nykyajan äidit on niin syvältä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moonika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minunki mielestä on outoa että lapset alkavat kiusaamaan toisia kun ei ole samaa merkkiä olevaa haalaria. saatika että äidit moittivat täällä niitä jotka eivät osta tiettyä merkkiä lapsilleen :o

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Lapsethan pitäisi jakaa erillisiin kouluihinki haalarin merkin mukaan.
Kyllä. Onhan se sille lapsellekin aika kurjaa, jos kaikilla kavereilla on reimatekki ja itellä joku halpishaalari. Pahimmassa tapauksessa mutsin ompelema haalari.

Jo mun lapsuudessa oli merkkivaatteita, tietyillä lapsilla. Eihän niitä nytkään ole kuin tietyillä, ei suinkaan kaikilla.

Mun mielestä ns. merkkivaatteet ei mitenkään liity äitiyteen sinänsä, tai lasten käyttäytymiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kyllä. Onhan se sille lapsellekin aika kurjaa, jos kaikilla kavereilla on reimatekki ja itellä joku halpishaalari. Pahimmassa tapauksessa mutsin ompelema haalari.
Toi viimeinen lause on aika hyvä B) :laugh: mut tottahan se on,nykypäivänä vaatteilla on väliä :p

Nyt tajuun, miks mein mukulat on niin kummallisia, niillä on jopa se mutsin ompelema haalari ollut käytös :ashamed: :ashamed: :ashamed: :headwall: Mitä olen mennyt tekemään?!?! :o

Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Tää o viimeinen lause on aika hyvä B) :laugh: mut tottahan se on,nykypäivänä vaatteilla on väliä :p

mut ei sais olla! pääasia olisi että lapsella on tarpeeksi päällä ja asiat hyvin. ja tää vaatetus on vaan yksi asia joka vaikuttaa.. (ja vaikutus tulee siitä kun vanhemmat opettaa lapselle materialismin) näkeehän sen hyvänen aika miten pilalla nykyajan lapset ja nuoret on!!! :o

Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Kyllä kuule laps saa elinikäset raumat, jos sillä ei ole reimatekkiä. Haluatko itse raumatisoida omat lapsesi?

:laugh: :laugh: :laugh:
Äläs kuule naura :/ Mä tässä taanoin omalle 22 veelleni näitä reimatekkikeskusteluja näytin ja likka oli miltei tuohtunut asiasta. Ei junnullakaan ole koskaan reimatekkiä ollut, mutta olipa aikoinaan Legon untuvatakki. Ja junnu on hemmetin paljon lahjakkaampi enkussa kuin isosiskonsa. Joten syytä on likalla ollakin tuohtunut. Jos sekin olisi saanut Legon untuvatakin, olisi enkun numerokin ollut paljon parempi :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Nyt tajuun, miks mein mukulat on niin kummallisia, niillä on jopa se mutsin ompelema haalari ollut käytös :ashamed: :ashamed: :ashamed: :headwall: Mitä olen mennyt tekemään?!?! :o
Samaa virhettä olen tehnyt omieni kanssa. Onneks junnulla on sentään kerran ollut Legon untuvatakki. Jotain toiveita siis, ettei toi poika ihan kokonaan syrjäydy.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Samaa virhettä olen tehnyt omieni kanssa. Onneks junnulla on sentään kerran ollut Legon untuvatakki. Jotain toiveita siis, ettei toi poika ihan kokonaan syrjäydy.

On mullakin ollut onneks jotain semmosia Lassie ja Rasavil tms pukuja, mutt ei vanhimman aikana oltu teccejä viel onneks keksitty... ei niitä ainakaan sillain ollut joka paikas. Mutta onneks poika nyt ottaa kiinni tätä menetettyä elämää ja sillä on vaan quicksilver yms merkkivaatteita.

Hassua muuten... kun mä olin 1970-luvulla teini, oli olemassa merkkifarkut, jotka oli nk. must. Kun omani ovat olleet lapsia ja teinejä, samanlaista merkkivaatefriikkiyttä ei ole ollut. Paitsi pienten lasten kohdalla nyt, kun kuopukseni on vielä teini. Olen siis onnekkaasti lipunut ohi tuon merkkivaateajan.

Alkuperäinen kirjoittaja moonika:
ihan sen takia ku pitää olla merkkivaatteita ja kaikkea muuta "hienoa" ja sit arvostellaan toisia joilla ei ole niitä merkkivaatteita.

ennen sentään keskityttiin olennaiseen eikä hienostelevaan hössötykseen.. ei se oo ihmekään että nykyajan lapset on niin.. en viitsi edes sanoa!

