Nykypäivän trendi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksipuolinen ystävyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksipuolinen ystävyys

Vieras
Onko muilla yksipuolisia ystävyyssuhteita? olen miettinyt, että miksi minua ei kutsuta koskaan minnekään, mutta monet kysyvät aina, että milloin saa tulla kylään ja monet poikkeavat. Itse en saa kutsua heille ja joskus poikennut ovat valittaneet kiireestä ja että ei ehdi ottaan vieraita vastaan.
Olen ollut itse aina tosi vieraanvarainen ja laitan aina ruuaksikin parhainta, mitä osaan.

ystävät poikkeavat siis nykyään asunnollani. Vanhemmillani on mökki ja he kysyvät milloin menen sinne käymään, jos pääsisi samaan aikaan mökkeileen. Olen joskus pitänytkin mökki-iltoja, mutta ystävällinikin on mökkejä, mutta en ole koskaan 10 vuoden aikana saanut kutsua heidän mökeilleen. he menevät mökeilleen vaan oman perheensä kanssa.

Kaipaisin vastavuoroisuutta. Olen joskus hieman vihjaillut asiaa ja saanut vastaukseksi, että eivät halua kauheasti vierailijoita, mutta näköjään eivät ollenkaan huomaa sitä, että ovat itse vieraita toisille.

sorry kun purkasin, mutta tämä vaan on alkanut häiritä. Tosiaan pitäisi sanoa suoraan ystäville, että joskus voisi mennä toisellakin tavalla. Niin kauan kun en saa suutani auki, tuskin mikää muuttuu

Pari tuollaista pariskuntaa on perhetuttavana. Tosin emme hetkeen ole kuulleet kummastakaan pariskunnasta mitään sen jälkeen, kun teimme kuten he: ilmoitimme tuntia ennen vierailua olevamme ovella :saint:
Mutta pariskunnat jatkavat tätä kuulemma toisaalla...

mä taas oon ihmetelly sitä että jotkut ihmiset on niin tarkkoja että kun viimek he oli meillä niin ens kerralla me mennään niille. Ne siis pitää aivan kirjaa siitä. Ja kun kutsun vaikka heidät meille, niin he sanoo että ei, ei, ei nyt on teidän vuoro tulla meille, kun me oltiin viimeks teillä. Eli tämmöistä älytöntä pikkutarkkuutta:D JA itse olen tosi pikkutarkka luonteeltani:)

Mutta on mullakin muutamia kavereita jotka käy meillä useammin kun mä niillä. Mutta se johtuu siitä että meillä on kaksi pientä tenavaa, jotka sotkis heillä helposti koko kämpän (heillä eri ikäisiä) . Ja heidän pitäisi nostaa kaikki pikkutavarat pois näkyviltä jne. Ja mulla kaikki aika menis lasten kieltämiseen, älä koske sinne äläkä tuonne...

Alkuperäinen kirjoittaja pia:
mä taas oon ihmetelly sitä että jotkut ihmiset on niin tarkkoja että kun viimek he oli meillä niin ens kerralla me mennään niille. Ne siis pitää aivan kirjaa siitä. Ja kun kutsun vaikka heidät meille, niin he sanoo että ei, ei, ei nyt on teidän vuoro tulla meille, kun me oltiin viimeks teillä. Eli tämmöistä älytöntä pikkutarkkuutta:D JA itse olen tosi pikkutarkka luonteeltani

En minä nyt aivan tällaistakaan ymmärrä.
Meille on kaikki tervetulleita. Paitsi jos näitä yksipuolisia vierailuja alkaa tunnin varoitusajalla olemaan viisikin lyhyen ajan sisällä ilman vastakutsua, en oikein enää pidä touhusta.

