Nuorta tyttöä epäillään vauvan sieppaajaksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Onko siitä ollut tarkempaa tietoa millainen se hautaaminen on ollut?
Jos vauva on esim. laitettu kevyen lumikasan päälle niin kyllähän se vauva sinne helposti uppoaa ja hautautuu ja sitten vähän levitetty lunta päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Onko siitä ollut tarkempaa tietoa millainen se hautaaminen on ollut?
Jos vauva on esim. laitettu kevyen lumikasan päälle niin kyllähän se vauva sinne helposti uppoaa ja hautautuu ja sitten vähän levitetty lunta päälle.
Katso kuvaa lehdestä.

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Meillä vauva 4kk. isoveli 14v ja siskot 6 ja 10v. Rakastavat tätä vauvaa niiiin paljon. Kauhuissaan olivat tosta tapauksesta.Täytyy lapsella olla jokin todella pahas pielessä,että pystyy tekemään jotain noin kamalaa.

Tai sitten ei mitään kokemusta pikkuvauvoista. JOs perheessä tai lähipiirissä ei ole pieniä vauvoja, niin ei pienellä lapsella (vaikka 6v.) ole välttämättä mitään käsitystä siitä mitä vauvoille voi tehdä ja mitä ei.

En yhdy tohon. Kyllä jo 6 vuotias tajuaa,ettei elävää vauvaa lumeen haudata!!!!!!!!!!!

Niin tajuaa. Ei siitä itselläkään ole aikaa niin kauaa etten muistaisi ajatuksenjuoksua mikä se oli silloin. Tutkijoiden mukaan lapsen täytyy olla mielisairas jos tekee tuollaista. Jossain oli tutkinnan alkuvaiheessa profilointia että millainen ihminen voi tehdä jotan noin julmaa.

Moni palstalla ei vain tunnu ymmärtävän että lapsi voi olla hullu sekopää siinä missä aikuinenkin. Sitä vaan eletään pilvilinnassa missä luullaan että kaikki rikolliset ja ilkiöt muuttuvat sellaisiksi huonon kasvatuksen tai taikaiskun takia.... :(

Totuus on kuitenkin se että esim. suomessa kaikki jotka ovat rikollisia ovat sitä omasta valinnastaan. Suomi ei ole kehitysmaa tai mexico joka ajaa nälkäkuoleman partaalla olevia kunnon ihmisiä rikoksiin. Eli heillä ( suomalaisilla rikollisilla ) on rikolliset geenit. He eivät ole epätoivoisia jotka vain koittavat selvitä hengissä.

Aika moni rikollinen on nimenomaan epätoivoisena rikoksensa tehnyt. Esimerkkinä vaikka taloudelliset vaikeudet, on velkaannuttu ja sitten ajatellaan että nyt viimeisenä keinona on rikos, josta saan rahaa ja näin maksettua velkani yms. Usein näillä ihmisillä epätoivo on hyvin suuri.

Jos kyseessä on murrosikäinen, voi lastensuojelulliset toimenpiteet tarkoittaa myös koulukotia. Kaipa siihen voi hyväkin äiti kallistua ja anella apua jos tuntuu ettei tuollaisen teon jälkeen pysty lastaan katselemaan vähään aikaan.

Jos kyseessä on murrosikäinen, voi lastensuojelulliset toimenpiteet tarkoittaa myös koulukotia. Kaipa siihen voi hyväkin äiti kallistua ja anella apua jos tuntuu ettei tuollaisen teon jälkeen pysty lastaan katselemaan vähään aikaan.

Minä ajattelen että hyvä äiti nimenomaan anelee apua, jos lapsi on vaikeuksissa.

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/teinitytt%C3%B6%C3%A4-kuulusteltu-lapsen-sieppauksesta/541497

Tämän hetkiset lastensuojelulliset toimenpiteet selvinnee mielestäni tuosta artikkelista aika selkeästi... Eipä lasta tosiaan putkaan laiteta virumaan ja kuulusteluja odottamaan...
Jatko on sitten jotain ihan muuta... jahka selvinnee että onko ko tapaus tekijä vai ei!

Minä ajattelen että hyvä äiti nimenomaan anelee apua, jos lapsi on vaikeuksissa.

No ehkä se syy ei kuitenkaan ole se, ettei pystyisi lastaa katselemaan, vaan se, että lapsi tarvitsee ammattiauttajien apua. Mutta edelleen, emme tiedä onko lapsi ollut jo ennen tätä tapausta huostaanotettu, vai vasta tämän asian tiimoilta, sitähän ei ole missään mainittu.

Alkuperäinen kirjoittaja sirpa:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Moni palstalla ei vain tunnu ymmärtävän että lapsi voi olla hullu sekopää siinä missä aikuinenkin. Sitä vaan eletään pilvilinnassa missä luullaan että kaikki rikolliset ja ilkiöt muuttuvat sellaisiksi huonon kasvatuksen tai taikaiskun takia.... :(

Totuus on kuitenkin se että esim. suomessa kaikki jotka ovat rikollisia ovat sitä omasta valinnastaan. Suomi ei ole kehitysmaa tai mexico joka ajaa nälkäkuoleman partaalla olevia kunnon ihmisiä rikoksiin. Eli heillä ( suomalaisilla rikollisilla ) on rikolliset geenit. He eivät ole epätoivoisia jotka vain koittavat selvitä hengissä.

Tää rikolliset geenit on kyllä hölmöin juttu tässä ketjussa. Olet siis sitä mieltä, että jos esim. lapsen isä on rikollinen niin myös lapsesta väistämättä tulee samanlainen??

Lueppa geenitieteen alkeita niin tiedät ettei mistään geenistä tule aina joka yksiköstä sitä jolle se puhkeaa. Luulin että peruskoulussa jo opetetaan tää.. *hoh hoijaa*

*Vääntää rautalankaa esimerkin* Jos esim. lapsella on äidiltä perityt vaaleat hiukset .. ei hänen lapselleen välttämättä tule vaaleita hiuksia .. mutta hänen lapselapsilleen taas saattaa tulla tai hänen siskoillaan saattaa kaikilla olla vaalea pää. ääh
Aina palstalla sama juttu että joku luulee että kaikki periytyy kaikille. Mutta perinnöllisissä jutuissa voi olla kantaja vahvasti.

Jos esim. Isoisäni olisi peedofiili-sadisti-sarjamurhaaja.. niin mä olisin geeninkantaja ja mun lapsista saattaisi hyvästä kasvatuksesta huolimatta tulla pedofiili-sadisteja tms.
Rikollisuus on periytyvää. Ota selvää.

Palstan logiikan takia mun täytyy sanoa ettei mun isoisä ole tota :D
Ettei nyt kukaan saa päähänsä esimerkistä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä