Nuoret, joilla raskaaksi tuleminen ei tärppää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Empulinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jasmina20 joo menkat alko eilen, kierto venyi onneksi "vain" 41 päivään :D Ekaa kertaa piiitkään aikaan niiden alkaminen oli hyvä juttu! Nyt on jotenkin rauhallinen olo taas, kun kierto alkoi ja kp21 osui tiistaille ja pääsen sinne verikokeisiin. Olis varmaan viimeisetkin järjenrippeet lähteny jos tuo kp21 olis osunu viikonlopulle.

Mä en noista hoidoista tai muustakaan osaa sanoa mitään, mutta toivottavasti kaikki menis nopeaa eteenpäin!

Yritän (yritetään miehen kanssa) nyt pari kiertoa vain olla ja elää, olla tikuttelematta ovulaatiota tai muutakaan. Oon kyl ennenkin yrittänyt ja päättänyt etukäteen, että tästä kierrosta tulee stressitön, mutta sitten jossain ovisajankohdan lähettyvillä olen löytänyt itseni pissimästä tikkuihin.. :D
Jotenkin ei vaan jaksa antaa asioiden mennä painollaan,kun ei huvita "hukata" enää yhtäkään kiertoa.

Tsemppiä kaikille! :)

Viimeksi muokattu:
Tää menee nyt vähän ristiriitaisesti edellisen viestin kanssa, mutta tuli mieleen niistä gelee royaleista (kirjoitettiinkohan noin), että onkohan niillä mitään vaikutusta noihin labra-arvoihin?

Jasmina20 mä luulen että eka täytyy saada ne kilppariarvot sopiviksi että olis hyvät edellytykset mahdolliselle raskaudelle, kun eikös siitä ole jotain haittaa raskaudelle jos arvot huonot..

Täällä kp 15 ja yk 11. Ovista yrittäny metsästää tuloksetta. Unohtu tikuttaa kp 12 ja ovisoireita ollu, joten jos ei nyt parin päivän sisällä näytä tulevan, niin sit on jo menny..

Taas jäänyt vähän kirjoittaminen tänne..
Olin tuossa pari viikkoa sitten verikokeissa taas, kun ollaan menossa niihin hedelmöityshoitoihin. Ihmettelenpä vaan miksi ei otettu kilppari arvoja uudestaan, kun niissä sitä vikaa olikin... Mitäs tänne kuuluu? Oisko ketään plussannut? :) En oikein noita muita keskusteluja seuraa,niin en tiedä. Ihan hirveää tämä vauvakuume kyllä, varsinkin kun tuntuu, että joka toisella vastaan tulijalla on ihana vauvamasu :)

Täällä ei muuta uutta kun että luteaalivaihe lyhentynyt 3 päivällä 2 viimesessä kierrossa.. Yk 12 käynnisty perjantaina. Eiköhän se plussa vielä jossain vaiheessa tule :)

eipä mitään uutta täälläkään. ovis oli todennäkösesti eilen tai tänään, mutta pupuiltiin vaan eilen nopeaa... köyhäksi jäi tää kierto, mutta oon saanu sentäs pidettyä tän rennon asenteen! :)

Eipä ole mitään uutta täälläkään. Yk4 menossa, tarkkaa kiertopäivää paha sanoa kun menkat ruvennu tulee miten sattuu. tai ei edes menkat vaan epämääräset vuodot. Mulla kun tuo PCO oireilee pitkittynein menkoin ja nähtävästi epämääräsin välivuodoin tms...

En tiiä tuleeko tästä mitään. Toki yritys on vasta alusa, mut tuloksetonta on. Lisäksi olen vain lihonut pillerit lopetettua, useamman kilon jo. Ei ainakaan tämä lievä ylipaino auta tilannetta lainkaan PCOn suhteen :(

Tuntuu välillä että moni raskautumisongelmainenkin on saanut edes sen ekan lapsensa melko helposti ja ongelmat ilmenee useimmiten vasta kakkosta toivoessa, kunpa itekin sen joskus ekan edes saisi... Sitä toivoessa, alussahan tämä matka vasta on. Huokaus.

Zuhinan viestistä tuliki mieleen se aika kun alotettiin "yrittäminen", sillon sitä mietti et hittovie, meitä saattaa ens syksynä olla jo 3! Aina oli toivo niin korkealla eikä ne pettymyksetkään tuntunu silloin niin pahalta.. Mut eipä se elämä mennytkään ihan niin:)
Sain käytyä siellä verikokeissaki vihdoin tänään! Huomenna kuulemma tulee nettiin tulokset.

Mä en tiedä mikä mulle on tullu... jotenkin oon jo semmosissa fiiliksissä et ihan sama tuleeko sitä lasta vai ei. Oon yrittäny entistä enemmän nauttia tästä lapsettomasta elämästä,vaihtelevalla menestyksellä...
Vaikka tottakai me se lapsi edelleen halutaan, mutta jotenkin kai sitä on luovuttanu ja lakannu toivomasta ja stressaamasta..