Minulla käy usein vieraita. Noin 2-4 kertaa viikossa. Viipyvät parisen tuntia. Laitan ruokaa ja jutellaan. Onhän tämä näin ihan mukavaa, mutta kun on aina näin.. Joskus tosiaan yritin mennä vastavierailulle ja sain vastaukseksi, että nyt on kiire.. Ikinä ei ole tullut kutsua, että tule käymään tms.
Minä olen aina se tarjoava osapuoli. Tämä on alkanut hieman haitata. On monesti tullut tunne, että eikö vastapuolet ollenkaan ymmärrä tilannetta, että joskus voisi mennä toisinkinpäin. Tätä on siis kestänyt vuosia ja olen kai alkanut väsyä tilanteeseen. Piristäisi minuakin olla joskus toisen vieraana.

Jos on tuttavillanne kiire, ehdota uutta ajankohtaa. Eihän tuo kuulosta kovin reilulta touhulta. Voisit ottaa asian puheeksi fiksusti?
Ja edelleen, voit itsekin vedota kiireeseen...

Olen vaan ihmetellyt, miten voi olla näin, että ystäväni eivät itse hoksaa tilannetta. Myönnän, että minun on vaikea sanoa asiasta. Tulee tunne, että ei kehtaa.
Olen tosiaan kauan odottanut, että joskus tilanne muuttuisi ja ei ole muuttunut ja kai siksi olen alkanut tuntea itsessäni väsymystä tilanteeseen. On alkanut tuntua, että ei jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja yksipuolinen ystävyys:
Olen vaan ihmetellyt, miten voi olla näin, että ystäväni eivät itse hoksaa tilannetta. Myönnän, että minun on vaikea sanoa asiasta. Tulee tunne, että ei kehtaa.
Olen tosiaan kauan odottanut, että joskus tilanne muuttuisi ja ei ole muuttunut ja kai siksi olen alkanut tuntea itsessäni väsymystä tilanteeseen. On alkanut tuntua, että ei jaksa.

Kaikkeen tottuu yllättävän nopeasti, myös yksipuolisiin vierailuihin. Nehän ovat helppoja, kun vieraan ei itse tarvitse siivota eikä kokata. Kyllä sinä kehtaat ottaa asian puheeksi, kehtaavathan hekin käyttää "väärin" vieraanvaraisuuttasi :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja yksipuolinen ystävyys:

Kaikkeen tottuu yllättävän nopeasti, myös yksipuolisiin vierailuihin. Nehän ovat helppoja, kun vieraan ei itse tarvitse siivota eikä kokata. Kyllä sinä kehtaat ottaa asian puheeksi, kehtaavathan hekin käyttää "väärin" vieraanvaraisuuttasi :hug:

Kiitos Sinulle ja halaus takaisin :)

Myönnän, että olen väsynyt tai sellainen, että tunnen voimattomuutta..ei kehtaa sanoa asiasta ystäville ja on sellainen tunne , että ei voi muuta kuin alistua tilanteelle.

Tuttu tunne reilun kymmenen vuoden takaa.
Mutta elämänlaatuni on parantunut huomattavasti sen jälkeen, kun kehtaan sanoa asioista. Samalla oikeat ystävät ovat erottuneet porukasta.
Olen tyytyväisempi itseeni ja tunnen oman arvoni ( tosin sen olen tiennyt aina). Suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Tuttu tunne reilun kymmenen vuoden takaa.
Mutta elämänlaatuni on parantunut huomattavasti sen jälkeen, kun kehtaan sanoa asioista. Samalla oikeat ystävät ovat erottuneet porukasta.
Olen tyytyväisempi itseeni ja tunnen oman arvoni ( tosin sen olen tiennyt aina). Suosittelen!

Tiedän, että pitäisi yrittää säästää omiakin voimavaroja. Olen oikeestaan saanut tästä asiasta aika paljonkin mielipahaa. Olen pystynyt kuitenkin aina kokoamaan itseni.
Voi olla, että kun sanon "ei" ystävilleni, osa lähtee, mutta saan säästetyksi itseäni vastaisuudesta.
Kiitos paljon sinulle ja hyvää kesää :) Kyllä tämä tästä!