Nuori äiti, tunnistatko itsesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummo puistossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saa ja pitää. (Älä esitä tyhmää.) Ihmettelen vain, miksi pidät mainintaa ylipainosta niin kamalan törkeänä asiana, kun itse käytät noinkin ala-arvoista ilmausta kuin white trash. Hassua ettet näe tässä ristiriitaa, vaikka ensireaktiosi ketjussa oli nimenomaan puuttua ap:n sanavalintoihin ja kehut osaavasi harkita sanojasi :)

Koska kuten huomaat jos palaat taakse päin, olemme puhuneet siitä miten typerää on haukkua ihmisiä heidän ominaisuuksistaan (ruma, lihava, vammainen yms.) Se ei kuitenkaan poissulje sitä että on ihmisiä jotka tekevät tyhmiä tekoja, ja kyllä heitä pitää saada arvostella niistä. Ja kyllä, mielestäni on erittäin wt-tyylistä (voin käyttää myös ilmaisua alatyyli hyvinkin tässä kohtaa jos wt on sinulle liian hapokas) ensinnäkin vältellä tahallaan vammaista lasta ja sitten alkaa muka-nerokkaasti haukkua toisia puhuen "ohi suunsa" samalla varmistaen että kaikki varmasti kuulevat.

Toisekseen esitin toiveen ettei ap lähtisi samalle linjalle seuraavalla kerralla koska mielestäni on erittäin tökeröä vastata tökeröön loukkaukseen "Ite olet lihava"-tyyliin, kun sen voi hoitaa paljon tyylikkäämminkin.

Toisekseen esitin toiveen ettei ap lähtisi samalle linjalle seuraavalla kerralla koska mielestäni on erittäin tökeröä vastata tökeröön loukkaukseen "Ite olet lihava"-tyyliin, kun sen voi hoitaa paljon tyylikkäämminkin.

Tällaisissa tyylikkäissä palautteissa vain on se vaara, ettei vastapuoli ymmärrä v****ilua. Esim. ironia vaatii kuitekin edes jonkinlaista älyllistä kapasiteettia, joten tuollainen "itte olet" -vastaisku todennäköisimmin saavuttaisi kohteen tajunnan.

Kuten olen jo monesti sanonut niin minä olen hyvinkin perinteinen, feminiininen, nainen, joka tosin inhoaa feminismiä. Se ei silti poissulje sitä ettenkö saisi/voisi ajatella muutenkin kuin "onneksi ap lisäsi tuntomerkit niin ne törkeät naiset tunnistavat itsensä tästä kirjoituksesta"-tyyliin.

Aika outoa puhetta. Eli sun mielestä naiset on paskoja ja miehet ylempiarvosia.

Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30149431:
Aika outoa puhetta. Eli sun mielestä naiset on paskoja ja miehet ylempiarvosia.

Ei tietenkään. Mies1:nenhän on se joka on laittamassa naiset joko ihanat, pehmeät, naiselliset ja tyhmät-lokeroon tai sitten vaihtoehtoisesti kovat, miehiset ja terävät-lokeroon. Minähän vain osoitan että ei ole ollenkaan huono asia jos niitä lokeroita vähän ravistettaisiin ja sekoitettaisiin.

[QUOTE="öhöm";30149443]Miten voi inhota sukupuolista tasa-arvoa?[/QUOTE]

Se ei ole feminismin synonyymi. Mutta aloita tästä uusi ketju jos tästä haluat puhua. Tämä menee jo ihan liian pitkälle tämän ketjun aiheesta.

[QUOTE="öhöm";30149465]No määrittele itse se paremmin. Eikö se aja sukupuolten välistä tasa-arvoa?[/QUOTE]

Googleta itse ja jatka siitä sitten juttua jossain muualla. Kuten jo sanoin niin tässä ketjussa en ala feminismistä puhumaan. Ja muutenkin menen nyt nukkumaan.

Ei tietenkään. Mies1:nenhän on se joka on laittamassa naiset joko ihanat, pehmeät, naiselliset ja tyhmät-lokeroon tai sitten vaihtoehtoisesti kovat, miehiset ja terävät-lokeroon. Minähän vain osoitan että ei ole ollenkaan huono asia jos niitä lokeroita vähän ravistettaisiin ja sekoitettaisiin.

Mua ei kiinnosta mitä joku mies1 on tekemässä tai tekemättä jättämässä. Ihmettelen vaan että nainen pitää omaa sukupuoltaan sellasena jolle ei kuulu ihmisarvo eikä oikeudet. Suorastaan kuvottaa.

Katos kun siihen riittää pelkkä nimimerkki. Sen jälkeen ei enää lueta kommentteja vaan tartutaan kaikkeen mahdolliseen mistä saadaan väännettyä mut hirviöksi.

Ei kyllä sinun kommenttisi ovat ilman nimimerkkiäkin naurettavia... Hyvä yritys kuitenkin.

