Nyt ärsyynnyin vieraan ihmisen kommentista!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja ihan uskomaton kommentti ap:ltä:( Kyllä munkin joskus tekee mieli sanoa näille huudattajaäideille jotain mutta senhän tietää ettei se auta mitään:( Periksi eivät anna lapselle missään vaan saa huutaa:(

Ja mistä sä tiedät, ettei ikinä anna periksi? Ootko kaikkien kamalien huudattajaäitien katossa ollut kärpäsenä, kun tiedät?
Ja sä annat varmaan kaikessa periksi, sun lapset vie tavarat toisten käsistä ja tönii ja lyö, mutta eihän nyt sun täydellistä ja muita parempaa murusta voi kieltää.

Mäkin "huudatan". Eli jos sanon (kuten tänään) lapselle että nyt mennään sisälle ja päiväunille, niin en anna periksi vaikka lapsi itkee ja rääkyy että ei halua sisälle, ei halua nukkua, haluaa ulos...

Monesta asiasta kyllä myös neuvotellaan. Kysytään lasten mielipidettä, toteutetaan lasten toiveita kohtuuden rajoissa. Eli ei ole kyse siitä, että me "huudattajat" kieltäisimme lapsilta kaiken ihan vaan periaatteesta :D vaan siitä että aikuinen on se joka asettaa rajat, ja jota totellaan: jos aikuinen jotain sanoo, niin siitä myös pidetään kiinni, eikä lapsi saa periksi vaikka kuinka kiukuttelisi. Kiukuttelemalla ei saa mitään, huonoa käytöstä ei palkita. Silkkaa ilkeyttäni en lapsiani itketä.

Päiväkoti ja neuvola ainakin ovat olleet kovin mielissään tästä linjasta.

Huhuh, aika rankkaa, lapsi huutakoon itsensä vaikka kuoliaaksi mutta ei anneta periksi:(

Ja ihan uskomaton kommentti ap:ltä:( Kyllä munkin joskus tekee mieli sanoa näille huudattajaäideille jotain mutta senhän tietää ettei se auta mitään:( Periksi eivät anna lapselle missään vaan saa huutaa:(

Ja mistä sä tiedät, ettei ikinä anna periksi? Ootko kaikkien kamalien huudattajaäitien katossa ollut kärpäsenä, kun tiedät?
Ja sä annat varmaan kaikessa periksi, sun lapset vie tavarat toisten käsistä ja tönii ja lyö, mutta eihän nyt sun täydellistä ja muita parempaa murusta voi kieltää.

Mäkin "huudatan". Eli jos sanon (kuten tänään) lapselle että nyt mennään sisälle ja päiväunille, niin en anna periksi vaikka lapsi itkee ja rääkyy että ei halua sisälle, ei halua nukkua, haluaa ulos...

Monesta asiasta kyllä myös neuvotellaan. Kysytään lasten mielipidettä, toteutetaan lasten toiveita kohtuuden rajoissa. Eli ei ole kyse siitä, että me "huudattajat" kieltäisimme lapsilta kaiken ihan vaan periaatteesta :D vaan siitä että aikuinen on se joka asettaa rajat, ja jota totellaan: jos aikuinen jotain sanoo, niin siitä myös pidetään kiinni, eikä lapsi saa periksi vaikka kuinka kiukuttelisi. Kiukuttelemalla ei saa mitään, huonoa käytöstä ei palkita. Silkkaa ilkeyttäni en lapsiani itketä.

Juu päiväkodissahan lapset saakin huutaa vaikka kuinka, siellä ei riitä hoitajia joka lapselle:(

Alkuperäinen kirjoittaja Minnamammma:
Ihan uskomaton kommentti täysin ulkopuoliselta ihmiseltä :o Ymmärrän että käämit paloivat, ja mäkään en olisi antanut keskimmäiselle periksi, sä olisit sitten saanut varmasti antaa moneen kertaan periksi sen jälkeen. En tiedä mitä itse olisin tehnyt, mutta näin luettuna tuli mieleen että olisin sanonut tätylille jotain ajan kultaamista muistoista...

Onneksi mulle ei ole tultu mitään tuollaisia huutelemaan :x

Ihan normaaleja, hyväkäytöksisiä lapsia, ei ole tarvinnut huudattaa! Ja en anna kaikessa periksi mutta tilanteen mukaan tietysti....

Ja minäkin annan joskus neuvottelemalla tai muuten kauniisti pyytämällä periksi, mutta en kiukuttelulla.

