Nyt ärsyttää....#&&()=?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitivain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitivain

Vieras
Nyt pitää tulla tänne harmitteleen meidän avioliiton tilannetta. tai no..ei niinkään avioliiton mutta tätä tilannetta kumminkin. Tilanne on siis tämä:
Ollaan miehen kans oltu/ vietetty aikaa kahden kesken viimeks puol vuotta sitten. Nyt sit puoleen vuoteen ekaa kertaa kysyttii et jos saatas jommalle kummalle mummolle lapsi hoitoon et saatas olla ilta kahestaan et käytäs vaiks leffassa tms..no yllättäin ei käy. kumpikaan ei ota
koskaan eivät kumpikaa tarjoudu auttamaan tms..en kehtaa tätä meidän suhteen tilaa otaa puheeks et ymmärtäisivät et nyt olis oikeesti kahdenkeskinen yö tarpeen. Me tapellaa koko ajan. kumpiki yli väsyneitä töistään ja ressaantuneita. oon iha hajalla ku en saa mieheeni mitään normaali kontaktia. ainoota vaa "älä valita, oo hiljaa,älä nalkuta"... en jaksa kohta enää. niin haluisin olla ees yhen illan miehen kans kahestaa, ilman öisin heräilevää lasta.
JA ei tartte kommentoida jos kommenttisi on tyylii : ei olla mekää miehen kans 3 vuoteen oltu, ei ole mummojen velvollisuus katsoa....blaablaa..
tiedän ettei ole mummojen velvollisuus mutta eikö ees joskus vois ottaa ees yheks yöks et saatas vaik nukkua! sanoin kerra omalle äidilleni et sais nukkuu yön hyvin et jos ottas, niin nauro vaa et "ei oo hänkää saanu nukkuu ku me oltii pienii". no...se siitä. mutta oikeesti sanon et meän avioliitto ei kestä tätä jatkuvaa tappelua ja väsymystä. oon iha hajalla....

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Voin sanoa sulle ettei yksi yö riitä. Jos lapset saatte jonnekkin ottakaa mielummin koko viikonloppu vapaata jälkiaksvusta.

voi....ei taideta saada kun ei edes yheksi yöksi kumpikaan ota.

Alkuperäinen kirjoittaja äitivain:
Voin sanoa sulle ettei yksi yö riitä. Jos lapset saatte jonnekkin ottakaa mielummin koko viikonloppu vapaata jälkiaksvusta.

voi....ei taideta saada kun ei edes yheksi yöksi kumpikaan ota.

Onko lapsilla kummeja?

lapsella, ei ole kuin yksi lapsi meillä; kiltti 2-vuotias.
on kummeja, mutta toisilla omiakin lapsia ja toisella..no,ei vain kiinnosta häntä.

Pitäis olla hyvä ystäväperhe, jonka luokse voisi viedä lapsen hoitoon. Ja sitten taas joskus ottaa sen toisen perheen lapsi vastavuoroisesti hoitoon. :) Lapsivaihtoa
Mä voisin mielelläni hoitaa. Tuo meille.

Alkuperäinen kirjoittaja Tarumaa:
Pitäis olla hyvä ystäväperhe, jonka luokse voisi viedä lapsen hoitoon. Ja sitten taas joskus ottaa sen toisen perheen lapsi vastavuoroisesti hoitoon. :) Lapsivaihtoa

en raaski lasta antaa kellekään tuntemattomalle, kiitos muuten=)
on mulla ystäviä, joilla lapsiakin, mutta ei hekään koskaan tarjoudu niin en kehtaa tuputtaa. nytki kerroin tästä yhdelle ystävälleni ja hän tietää muutenkin tilanteemme mutta ei silti sanoi vain että "no voi", hänellä 4-vuotias lapsi jota olen itse joskus vahtinut.

