nuvaring

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan nuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan nuva

Vieras
hei!

aloitin muutama päivä sitten käyttämään nuvaring ehkäisyrengasta ja nyt olis kyssärinpoikasta:

olen nyt lukenut paljon että tämä (niin kuin moni muukin hormonaalinen ehkäisy) vaikuttaa kuukautisiin mutta voiko se vaikuttaa jo siihen ihan ensimmäiseen. siis siihen kuukautisiin milloin ehkäisy on aloitettu.
Aloitushan on vuodon ekana päivänä. Aloitin silloin ja vuoto kesti vain 3 päivää (normaalisti n. 5) ja oli koko ajan todella vähäistä (normaalisti alussa ekat 1-2 päivää vähäistä sitten 1-2 kunnon vuotoa ja välillä tosi kovaa vuotoa ja sit 1-2 päivää vähemmän vuotoa)

Eli onko kenelläkään vaikuttanut jo ALOITUS kuukautisiin, onko edes mahdollista?

Ite kans käytin aiemmin monta vuotta Nuvaringiä, ja kyllä mä muistelen että sen aloittaminen lyhensi niitä silloin juuri allkaneita menkkoja. Nou hätä. Jatkossakin sehän pitää laittaa paikoilleen sitte tiettynä päivänä, oli vielä vuotoa tai ei, ja mulla oli melko pitkät menkat, joten renkaan laitto tuntui tyssäävän vuotoakin sitten...tai sitten ne ei ois muutenkaan enää kauaa kestäneet =) sinuna en tuosta ottaisi ressiä ;)

kiitos vastauksesta.
luin nyt vasta vastauksesi ja tässä välissä kävin aamusella ostamassa varmuuden vuoksi raskaustestin ja tein sen. ja nega oli. eli jospa tuo tosiaan sitten jo aloitus menkkoihinkin vaikutti. tai sitten jokin muu asia vaikutti menkkoihin, mistäpä tuota tietää..

Yhteistyössä