Huhuh, aika rankkaa, lapsi huutakoon itsensä vaikka kuoliaaksi mutta ei anneta periksi:(

Onko sulla pitkäänkin ollut sisälukutaidossa ongelmia? :D

Periksi ei anneta, ei. Meillä aikuiset määräävät, eivätkä kiukuttelevat lapset. Kuoliaaksi ei tarvitse itseään huutaa: me osataan kyllä rauhoittaa omat lapsemme, vaikkei annetakaan heille periksi. Osataan selittää miksi toimimme nyt kuten toimimme, ja miksi emme esim. jää enää ulos tai miksi nyt ei osteta karkkia.

Siis oikeastiko joku kiroilee lastensa kuullen toisille ihmisille? Miten sitä ennen sanottiinkaan? Ai niin: hyvät tavat, kaunistavat.

Mä en yleensä kiroile! En toisille ihmisille enkä muutenkaan. En lasten kuullen enkä yksinäni. Nyt paloi vain käämit täysin. Pitihän se arvata, että tähän täällä puuttuu kaikki ärsyttämistä ja toisten mielen pahoittamista haluavat. Ei ne sunkaan tavat niin kauniit ole!!!!

Mitä teet työksesi? utelias

Mitä se tähän liittyy?

Haluan tietää koulutustasosi, ihan uteliaisuuttani vain

Jaa niin, jos olen huonosti koulutettu, reaktioni oli ihan ymmärrettävä? Ei tästä sen enempää...

Näin meilläkin!
=) =)

Juu päiväkodissahan lapset saakin huutaa vaikka kuinka, siellä ei riitä hoitajia joka lapselle:(

Onneksi kumpikaan noista ei harrasta mitään päiväkoti-itkuja :)

Ovat reippaita ja kivoja lapsia. Luojan kiitos :whistle:

Oot sä siellä koko ajan katsomassa että itkeekö ne?

En ole, mutta nuo osaavat ihan itse jo kertoa että onko ollut kiva päivä vai onko itketty. Itse toki näen että itkevätkö aamulla kun vien, tai iltapäivällä kun haen.

Lisäksi mä - uskomatonta mutta totta - luotan hoitajiin sen verran, että tiedän heidän kertovan jos jotain poikkeavaa on tapahtunut.

Onneksi kumpikaan noista ei harrasta mitään päiväkoti-itkuja :)

Ovat reippaita ja kivoja lapsia. Luojan kiitos :whistle:

lopeta jo!

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Kehtaankohan enää huomenna mennä sinne uimakouluun, jos joku muukin kuuli mun purkaukseni :ashamed: Tai jos joku luuli, että huusin kiukuttelevalle lapselle.

Ihan hyvin kehtaat. :) Näitä sattuu ja sait mehevän jutun kavereille kerrottavaksi ja ajatteles minkä jutun se mummeli sai. Puhelinlangat on kuumina, kun ihmetellään käytöstäsi. Hänhän vaan yritti neuvoa.

:laugh:
Niin tai sitten tulee sossuntädit, koska huudatan lastani ja haukun kaiken päälle kusipääksi. Jos joku tosiaan ajatteli, että huusin tytölle :(

En usko, että mummeli on huomannut ottaa rekkaria ylös.

Mutta kaikki ne muut jotka asuu niissä kerrostaloissa. Huomasin sivusilmällä jonkun haravoijan keskeyttävän haravoimisen ja katselevan hetken aikaa. Se asiaan puuttuva täti oli talojen takana ja mun tyttö oli huudon kera tulossa sieltä talojen takaa.
Voi itku, mua hävettää koko ajan vain enemmän!

höpö höpö!!Mää SAIN olla lastensuojelun kanssa tekemisissä,kun olin vakavasti sairas ja hoidot väsytti jne.ja kerroin heille,että välillä tulee huudettua lapsille,niin totesivat vaan,että samoin he lapsilleen...ei kukaan ole täydellinen,ei edes sossut!
;) ja miksi pitäis antaa lapsilleen esimerkki täydellisyydestä,emmekö kuitenkin ole ihmisiä niin lapsemme kuin me äiditkin!!??

No tätähän mieltä minäkin yleensä olen ja olen sitä mieltä, että lasten täytyy nähdä tunteita, niitä ikäviäkin, mutta nyt vain hävettää tää tilanne ja nää muutamat kommentit täällä :(

Mutta kiitos sulle ja teille muille joilta sain "synnin päästön" :)

Joo, häpeän tunne on äärimmäisen rakentava tunne!!! =) Kun sen oikein oivaltaa....vieläkin jotenkin ärsyttää tuo "synninpäästön" hakeminen...

Totta munassa ihmiset sanoo ja käyttäytyy joskus väärin, ei se maata kaada. Miettii sitten seuraavan kerran miten sanansa paremmin asettelee.

Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
Alkuperäinen kirjoittaja tervettä järkeä:
Siis oikeastiko joku kiroilee lastensa kuullen toisille ihmisille? Miten sitä ennen sanottiinkaan? Ai niin: hyvät tavat, kaunistavat.

plääh, taas näitä hyvät tavat kaunistavat. Kai sen nyt idioottikin tietää, joskus vaan AIKUISELTAKIN se pinna palaa....

Vai: Kai sen aikuinenkin tietää että idiootilta palaa joskus pinna.
Kyllä noi hyvien tapojen opettelut kuuluu ihan meille jokaiselle. Jos huonokäytöksinen satunnainen vastaantulija sanoo jotain asiatonta niin omaa hölmöyttään siinä tuo esille jos pulssi alkaa kohoilemaan ja suusta lentää sammakoita. Sille mitä toinen sanoo, ei juurikaan pysty vaikuttamaan mutta omaa käytöstään on huomattavan helppo säädellä. Koittakaapas.

Tämä on nyt taas näitä... täydellisiä ihmisiä, ei idiootteja, vaan täydellisiä.

Ei minusta tarkoita, että on täydellinen ihminen, jos omaa hyvät käytöstavat ja kunnioittaa kanssaihmisiään - vaikkei se toinen osapuoli olisikaan yhtä fiksu (niinkuin nyt tämä täti tässä alkuperäisessä jutussa... )

Minä en ikipäivänä kehtaisi huutaa noin kuin ap, kun paljon vähemmästäkin häpeän jälkikäteen. Tuommoisen huutajan kohdalle sattuessa en voi muuta kuin hämmästellä, miten joku kehtaa tehdä niin.

Minusta tädin puuttuminen tilanteeseen oli asiatonta vaikkakin ymmärrän, miksi hän sen teki. Lapsen itku tai huuto on sen verran raastavaa kuultavaa, että joskus tekee mieli tehdä jotain asiatontakin, että se lakkaisi. Itse kuitenkin pidän nimittelyä vieläkin pahempana.

Kyllä meidänkin perheessä palaa pinna ja huutavat niin äiti kuin lapsetkin. Mutta nimitellä ei ketään eikä varsinkaan yleisillä paikoilla tai ventovieraita ihmisiä.

Ihanaa, että joku kerrankin pistää luun kurkkuun noille jeesustelijoille! Mä en oo ikinä käsittänyt niitä äitejä, joiden maailma pyörii oman navan ympärillä: "minä tein/teen näin ja näin ja muita tapoja ei ole".

Ap ei pistänyt luuta kurkkuun kellekään, vaan opetti lapsilleen hienoja käytöstapoja tyyliin "Siis uskomaton kusipää!"

no joo, en kyllä antanut esikoiselle koskaan periksi kun kuopus oli pieni.
en tiedä, teinkö oikein vai väärin, mutta oma jaksaminen ei olisi riittänyt oikkuihin. jos niitä alkaa totella, on edessä loputon suo, ja mies teki uraa. ei mun voimavarat olsii riittäneet kahteen kannettavaan vauvaan.

mutta tuolla tavalla en olisi koskaan huutanut kuin ap, vaikka toinenkin sanoi asiansa rumasti. ylentämällä itsensä ja alentamala sinut. oishan se voinut vaikka tulla auttamaan, eikä alkaa haukkua. eli ru´masti teki hänkin.

Ihanaa, että joku kerrankin pistää luun kurkkuun noille jeesustelijoille! Mä en oo ikinä käsittänyt niitä äitejä, joiden maailma pyörii oman navan ympärillä: "minä tein/teen näin ja näin ja muita tapoja ei ole".

Ap ei pistänyt luuta kurkkuun kellekään, vaan opetti lapsilleen hienoja käytöstapoja tyyliin "Siis uskomaton kusipää!"

Etkö sä ole ikinä, koskaan, milloinkaan tehnyt mitään mitä olet myöhemmin katunut? Sanonut jollekin pahasti vaikket olisikaan haukkunut tai tulistunut muuten tai tehnyt jotain mitä ei ehkä jälkikäteen ajatellen olisi kantsinut tehdä? Tai vaikka suuttunut aiheettomasti hetken mielijohteesta? Tämä tän päiväinen ei todellakaan kuulu tapoihini ja sitä kadun. Tosin olen tyytyväinen, etten jäänyt tuppisuuksi kuten yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:

plääh, taas näitä hyvät tavat kaunistavat. Kai sen nyt idioottikin tietää, joskus vaan AIKUISELTAKIN se pinna palaa....