Täällä ei ainakaan raskautta kannata odottaa vähän aikaan..Olin tänään lääkärissä ja ei hyvältä näytä. Kilpirauhas arvot vaan huonontuneet viimekerrasta ja sain lääkityksen. No ei se niin vakavaa MUTTA, prolaktiini arvot oli sellaiset että joudun päänmagneetti kuvaukseen. Epäillään että siellä olisi hyvälaatuinen kasvain,toisin sanoen jokin solukertymä mikä aiheuttaa tuon hormoonin nousua. Onko teillä kenelläkään ollut vastaavaa tai tunnetteko kenellä olisi ollut? Kuulostaa varmaan pahemmalle kuin oikeasti on. Nyt alkoi kyllä jännittää toden teolla, nuori ihminen ja näin sairas! :D apuva..

Minä!!! Just kävin tän kuun puolessa välissä pään mri kun epäilivät prolaktinoomaa ja semmonenhan sieltä löyty. Prolaktiiniarvot huidellu pilvissä ainakin heinäkuusta lähtien (sillon ekat labrat). Kasvain on aina hyvänlaatunen. Jos mainitsee sanan kasvain, nii kaikki olettaa suoraan et on joku syöpä... Varsinki omat vanhemmat on pahimmat :D Itsellä ikää 22v.

Lääkäri määränny Dostinex lääkkeen, mut koetan selvittää et voiko sitä yritysaikaan käyttää, kun ei ainakaan Fimean ja pakkausselosteen mukaan vaikuta kovin hyvältä.. Parlodeliin koetan saada vaihdettua..

Onhan tää turhauttavaa, mut kuitenki on ihan sillee hyvä että löyty syy noille prol arvoille, ettei tartte enää päätään vaivata että mistä johtuu :) Muuta hyvää... No ei kauheesti oo ainakaan itsetunnon puolella.

Viimeksi muokattu:
Hui tuo kasvain kuulostaa pelottavalta (vaikkei sitä varmasti olekkaan), tsemppiä!

Mä kävin yksityisellä, sain avuksi clomit, 1tbl kp3-7 ja terot kp 15-24. En kyl tiedä miksi myös terot, oliskohan sillä jtn tekimistä et verikokeissa se progmikälie hormoni, keltarauhashormoni vissiin, oli 16, eli melko alhainen.

Kävin silloin joulukuussa siellä neuvollassa jossa sain tappituomion mun munasarjojen kanssa, sen lääkärin mukaan niissä ei toiminu mikään.
Nyt kuitenkin tuo yksityinen gyne ultras uudelleen ja ihmetteli, että kenen munasarjoja se edellinen lääkäri on ultrannu kun ei löytäny mitään vikaa musta. Kohdun limakalvo(?) oli myös hyvän paksu. Mene ja tiedä, mutta tuo tieto toi kyllä paljon lohdutusta ja oon onnellinen, että sain noi clomit ovulaation tueksi.
Miehelle myös laitettiin lähete simppatesteihin varmuudenvuoksi, ainut vaan,että meidän asuinpaikan lähellä on 2 paikkaa missä noita simppoja tutkitaan ja molemmat 200kilsan päässä...Noooh ei se mitään :)

Kovin oon nyt toiveikkain mielin, toivottavasti ei tiputa kovaa ja korkealta.
Nyt kp2 ja huomenna aloitan clomit! (itseasias nyt on kp3 ja alotan clomit tänään, koska kello on jo puol 2.. ;))

Tsemppiä kaikille <3

Viimeksi muokattu:
Mitä kuuluu tänne? :) Taas pitkä tauko tänne kirjoittelusta.. Itse olen nyt syönyt thyroksiineja 3viikkoa ja olo on aika energinen! Tai sitten johtuu tästä kevät auringosta ja ensiviikolla alkavasta etelänmatkasta!! :) Minulla on tällä hetkellä kp 15, 6päivää sitten mieheni kanssa pupuiltiin viimeksi JA eilen huomasin jotain vaaleanpunaista pikkuhousuissa vessassa käydessä :o Arvatkaa vaan toivonko että olisi kiinnittymisvuotoa.. Sikäli kyllä, minulla on aina ollut pitkä kierto (30-33pv), joten vähän ihmettelen jos ovulaatio olisi ollut melkein menkkojen jälkeen??Eikä muuten ikinä ole ollut mitään tiputteluvuotoa! Eikai se mahdottomuus,mutta harvinaistako? Mene ja tiedä kun naisenkroppa on niin monimutkainen =)

Täällä kp 36 ja dpo 12. Aamulla nega testattu. Tässä kierrossa ovis+ tuli vasta kp 23 joten pitkäksi venyy mikä ei oo mulle normaalia. Noh katellaan mitä seuraava kierto tuo tullessaan :)

Eipä täälläkään uutta auringon alla. Ovista en saanu tikutettua tai sitten osaa noita raskauskeijun testejä tulkita oikein, pitäis vaan pysyä siinä pc:ssä.
kaameet raskausoireet on vaivana, mutta johtunee teroista. nyt kp23, huomenna otan vikan terolutin ja jään odottelemaan menkkoja.

Jasminalle mukavaa etelän reissua ! =)

Täällä on katkeruutta ilmassa..Mieheni veli ja hänen uusi puoliso kertoivat odottavansa. Ihmis mieli on omituinen,pitäisi olla iloinen toisten puolesta mutta entä jos siihen ei pysty? Harmittaa suunnattomasti että toisilla se käy noin helposti ja itse jonotetaan ivf hoitoihin vielä puolivuotta.. Oli pakko tulla avautumaan :D Enhän mä ole ainut kenellä on tämmöisiä tunteita jos joku ilmoittaa olevansa raskaana?? Huoh..

Uusimmat

Yhteistyössä