Oletko niitä mammoja joiden lapsia saa vuosikausia kiusata ja aina pitäisi vaan lapsen sanoa, että "älä kiusaa, ei ole oikein mukavaa" ja suu auki ihmetellä miten siitä ei loppua tule millään. Sitten lapsellasi pimahtaa kerran päässä ja mojauttaa oikein kunnolla turpaan kiusaajaansa joka sen seurauksena pelästyneenä lopettaa kiusaamisen ja ajattelet, että nyyh lapsi ALENTUI samalle tasolle, nyt he ovat molemmat yhtä pahoja ja alhaisia. :(

Kyllä sitä vaan ilkeyksistään ansaitsee kunnon kyytiä ja tuossa ap:n tapauksessa esim se lihavuus olisi ollut aika hyvä ase. Voisi mennä ainakin kaksoisleuat solmuun kun se "mummoäiti" antaakin tulla oikein kunnolla alemmille. Ja ah niin ansaitusti. Näen edelleen, että mummi olisi toooodella paljon paksukaisia ylempänä, koska toinen ansaitsi ilkeät sanat, toinen ei.

Ei kyllä sinun kommenttisi ovat ilman nimimerkkiäkin naurettavia... Hyvä yritys kuitenkin.

Oletko niitä mammoja joiden lapsia saa vuosikausia kiusata ja aina pitäisi vaan lapsen sanoa, että "älä kiusaa, ei ole oikein mukavaa" ja suu auki ihmetellä miten siitä ei loppua tule millään. Sitten lapsellasi pimahtaa kerran päässä ja mojauttaa oikein kunnolla turpaan kiusaajaansa joka sen seurauksena pelästyneenä lopettaa kiusaamisen ja ajattelet, että nyyh lapsi ALENTUI samalle tasolle, nyt he ovat molemmat yhtä pahoja ja alhaisia. :(

Kyllä sitä vaan ilkeyksistään ansaitsee kunnon kyytiä ja tuossa ap:n tapauksessa esim se lihavuus olisi ollut aika hyvä ase. Voisi mennä ainakin kaksoisleuat solmuun kun se "mummoäiti" antaakin tulla oikein kunnolla alemmille. Ja ah niin ansaitusti. Näen edelleen, että mummi olisi toooodella paljon paksukaisia ylempänä, koska toinen ansaitsi ilkeät sanat, toinen ei.

Siis ihan oikeasti? Aikuiset ihmiset?!

Opetatteko tosiaan lapsille, millaisia asioita voi käyttää aseina toista vastaan ja millaisia hassunhauskoja ilmaisuja heidän ominaisuuksistaan voi käyttää? Siis jos lapsesi tulee sanomaan, että häntä kiusataan, niin ensimmäisenä kysyt onko kiusaaja ylipainoinen tai onko hänellä silmälasit?

Jälleen kompleksikysymys ja sarkastinen sävy, hoh hoi...

Sinä olet melko paljon bluen tyylinen kirjoittaja ja myös sangen maskuliininen. Välillä minulle tulee kuva, että kaltaisenne todella inhoatte feminiiniyttä perinteisissä muodoissaan, tai ainakin koette sen hyvin vieraana. Josta itse pidän kovasti naisessa.

En oikein ymmärrä miksi haet täällä jotain älyllistä akateemista keskustelua ja nimenomaan naisten kanssa, jos analyyttinen ja objektiivinen lähestymistapa heidän puoleltaan on sinusta vastenmielinen. Sinulle tuntuu olevan äärimmäisen vaikeaa keskustella aiheista ihan vain aiheina, ottamatta huomioon keskustelukumppanin sukupuolta.

Pystytkö esimerkiksi lukemaan lehtijuttuja tai tieteellisiä artikkeleja, jos näet, että kirjoittaja onkin nainen? Jotenkin tulee sellainen kuva, että tällaisessa tilanteessa et pysty perehtymään niihin, koska joko niihin liittyy sinusta uskottavuusongelma (kepeyttä ja spontaniutta ja intuitiivisuutta) tai sitten et pääse eroon ajatuksesta, että nainen voi ajatella myös analyyttisesti ja objektiivisesti, jolloin koko artikkeli jää lukematta tämän ajatuksen vastenmielisyyden vuoksi. Näinhän näissä keskusteluissakin käy.

Joo, ehkä mun kommenttini ovat todella naurettavia mutta mä en ainakaan opeta lapsilleni että jos joku on todella niin tyhmä että alkaa haukkua toisia jostain ihmisen ominaisuudesta niin silloin saa antaa takaisin samalla mitalla. Edelleen uskon siihen etten alennu samalle tasolle kuin ne jotka suutaan toisille soittaa. :)

Ei se kiusaaminen sillä ole ikinä loppunut että vastapuoli alkaa ihan yhtä räävittömänä soittamaan suutaan takaisin, päinvastoin.

Ps. Mun lapsia ei kiusata, eivätkä he kiusaa. Jotain sitten ehkä olen tehnyt kasvatuksessa oikein. :)

Yhteistyössä