Voimia ja tsemppiä!! Voin kuvitella sun ahdistuksen. Meillä on tilanne hieman toinen, mutta kyllä sitä apua joskus kaipaa. Meillä on aika pieni tukiverkko täällä missä asutaan ja molempien vanhemmat asuvat n.500km päässä. Joten aika harvoin pääsevät mummut apuun... Mä oon päivisin töissä, mies opiskelee ja on iltaisin töissä. Hoidan lapsen siis aina iltaisin ja iltapäivisin yksin ja oon toisinaan toosi poikki.
Sori tää mun vuodatus, ei se sua auta, mutta voimia sulle ja hali! :)

on mulla ystäviä, joilla lapsiakin, mutta ei hekään koskaan tarjoudu niin en kehtaa tuputtaa. nytki kerroin tästä yhdelle ystävälleni ja hän tietää muutenkin tilanteemme mutta ei silti sanoi vain että "no voi", hänellä 4-vuotias lapsi jota olen itse joskus vahtinut.

Ei kukan pyydä vapaaehtoisesti, joten on pakko "tuputtaa"

Nyt vaan selvittelmään olisko joku muu sukulainen ja tuttava joka voisi katsoa lasta.

eipä nuita ole. on tässä mietitty kaikenlaiset läpi..ei se auta. pitää vain tyytyä tähän ja katsoa mitä tuleman pitää. ku sais joskus ees kunnolla riidellä/huutaa/raivota, mutta ei lapsen kuullen voi, niin kaikki pahat sanomiset ja huutamiset patoutuu sisään eikä niitä saa tuotua ulos ku aina pitää hyssytellä. mulla auttas joskus jos ihan vain sais kunnolla huutaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voimia ja tsemppiä!! Voin kuvitella sun ahdistuksen. Meillä on tilanne hieman toinen, mutta kyllä sitä apua joskus kaipaa. Meillä on aika pieni tukiverkko täällä missä asutaan ja molempien vanhemmat asuvat n.500km päässä. Joten aika harvoin pääsevät mummut apuun... Mä oon päivisin töissä, mies opiskelee ja on iltaisin töissä. Hoidan lapsen siis aina iltaisin ja iltapäivisin yksin ja oon toisinaan toosi poikki.
Sori tää mun vuodatus, ei se sua auta, mutta voimia sulle ja hali! :)

voimia myös sinne!
mulle aina sanotaan että "on se hyvä kun on mummot nuin lähellä hoitoapuna". niin..no...eipä ole ainakaan vielä apuja paljoa herunut.

Vähän aiheen ohi, mut miks se teidän lapsi heräilee öisin? Eikö kannattais panostaa niihin yhtenäisiin yöuniin ja hommata joku luotettava hoitaja kotiin, että te pääsisitte aina välillä iltavapaalle?

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Vähän aiheen ohi, mut miks se teidän lapsi heräilee öisin? Eikö kannattais panostaa niihin yhtenäisiin yöuniin ja hommata joku luotettava hoitaja kotiin, että te pääsisitte aina välillä iltavapaalle?

ei olla koskaan oltu "iltavapaalla". ei koskaa 2-vuoteen. ei meille tule kukaan hoitamaan. muutamia kertoja joitakin kysynyt niin ollut niin kierteleviä vastauksia että ei onnistu.
lapsi on aina heräilly, koko pienen ikänsä. nyt yritetään pullo saada pois niin siksi nyt nukkuu huonosti. ja varmaan aistii tämän tilanteen meillä vanhemmilla. koko ajan kireä ilmapiiri täällä. vuoroin haistatteluja jne.
tästä ei hyvä tule..minusta vähän tuntuu sille=(

