Nuori nainen menehtyi keisarileikkauksessa/IS 12.8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kolmas lapsi väärinpäin ja jalka ulos,kiireellinen leikkaus.Väärää lääkettä,vielä hengissä molemmat!Neljäs lapsi,niponen lapsivesi,raskausmyrkytys.Edellisessä en puutunut,nyt ei saanut nukuttaa myrkytyksen takia.Entäs jos en puutuisi?Sanoin "nukkarille" ettei vihanneksia jätetä pöydälle,elvytyskielto!Mies jännäsi kolmen lapsen kanssa kotona,mitä terveisiä saa!Hengis ollaan koko porukka.Elämäähan tämä on,ei tiedä mitä huominen tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Triinu:
meidän sairaalassa tapahtunut... vetää kyllä hiljaiseksi :'( ja pitäis tässä itse parin viikon sisällä mennä synnyttämään samaiseen sairaalaan. Harvinaistahan tuollaiset kuolemat on, mutta pistää tosiaan miettimään... erittäin surullista... :ashamed:

Tervehdys naapuri! tai ainakin samassa kaupungissa ollaan, rohkeutta vaan, itse just sektio samas paikas ja tyttö 4kk nyt ja poikakin sektiolla siellä. Surullisia asioita kyllä,mutta meillä on jokaisella oma elämän pituus kaikkeen voi kuolla :|

mukava kuulla että täällä on muitakin pietarsaarelaisia :) minkälainen mieli jäi malmista synnytyssairaalana? oliko kätilöt mukavia? tottahan se on että samanlaisia tapauksia sattuu erittäin harvoin, varmaan todennäköisempää kuolla auto-onnettomuudessa kuin synnytyksessä tänä päivänä..

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
KeisarinLEIKKAUS on leikkaus. Ja jokainen tietää että leikkauksissa on aina riskinsä.
Surullista.
Mutta ei kannata maalata piruja seinälle.

Ihan näin. Ja juuri noiden riskien vuoksi keisarinleikkausta yritetään välttää. Ja mammat kiroaa kun "eivät saaneet" sektiota. Kyllä se kaikkein turvallisin tapa synnyttää on se luonnollisin tapa, jos äidin terveydellisistä syistä tai lapsen hengen vaarantuessa päädytään leikkaukseen on se aivan eri asia. Mutta aina löytyy niitä "nättejä tyttöjä " jotka eivät halua "löysentää" paikkojaan ja "vaativat " sektiota! Ja samasta syystä, kroppansa säästämisestä, puhuvat, kun kieltäytyvät imettämästä vauvojaan. Eivät varmaankaan ymmärrä, miten suuren vaaraan leikkauksessa itsensä altistavat. Siinä ei sitten hetkauta ketään onko p-llu venähtänyt kun arkkuun on laitettu. Turhuuden turhuus sentään...

^^^^^^^^^^^^
Oih, onkin niin tosi kaunis tää mun sektioitu mahani :x
jos ulkonäön puolesta puhutaan, totta mooses olisin mielummin synnyttänyt alakautta. Sitä kun ei itse aina saa päättää.

Vuodessa kuolee 6 naista synnytykseen tai lapsivuodeajan ongelmiin. Vain murto-osasta näistä raportoidaan lehdissä. Tällä kerralla kuolema kohtasi sektioäitiä. Mutta uskokaa tai älkää, kyllä niitä äitejä kuolee ihan alatiesynnytyksissäkin. Turha syyllistää ketään.

Mistä te ihmiset voitte tietää, etteikö kyseessä olisi voinut olla esim. hätäsektio? Jospa äitirukka oli jo koittanut tehdä parhaansa synnyttääkseen lapsensa alakautta, mutta tilanne oli edennyt niin kriittiseksi, että lääkäreiden oli pakko turvautua hätäsektioon. Hätäsektiossa riskit ovat aina suuremmat kuin suunnitellussa sektiossa.

Jospa syy äidin kuolemaan olikin lääkäreissä? Jos he lykkäsivät leikkauspäätöstä liian pitkälle ja tekivät sen sitten liian kiireessä aiheuttaen lopulta äidin kuoleman?

ei kukaan ole ko äitiä tai muita sektioäitejä syyllistämässä, vaan yleisesti noista sektiota vaativista (!!) mammoista on keskusteltu nyt. Koska niitä on tälläkin palstalla käynyt kertomassa kuinka ovat vaatineet sektiota ja sen myös SAANEET. Ja tuossa aiemmassa kirjoitin nimenomaan siitä, että hätäjutut ovat eri asia. Opetelkaa sisäistämään lukemanne!!
Ja tiedän, että on monia tapauksia, joissa hengenlähtö on ollut LAPSELLA lähellä koska sektiota ei ole lähdetty tekemään ennenkuin todella viimeisessä hetkessä. Monesti näissä tapauksissa on vielä niin vaikea tilanne, ettei se lapsi olis KOSKAAN syntynytkään ilma leikkausta. (esim napanuora kaulan ympäri, jumissa jossain väärässä paikassa-ei kanavassa) Mutta nämä ovat tapauksia joista ei voi etukäteen tietää, jos koko odotusaika on mennyt muuten hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja kauheeta:
Outoa on, kun ei tuo lääkäri mitenkään kommentoinut, että miksi he *tekivät kaikkensa* eli mihin se naisparka niiden kynsissä kuoli, mikä oli kuolinsyy?

