
Silti aloin 14 vuotiaana harrastamaan seksiä. Sekin oli omasta aloitteestani poikaystävääni enkä tuota kadu. Olen myös tyytyväinen toimintaani, olen toiminut kuten hyvältä tuntuu.
Itse tapasin lasteni isän nuorena, mutta edelleen sitä porskutetaan hyvin onnellisina elämässä.

Huh. Jos poika ei ole halukas tulemaan sinulle esittäytymään, niin pitäis hälytyskellot soida. Skypen perusteella ei voi nähdä, jos poika onkin jo vaikka 25 vuotias. Sillä pojalla voi olla useita pikkuliisoja joita se kusettaa.

Minusta et ole tiukka, vaan todella suvaitsevainen, kun et ole kieltänyt koko yhteydenpitoa.

Poikahan on nimenomaan suostuvainen tapaamaan, mutta tyttö ei halua?

Mistä me tiedämme haluaako poika tavata tytön vanhempia vai ei, tytön sanahan siitä kai vain on? Oli miten oli niin ihmeelliseltä venkoilulta kuulostaa joka tapauksessa. Olisikohan tyttö itse antanut vähän valheellista kuvaa itsestään ja perheestään, ehkä väittänyt itseään todellista ikää vanhemmaksi tms. eikä nyt halua että juttu paljastuu pojalle?

No toisaalta, näähän on puhunut jo puoli vuotta keskenään. Tuntuu hassulta että joku kusettava jaksaisi pitää ilman tapaamista yllä tuota noinkin kauan. Tiettyhän kaikki on mahdollista.

Voihan se olla, että teinin mielestä koti on "sikolätti" jos on pieniä sisaruksia ja heidän leluja ympäriinsä jne. :)

Juuri näin.

Mä en lähettäisi lastani tuntemattomaan. Ja turha sanoa, että tyttö todella tietää mikä siellä satojen kilometrien päässä häntä odottaa.

ONHAN NÄISTÄ ESIMERKKEJÄ! Luulis aikuisten hoitavan vanhemmille kuuluvan roolin lastensa elämässä.

Enhän minä ole sanonut että lapsi pitäisi päästää pojan luo, päinvastoin! Eli Poika käymään eka apn perheen luona.
Hyvä olla varuillaan, muttei yli kannata hysterisoida sitä nettiäkään.

Vaikka olen kaikkea "ylitiukkaa" kuria vastaan, en kyllä päästäisi. Sanoisin, että poika tulee ensin esittäytymään tänne. Koskaan ei voi tietää.

Tietysti on mahdollista, että tyttö itse karkaa tai lähtee salaa sen pojan luo. Kannattaa myös ottaa se asia huomioon. Itse tuossa iässä sain kyllä ihan vapaasti lähteä vaikka parinsadan km päähän kavereiden kanssa. Mitä nyt jossain huvipuistossa käytiin ja muistan, että kaverini piti joku "mies" (poika) siellä nähdä. Eivät kyllä loppujenlopuksi nähneet. Siitäkään miehestä olisi mitenkään voinut tietää edes ikää. Ei ollut koskaan näyttänyt kasvojaan...mitä nyt jonkun huonon kuvan joskus lähettänyt. Nyt jälkeenpäin ajatellen se mies voi olla ollut vaikka miten hullu. Puhuivat kyllä puhelimessa ja kaverini lähetti hänelle miljoonia kuvia (myös alusvaatekuvia). Kyseessä 15-16 vuotias kaverini.

Että tuon ikäinen voi olla tosi naiivi ja tuo skypepuhelukin voi olla huijausta. Oletko nähnyt pojan itse skypessä? Tyttö saattanut huijata, että on muka skypessä ja ikä voi ulkonäöstä huolimatta olla ihan muuta.

Jos ei muuten, niin joko sitten viet itse autolla tytön pojan luokse ja kotiin asti. Näet pojan myös ja tiedät missä asuu, jos jotain käy. Jos tosiaan olisi suostunut teillekin tulemaan, niin luulisi, että sekin käy ihan hyvin.

Enhän minä ole sanonut että lapsi pitäisi päästää pojan luo, päinvastoin! Eli Poika käymään eka apn perheen luona.
Hyvä olla varuillaan, muttei yli kannata hysterisoida sitä nettiäkään.