Nyt pitää tulla tänne harmitteleen meidän avioliiton tilannetta. tai no..ei niinkään avioliiton mutta tätä tilannetta kumminkin. Tilanne on siis tämä:
Ollaan miehen kans oltu/ vietetty aikaa kahden kesken viimeks puol vuotta sitten. Nyt sit puoleen vuoteen ekaa kertaa kysyttii et jos saatas jommalle kummalle mummolle lapsi hoitoon et saatas olla ilta kahestaan et käytäs vaiks leffassa tms..no yllättäin ei käy. kumpikaan ei ota
koskaan eivät kumpikaa tarjoudu auttamaan tms..en kehtaa tätä meidän suhteen tilaa otaa puheeks et ymmärtäisivät et nyt olis oikeesti kahdenkeskinen yö tarpeen. Me tapellaa koko ajan. kumpiki yli väsyneitä töistään ja ressaantuneita. oon iha hajalla ku en saa mieheeni mitään normaali kontaktia. ainoota vaa "älä valita, oo hiljaa,älä nalkuta"... en jaksa kohta enää. niin haluisin olla ees yhen illan miehen kans kahestaa, ilman öisin heräilevää lasta.
JA ei tartte kommentoida jos kommenttisi on tyylii : ei olla mekää miehen kans 3 vuoteen oltu, ei ole mummojen velvollisuus katsoa....blaablaa..
tiedän ettei ole mummojen velvollisuus mutta eikö ees joskus vois ottaa ees yheks yöks et saatas vaik nukkua! sanoin kerra omalle äidilleni et sais nukkuu yön hyvin et jos ottas, niin nauro vaa et "ei oo hänkää saanu nukkuu ku me oltii pienii". no...se siitä. mutta oikeesti sanon et meän avioliitto ei kestä tätä jatkuvaa tappelua ja väsymystä. oon iha hajalla....

Me ei saatu välillä kolmeen vuoteen hoitoon eikä meillä silti ole tuollaista. Toista voi huomioida arjessa ja yrittää parantaa sitä mitä on. jos ei mummoista ole auttajiksi, on etsittävä muuta lastenhoitoapua, jos se on välttämätöntä. Me laitetaan lapset nukkuun ja vietetään laatuaikaa kahdestaan. Arjessa huomioidaan monin tavoin ja autetaan toisiamme. Yksi yö ei vielä tilannetta muuta, siis auttaisko tosiaan se, että mummot pitkin hampain suostuis hoitamaan? Ennemmin kannattais selvittää, miksi ne lapset ei nuku, onko allergiaa tms. Pitäisikö yrittää unikoulua? Rytmiä muuttaa? voimia vain, monilla muillakin on hankalaa, mutta onneks ne lapset kasvaa, sitten tulee vain uudet huolenaiheet.

Tuossa tilanteessa ota vastaan vaikka MLLn tai jonkun muun luotettavan tahon apu.

Kyllä todellakin kannattaa jättää se pullo pois! Se on lapsen etukin, että oppii ja saa nukkua kokonaisia öitä. Lähtekää etsimään jotain ulkopuolista lastenhoitajaa (esim. mll tai kaupan ilm.taululta) jos ei kerran lähipiiristä halukkaita löydy!
Voimia, tiiän kyllä kuinka raskasta se on välillä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:

ei olla koskaan oltu "iltavapaalla". ei koskaa 2-vuoteen. ei meille tule kukaan hoitamaan. muutamia kertoja joitakin kysynyt niin ollut niin kierteleviä vastauksia että ei onnistu.
lapsi on aina heräilly, koko pienen ikänsä. nyt yritetään pullo saada pois niin siksi nyt nukkuu huonosti. ja varmaan aistii tämän tilanteen meillä vanhemmilla. koko ajan kireä ilmapiiri täällä. vuoroin haistatteluja jne.
tästä ei hyvä tule..minusta vähän tuntuu sille=(

Kaipa se on yksilöllistä, mutta me ei olla miehen kanssa koskaan oltu kahdestaan illalla missään lapsen syntymän jälkeen. Vajaassa kahdessa vuodessa on ollut yksi päivä, jolloin oltiin koko päivä huonekalukaupoissa ja rautakaupassa. Ollaan ajateltu, että ehkä se aika vielä tulee... Mutta toisaalta meillä suhde kyllä kunnossa, ja molemmilla aina silloin tällöin omaa aikaa...

kuulostaa kamalalta, mutta ei tuo suhdetta pelasta jos saa lapsivapaata. Teidän täytyy saada asiat niin että arjessa on kaikilla hyvä olla, ja se kahdenkeskinen aika käytetään nauttimiseen. Eikä siihen että se korvaa sen kun ollaan oltu väsyneitä ja tapeltu. Yrittäkää jakaa nukkumisvuoroja jne. ettei väsymyksen takia riidellä. Mutta onhan tuo harmi jos isovanhemmat noin ajattelee. Meilläkään ei isovanhemmat halua lapsia katsoa, mutta yritetään suhdetta hoitaa sitten muuten.

Yhteistyössä