Millä tavoin se kenenkään kuolinsyy kuuluu muille kuin lähiomaisille? Henk.koht en ylipäätään ymmärrä että onnettomuuksilla tai kuolemantapauksilla revitellään iltapäivälehtien lööpeissä ja se on sitten hyväksytty tapa lisätä levikkiä. Ainahan ihmiset ovat uteliaita olleet ja se kikka tulee toimimaan ikuisesti..

Sektio on leikkaus jossa on aina omat riskinsä, jokaisessa leikkauksessa voi tapahtua jotain odottamatonta -toisinaan pienemmin seurauksin ja toisinaan voi seurauksena olla kuolema. Hyvähän se olisi että ihmiset tiedostaisivat sen että se sektio ei ole mikään pikkujuttu mutta en tiedä onko tällainen uutisointi nyt sitten oikea tapa siihen tiedon jakeluun.

Tässä olen sun kanssa niin samaa mieltä. Ja olen varmaan jokusen kerran aiheesta tännekin kirjottanut, kun en ymmärrä näitä toisten surulla, hädällä yms. mässäilyä.

Nyt olen kyllä vahvasti erimieltä! Jos Ja kun kerran lehteen laitetaan ja lääkäri kommentoi tapausta , pitäisi se syy laittaa monestakin syystä!!!ja yksi on jo
ettei jää kuvaa että sektio oli se syy (lisää pelkoa) ja jos kerran tuo olisi voinut tapahtua missä yliopistollisessa vaan (eli ei lääkärin taitamattomuuttaa??) niin mikä se syy oli? Miksi uutisoida ja jättää ihmiset arvailujen varaan?
Minullekkin tuli heti ajatus "mihin sitten kuoli jos terve ja ei lääkärin moka".
Ja taatusti en ole sitä tyyppiä joka tykkää retostella tälläisillä (se on jo aika sairasta jos joku muka tykkää).
Hirveä tapaus varmasti jokaisesta tervepäisestä ihmisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja kauheeta:
Outoa on, kun ei tuo lääkäri mitenkään kommentoinut, että miksi he *tekivät kaikkensa* eli mihin se naisparka niiden kynsissä kuoli, mikä oli kuolinsyy?

Millä tavoin se kenenkään kuolinsyy kuuluu muille kuin lähiomaisille? Henk.koht en ylipäätään ymmärrä että onnettomuuksilla tai kuolemantapauksilla revitellään iltapäivälehtien lööpeissä ja se on sitten hyväksytty tapa lisätä levikkiä. Ainahan ihmiset ovat uteliaita olleet ja se kikka tulee toimimaan ikuisesti..

Sektio on leikkaus jossa on aina omat riskinsä, jokaisessa leikkauksessa voi tapahtua jotain odottamatonta -toisinaan pienemmin seurauksin ja toisinaan voi seurauksena olla kuolema. Hyvähän se olisi että ihmiset tiedostaisivat sen että se sektio ei ole mikään pikkujuttu mutta en tiedä onko tällainen uutisointi nyt sitten oikea tapa siihen tiedon jakeluun.

Tässä olen sun kanssa niin samaa mieltä. Ja olen varmaan jokusen kerran aiheesta tännekin kirjottanut, kun en ymmärrä näitä toisten surulla, hädällä yms. mässäilyä.

Nyt olen kyllä vahvasti erimieltä! Jos Ja kun kerran lehteen laitetaan ja lääkäri kommentoi tapausta , pitäisi se syy laittaa monestakin syystä!!!ja yksi on jo
ettei jää kuvaa että sektio oli se syy (lisää pelkoa) ja jos kerran tuo olisi voinut tapahtua missä yliopistollisessa vaan (eli ei lääkärin taitamattomuuttaa??) niin mikä se syy oli? Miksi uutisoida ja jättää ihmiset arvailujen varaan?
Minullekkin tuli heti ajatus "mihin sitten kuoli jos terve ja ei lääkärin moka".
Ja taatusti en ole sitä tyyppiä joka tykkää retostella tälläisillä (se on jo aika sairasta jos joku muka tykkää ).
Hirveä tapaus varmasti jokaisesta tervepäisestä ihmisestä.