Kuka hysterisoi? Kyse on lapsensuojelusta jota olisi suositeltavaa noudattaa ilman nettiäkin. Katso asiasisältöä joka oli suunnattu yleisesti kaikille.
Onhan näitä vastaavia täällä aika ajoin. Luulisi ettei aikuisen tarvitse edes kysyä muilta onko liian tiukka kun ei päästä lasta tuntemattomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen;28991247:
Kuka hysterisoi? Kyse on lapsensuojelusta jota olisi suositeltavaa noudattaa ilman nettiäkin. Katso asiasisältöä joka oli suunnattu yleisesti kaikille.
Onhan näitä vastaavia täällä aika ajoin. Luulisi ettei aikuisen tarvitse edes kysyä muilta onko liian tiukka kun ei päästä lasta tuntemattomaan.

No sanoinko että suojelu on huonosta? Silti teoriat joukkoraiskauksesta ja 50 vuotiaasta on vähän yli mielestäni.
Sanoinhan että on hyvä olla varovainen ja että poika ensin käymään apn luona, vai mitä?

Arki kutsui jälleen... Kiitos vastauksista, kiva kuulla, etten ole ainoa, joka näkee tässä tilanteessa mörköjä. Joita yritän varoa. Tyttären rakkaus tai ihastus ei niitä mörköjä salli nähdä. Mutta pidän rajoistani kiinni.

Itse pelkään sitä kaveripiiriä siellä pojan luona. Totta se, ettei ikä aina näy. 16vee tai 18 tai jopa 20 vee voi olla samannäköinen. Siksi sinne ei nyt vaan ole mitään asiaa. Täällä voi olla tyttö turvallisesti ja saavat omaa rauhaa. Olen luvannut elokuviin ja kaupunkiin jne. Sitä en tiedä mitä mieltä poika oikeesti on tänne tulosta. Välillä keväällä tyttö sanoi, että on tulossa heti kun saa rahaa... sitten taas ei... Pojalla milloin mopo rikki, milloin tietokone. Aika omillaan tuntuu olevan? Luulisi pojan vanhempien osallistuvan linttilippuun jos tyttöä tapaamaan pitää päästä? Ehkä tosiaan viittaisi aika omillaan olevan... Sit siitä perheestä en ole kuullut _yhtään mitään_. Mistä tietää asuuko kotona vai omassa kämpässä ja mitkä on taustat? 16 vuotiaskin osaa olla jo monessa sopassa keitetty.

Kiitos kun tuitte pitämään rajat. Taidan jättää vähäksi aikaa keskustelut pojasta kokonaan pois.... Katsotaan mihin tämä kehittyy...

[QUOTE="Vieras";28991329]Tää ehh, tai heh, taitaa ola vähän :)[/QUOTE]

Niin vähän mitä? :) Unohdin, ettei täällä saa sanoa mielipiteitään vaikka olisikin samaa mieltä ketjun enemmistön kanssa.

Oikein hyvät perusteet, itsekin haluaisin tavata pojan kasvotusten tuossa tilanteessa.

Oma on nyt ysillä, ja seurustellut samanikäisen pojan kanssa "virallisesti" 8kk. Sitä ennen olivat yhdessä ulkona pari kertaa viikossa ehkä 3-4kk:n ajan. Poika käy meillä, on kiva, reipas ja puhelias, pidän hänestä kovasti. Kaikesta näkee, että kovasti toisistaan tykkäävät, ja yhdessä on hauskaa. Tapasivat koulussa :) Itse olen vähän pelokas näissä nuorten nettituttavuusasioissa...

Arkena kotiintulo puolin ja toisin klo 21, viikonloppuisin 22.30. Yökylistä ei ole edes puhuttu vielä.

Et ap todellakaan ole tiukkapipo, itse en päästäisi alsni noin kauas deittailemaan edes nähtyäni pojan. Liian pitkä matka pikaiseen apuun, jos lapselle sattuu jotain.

[QUOTE="sipsi";28991550]Oikein hyvät perusteet, itsekin haluaisin tavata pojan kasvotusten tuossa tilanteessa.

Oma on nyt ysillä, ja seurustellut samanikäisen pojan kanssa "virallisesti" 8kk. Sitä ennen olivat yhdessä ulkona pari kertaa viikossa ehkä 3-4kk:n ajan. Poika käy meillä, on kiva, reipas ja puhelias, pidän hänestä kovasti. Kaikesta näkee, että kovasti toisistaan tykkäävät, ja yhdessä on hauskaa. Tapasivat koulussa :) Itse olen vähän pelokas näissä nuorten nettituttavuusasioissa...

Arkena kotiintulo puolin ja toisin klo 21, viikonloppuisin 22.30. Yökylistä ei ole edes puhuttu vielä.[/QUOTE]

Siis juuri näin kuuluu mielestäni toimia.

Ap ei ole yhtään liian tiukka. Teillä on velvollisuus suojella lasta.

Yhteistyössä