Kuule ikävä pudottaa sut maan pinnalle, mutta se on aina ollut noin. Ellei kyse ole ollut ihan just merkkivaatteista ni jostain muusta. Että ei se niin ole, että "ennen kaikki olisi kaikki ollut paremmin" sori vain.

Mut henkkoht en ole törmännyt yhtään äitiin, joka arvostelisi tai edes kiinnittäisi huomiota minkä merkkiset vaatteet ovat tai ei ole. Ennemminkin muodissa on ostaa kirppiksiltä ja olla ekologinen valinnoissaan. Ehkä sitten tunnen vain fiksua porukkaa..

Oli toki. Mutta mitä mä olen tätä palstaa seurannut, kyllä äitiys oli pirun paljon helpompaa 1980-luvun puolivälissä kuin nyt.

Onkohan noin? =) Ehkä tässä on se tieto-lisää-tuskaa-juttu, tämä netti on varmaan aika iso muutos.

Jos lapsi syrjii tai kiusaa toista lasta sen takia, ettei tällä ole merkkivaatteita, niin mistä se on sen asenteensa oppinut?? Mä en aio lähteä mukaan merkkirumpaan, vaan hankin sen mitä tarvitaan sillä perusteella mikä on käytännöllistä ja mikä miellyttää minun silmääni.

Mä ostan vaatteita jotka sopivat käyttötarkoitukseensa. Merkistä riippumatta.
Löytyy sekä reimatec-haalari että halpismerkkejä.
Kunhan se vaate sopii ja on lapsen päällä mukava niin se on ihan sama mitä merkkiä se on. Reimateciä sattui löytymään sopivaa (tarpeeksi pientä kokoa) kun lapsi aloitti päiväkodin, on pienikokoinen eikä meinannut vedenpitävää haalaria löytyä. 80-kokoiset sadevaatteet liian isoja 1-v neidolle.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Oli toki. Mutta mitä mä olen tätä palstaa seurannut, kyllä äitiys oli pirun paljon helpompaa 1980-luvun puolivälissä kuin nyt.

Onkohan noin? =) Ehkä tässä on se tieto-lisää-tuskaa-juttu, tämä netti on varmaan aika iso muutos.

Niin ja kun nettiä seuraa, tulee olo, että Kaikki kiinnittävät huomiota haalarimerkkeihin ja Kaikki haukkuvat kaikkia äitejä. Kannattaisi miettiä omaa mediakriittisyyttään ja verrata ihan todelliseen elämään. Siis suhteutttaa asioita, miten paljon nyt oikeasti äidit sitten on niin paljon kamalampia kuin ennen.

Väitän että ennen oli ihan yhtälailla, nyt vain pääsee lukemaan toisten ajatuksia ja provoiluja roppakaupalla netistä jos niin haluaa. Oikeassa elämässä ei joka päivä edes juttele muiden äitien kanssa lasten haalareista tai kasvatusperiaatteista.

Alkuperäinen kirjoittaja good old times:
Niin ja kun nettiä seuraa, tulee olo, että Kaikki kiinnittävät huomiota haalarimerkkeihin ja Kaikki haukkuvat kaikkia äitejä. Kannattaisi miettiä omaa mediakriittisyyttään ja verrata ihan todelliseen elämään. Siis suhteutttaa asioita, miten paljon nyt oikeasti äidit sitten on niin paljon kamalampia kuin ennen.

Väitän että ennen oli ihan yhtälailla, nyt vain pääsee lukemaan toisten ajatuksia ja provoiluja roppakaupalla netistä jos niin haluaa. Oikeassa elämässä ei joka päivä edes juttele muiden äitien kanssa lasten haalareista tai kasvatusperiaatteista.

Niin että ehkä sittenkin "kaikki" oli ennen "paremmin" :D

Alkuperäinen kirjoittaja meiks:
ap: onko myös kaikki ei-äidit syvältä, jotka käyttää merkkivaatteita? vai vasta kun lapset on saatu maailmaan?

mun mielestä vaan ei pidä opettaa lapselle ajatusta että on hyvä vaan sillo jos on merkkivaatteet päällä. Elämässä pitää pystyä arvostamaan niitä tärkeämpiä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja good old times:

Peesi tähän. En muista ikinä keskustelleeni yhdenkään äidin kanssa haalareiden tai ylipäätään lasten vatteiden merkeistä. Siis irl. Mutta mun lapseni ovatkin vasta 22 ja 16 v. Ehkä se päivä vielä joskus tulee

=)

Yhteistyössä