Kyllä noi hyvien tapojen opettelut kuuluu ihan meille jokaiselle. Jos huonokäytöksinen satunnainen vastaantulija sanoo jotain asiatonta niin omaa hölmöyttään siinä tuo esille jos pulssi alkaa kohoilemaan ja suusta lentää sammakoita. Sille mitä toinen sanoo, ei juurikaan pysty vaikuttamaan mutta omaa käytöstään on huomattavan helppo säädellä. Koittakaapas.

Ei minusta tarkoita, että on täydellinen ihminen, jos omaa hyvät käytöstavat ja kunnioittaa kanssaihmisiään - vaikkei se toinen osapuoli olisikaan yhtä fiksu (niinkuin nyt tämä täti tässä alkuperäisessä jutussa... )

Minä en ikipäivänä kehtaisi huutaa noin kuin ap, kun paljon vähemmästäkin häpeän jälkikäteen. Tuommoisen huutajan kohdalle sattuessa en voi muuta kuin hämmästellä, miten joku kehtaa tehdä niin.

Minusta tädin puuttuminen tilanteeseen oli asiatonta vaikkakin ymmärrän, miksi hän sen teki. Lapsen itku tai huuto on sen verran raastavaa kuultavaa, että joskus tekee mieli tehdä jotain asiatontakin, että se lakkaisi. Itse kuitenkin pidän nimittelyä vieläkin pahempana.

Kyllä meidänkin perheessä palaa pinna ja huutavat niin äiti kuin lapsetkin. Mutta nimitellä ei ketään eikä varsinkaan yleisillä paikoilla tai ventovieraita ihmisiä.

Voi kuule, mäkin olisin vielä aamulla sanonut, etten ikinä kehtaisi vieraalle huutaa noin. Ehkä jopa sulla saattaa jossain ihanassa tilanteessa päästä suusta sammakko :O

Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:

Ja sullako lapsia?...joskus tekee mieli tehdä asiatontakin että raastava huuto lakkaisi..?????OK!
:whistle: Silti teillä huutaa lapset ja aikuset,mutta nimitellä ei saa ainakaan YLEISILLÄ paikoilla!!WTF??? ok!Tajusin tekopyhyytesi! :hug:

Voi perk.. siis ihan asiallistakin asiaa, mutta johan on kommetteja. Aikuinen on se joka päättää ja kaikista asioista ei tarvitse neuvotella lasten kanssa. Periksi voi antaa jos tilanne on se, aina ei ole. Se, että välillä vaan palaa pinna ja sanoo rumasti, on normaalia, jos se loukkaa jotain toista ihmistä niin aikuisena ihmisenä se varmaan osaa jättää sen omaan arvoonsa. Ei aina tarvitse sitä räjähtynyttä äitiä olla syyttämässä. Se joka sanoo, ettei ikinä ole omat lapset ottaneet hermoon valehtelee tai ei muuten kulje täysillä.

Toisekseen toi sossulla ja muulla pelottelu on niin turhaa ja älytöntä. Siihen pitää olla aika pirun paljon paremmat perusteet kun lapsen "huudattaminen".

Voi perk.. siis ihan asiallistakin asiaa, mutta johan on kommetteja. Aikuinen on se joka päättää ja kaikista asioista ei tarvitse neuvotella lasten kanssa. Periksi voi antaa jos tilanne on se, aina ei ole. Se, että välillä vaan palaa pinna ja sanoo rumasti, on normaalia, jos se loukkaa jotain toista ihmistä niin aikuisena ihmisenä se varmaan osaa jättää sen omaan arvoonsa. Ei aina tarvitse sitä räjähtynyttä äitiä olla syyttämässä. Se joka sanoo, ettei ikinä ole omat lapset ottaneet hermoon valehtelee tai ei muuten kulje täysillä.

Toisekseen toi sossulla ja muulla pelottelu on niin turhaa ja älytöntä. Siihen pitää olla aika pirun paljon paremmat perusteet kun lapsen "huudattaminen".

Räjähtäneen äidin ei siten tarvitse aikuisena jättää vieraan ihmisen letkautusta omaan arvoonsa vaan äidillä on oikeus räjähtää just siinä ja nyt kun siltä tuntuu? Siis noin yleisesti aatellen...
Kyllä mä ymmärrän, että joskus vaan pinna palaa...mutta ei toisen kusipääksi haukkuminen kovinkaan coolia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Räjähtäneen äidin ei siten tarvitse aikuisena jättää vieraan ihmisen letkautusta omaan arvoonsa vaan äidillä on oikeus räjähtää just siinä ja nyt kun siltä tuntuu? Siis noin yleisesti aatellen...
Kyllä mä ymmärrän, että joskus vaan pinna palaa...mutta ei toisen kusipääksi haukkuminen kovinkaan coolia ole.

Ei kai kukaan ole sanonut, että se on coolia?

Yhteistyössä