Nykyajan lelut :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ei kai kukaan osta lapselle sellaisia leluja kuin esim. slimeä kakkaava yksisarvinen,kakkaava barbien koira,kiljuva apina,robottisilmät,robo kombat,L.O.L surprise,diy slime setti

Itse en osta muita kuin perinneleluja(teddykarhut,puupalikat,hyrrät yms),kirjoja ja toisinaan vaatteita mutta nuo ylläolevat pitäisi kieltää tyystin

Muovailuvahakin on sillä kakkaavalla kuvalla. :poop:

Jokainen nykylelu myös pitää ääntä: nukke itkee (ja kakkaa tietysti), pehmolelu huutaa, robotit liikkuvat itsekseen ja selittävät jotain käsittämätöntä jne.

Tosiaan, missä ovat perinnelelut, joissa lapsen oma mielikuvitus pääsee oikeuksiinsa?

Kaikki lastenohjelmatkin tuntuu olevan sellaisia joissa kuva vaihtuu tuhat kertaa sekunnissa, sellaista levotonta kuvanvälkkymistä... ei ihme että lapsetkin on levottomia.
Tämä on kyllä riivaavaa ilmiö. Hirveää melua, pauketta, musaa täydellä volyymillä, puhe on kolminkertaisella nopeudella ja koko ajan jossain räjähtelee, paukkuu, kaatuu joku tai mitä ikinä.
Hirveän levotonta, eikä edes mitään kunnon juonta, pääasia että kamalasti tapahtuu.

Barbien kakkaava koira on ollut jo vuosia! Itse halusin ostaa, kun on niin huvittava! Lol-nuket ovat nyt tytön lemppareita, niitä saa. Ja jonkun limapurkin, missä on jättimäinen, venyvä lima.

Mä en osta limaa, eikä meillä tehdä sitä. Lapset saavat leipoa jos haluavat jotain sentapaista tehdä.
Äänteleviä leluja meillä on, samoin kirkkaanvärisiä muovihökötyksiä, mutta on myös paljon palikoita, nukkeja, pehmoleluja, brion junarataa. Lapsilla hyvä mielikuvitus ja kaikilla leikkivät.

Typerä on myös se tämänvuotinen naurava apina. Prismoissa olen nähnyt. sitä kun painaa kädessä olevasta napista niin se rupeaa heilumaan ja kikattamaan, nauramaan. mitä ihmettä sellaisella tekee?

Hyvä esimerkki siitä kuinka tavara ja krääsäkeskeiseksi ovat joulut muuttuneet. toivotaan nauravaa apinaa ja vaikka sellaisella ei mitään tee mutta, no ostetaan se pikku perttiliisalle kun rahaa on ja se tuhlaaminen on joulun henki

Tämä on kyllä riivaavaa ilmiö. Hirveää melua, pauketta, musaa täydellä volyymillä, puhe on kolminkertaisella nopeudella ja koko ajan jossain räjähtelee, paukkuu, kaatuu joku tai mitä ikinä.
Hirveän levotonta, eikä edes mitään kunnon juonta, pääasia että kamalasti tapahtuu.
Ja ihan mistä tahansa kodinkoneesta tulee joku piipitys kaupan päälle. Vedenkeitin piippaa kun kannun nostaa, piippaa kun laittaa takaisin, piippaa 3 kertaa kun on valmis. Mikrouuni piippaa kuuluvasti 4 kertaa. Eikö yksi kerta riittäisi?

Yhteistyössä