Lääkäri ei varmaan ymmärrettävästi saa erityisiä yksityiskohtia kertoa.
Ja on kyllä surullinen tapaus :(

Tuossa uutisessahan ei yhtään mainittu mikä sen kuoleman aiheutti, siis lääkärin sanojen mukaan. Olisikohan ollut synnytys jo pitkälllä kun tuli kompilkaatioita ja tehtiin esim sektio, jossa sitten voimakasta verenvuotoa tms.. Eli ei tuon uutisen perusteella voi anoa, että kuolinsyy olisi ollut sektio ja siitä aiheutuvat asiat. Ja synnytys on aina iso juttu, oli se sitten tavallinen tai sektio; varsinkin jos se joudutaan kiireessä tekemään.
Kurjaa, että näin on käynyt.

mielenkiintoista..... miten helposti syyllistetään lääkäreitä vaikka varmasti parhaansa yrittivät. Joskus vaan jotakin tapahtuu mille ei voi mitään.
Miksi ei yhtälailla kiiteltäisi lääkäreitä hyvästä hoidosta ja siitä että ovat pelastaneet jonkun elämään. itse olen syvästi kiitollinen sille kätilölle joka hoisi synnytkseni, kun lapsella oli napanuora kahdesti kaulan ympäri, syntyi hengittämättömänä ja kiidätettiin lasten teholle aloittamaan elämänsä koneella tuetulla hengityksellä. Ja terve tenava tuloksena. jos olisi jotakin jäänyt, en kuitenkaan olisi syytellyt vaan edelleen kiitellyt että lapsi selvisi kuitenkin eloon.

Kun äitejä kuolee 3-7/vuosi, pitäisi lääkärien kertoa
- missä
- miksi.
- oliko pakkosynnyttäjä, siis 8-15 lapsi
Voihan äidin kunto olla jo huono jo etukäteen. Paras mennä yliopistolliseen sairaalaan. Itse olen käyttänyt VAIN naistenklinikkaa Helsingissä synnytyksiini.

Kuolihan luomusynnytyssairaalasssakin Tammisaaressa äiti. Ja niitä aktiivisia kotisynnyttäjiäkin on...

:'( Mä tunnen yhden naisen, joka meinasi kuolla synnytykseen (tehtiin sektio ). Lääkärit totesivat, että he ovat tehneet voitavansa. Kuin ihmeen kaupalla nainen selvisi siitä. Perheeseen ei sen jälkeen tullut ainuttakaan lasta.

mässäily "Voi kauheeta, muuten mitäköhän siinä tapahtu?"
on ällöttävää ja vastenmielistä.

Lopettakaa jo! Onpa omaisilla tosi kiva lukee näitä jos saattuu näkemään, muutenki tarpeeks rankkaa

Alkuperäinen kirjoittaja Musta tämmönen:
mässäily "Voi kauheeta, muuten mitäköhän siinä tapahtu?"
on ällöttävää ja vastenmielistä.

Lopettakaa jo! Onpa omaisilla tosi kiva lukee näitä jos saattuu näkemään, muutenki tarpeeks rankkaa

Ehkä on omaisilla muutakin tekemistä kuin lukea kaks plussaa!

Tuossa uutisessahan ei yhtään mainittu mikä sen kuoleman aiheutti, siis lääkärin sanojen mukaan. Olisikohan ollut synnytys jo pitkälllä kun tuli kompilkaatioita ja tehtiin esim sektio, jossa sitten voimakasta verenvuotoa tms.. Eli ei tuon uutisen perusteella voi anoa, että kuolinsyy olisi ollut sektio ja siitä aiheutuvat asiat. Ja synnytys on aina iso juttu, oli se sitten tavallinen tai sektio; varsinkin jos se joudutaan kiireessä tekemään.
Kurjaa, että näin on käynyt.

kyseessä oli suunniteltu sektio

Alkuperäinen kirjoittaja itsekin synnytyspelon vuoksi sektiota halunnut:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
KeisarinLEIKKAUS on leikkaus. Ja jokainen tietää että leikkauksissa on aina riskinsä.
Surullista.
Mutta ei kannata maalata piruja seinälle.

Ihan näin. Ja juuri noiden riskien vuoksi keisarinleikkausta yritetään välttää. Ja mammat kiroaa kun "eivät saaneet" sektiota. Kyllä se kaikkein turvallisin tapa synnyttää on se luonnollisin tapa, jos äidin terveydellisistä syistä tai lapsen hengen vaarantuessa päädytään leikkaukseen on se aivan eri asia. Mutta aina löytyy niitä "nättejä tyttöjä " jotka eivät halua "löysentää" paikkojaan ja "vaativat " sektiota! Ja samasta syystä, kroppansa säästämisestä, puhuvat, kun kieltäytyvät imettämästä vauvojaan. Eivät varmaankaan ymmärrä, miten suuren vaaraan leikkauksessa itsensä altistavat. Siinä ei sitten hetkauta ketään onko p-llu venähtänyt kun arkkuun on laitettu. Turhuuden turhuus sentään...

Anteeksi vain,ei varmaan kuulu tähän mutta minua on moni arvostellut että ihan kaksi lasta on sectiolla syntyneet..ovat vaan isoja olleet etttei mun lantiosta olisi tulleet,kuulema olisi alle 3kg mahtunut mutta molemmat olleet yli nelikiloisia..eli mielellään suostuin sectioon..mutta kolmatta en edes haaveile,molemmissa ollut niin kamalat verenvuodot että lääkärikin jo varoitteli...

Yhteistyössä