Nyt auttakaa oikeesti, te jotka olette muuttaneet erileen miehestä!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apujaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apujaa

Vieras
Soitin tänään sossuun, no sieltä ekana meinas ajan antaa, mutta ei antanutkaan ennenkuin saan oman asunnon, koska muuten tällä hetkellä lasekttaisiin minun ja ex ukkoni tulot yhteen. No käski kysymään asuntoa ja soittamaan sit uudestaan, kun on tiedossa milloin muutan. Mutta sitten tuli puhe tuosta takuuvuokrasta, kysy onko rahaa siihen, sanoin ei ole, sit hän kerto käytännön miten heillä toimitaan, että antaa sen maksusitoumuksen et tarvii multa sen vuokrasopimuksen. Nyt on siis ongelma, että auttaakohan ne oikeesti jos sen asunnon saan. Huomenna olen jo menossa katsomaan ja olisi kiva tietää miten teillä on se mennyt kun lapsen kanssa muuttaa ja rahaa ei vain ole. Kotihoidontuki ei oo iso raha ja minua suku ei auta. Ja mitenköhän menee ekan vuokran maksu, auttaakohan siinä, kun ei asumistukikaan ala heti rullaamaan ja sitä rataa sais sitten asiat eteepäin. Nyt stressaa.. ero ja sit vielä tämä rahattomuus ja koskaan en ole ollut sossun asiakas, en tiedä niistä mitään.

kyllä ne auttaa jos on luvattu.Ne auttaa siihen asti kunnes kelasta saat asumistukipäätöksen mutta varaudu siihen että takautuvat asumistuet sossu ottaa itelleen!

muutin kahden lapsen kanssa vuokrakämppään.töissä olin, eikä tullu mieleen, että sossuunkin vois mennä...tiukkaa kylä valillä oli, mut niin vaan selvittiin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muutin kahden lapsen kanssa vuokrakämppään.töissä olin, eikä tullu mieleen, että sossuunkin vois mennä...tiukkaa kylä valillä oli, mut niin vaan selvittiin...

hö,ja mikäs komentti tämä nyt on??Minä ainakin marssisin soskuun jos vastaavaa kävisi kohdalleni,hittosoikoon siksihän tässä on verojakin maksettu vai onko ne vaan joillekin maahanmuutajille tms.
Mielummin autan Suomalasita kuin jotain...joo,ja olen sen verran rasisti:)

no tässä tilanteessa en ole töissä, vaan hoidan vuosikasta kotona. ja tulen hetken hoitamaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja pysy kotona:
Joko huomasit, ettei ero ole mikään ratkaisu, vaan tuo vain uudenlaisia ongelmia?

ero on ratkaisu, kun on paha olla. Ja tottakai se tuo ongelmia, mutta kyllä se joskus helpottaakin kun saa asiat järjästykseen!!

Onko mies väkivaltainen vai miksi sulla on niin kiire muuttaa, ettet edes takuuvuokraa ehdi saada kasaan? Mies vaikka vippaisi? lapsen isä se kuitenkin kai on. En ole mihestä erilleen muuttanut, naisesta kylläkin. Tosin oltiin vaan kämppiksiä ;) Mutta usein olen kimppakämpässä asunut ja aina on täytynyt ottaa huomioon se mahdollisuus, että joskus tarttee muuttaa. Mikään ei ole ilmaista. Sossun rahoilla ajattelit nyt sitten lapsen kanssa pärjätä? Toivottavasti ei tule pitkäaikaista siitä. Tossa tilanteessa on pakko kaivaa niitä töitä vaikka kiven alta.

Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Onko mies väkivaltainen vai miksi sulla on niin kiire muuttaa, ettet edes takuuvuokraa ehdi saada kasaan? Mies vaikka vippaisi? lapsen isä se kuitenkin kai on. En ole mihestä erilleen muuttanut, naisesta kylläkin. Tosin oltiin vaan kämppiksiä ;) Mutta usein olen kimppakämpässä asunut ja aina on täytynyt ottaa huomioon se mahdollisuus, että joskus tarttee muuttaa. Mikään ei ole ilmaista. Sossun rahoilla ajattelit nyt sitten lapsen kanssa pärjätä? Toivottavasti ei tule pitkäaikaista siitä. Tossa tilanteessa on pakko kaivaa niitä töitä vaikka kiven alta.

en jää sossun rahoilla elämään, muutaku pakkollisen alun. Kelan rahoilla ja mies maksaa lapsesta tulen pärjäämään alkuun ihan hyvin. Minulla ei ole niin paljoa rahan menoa. En usko että mies suostuu maksamaan mitään, joutuu hän kuitenkin tästä nykyisestä isosta asunnosta maksamaan kalliin vuokran yksinään. Kiire siksi, että mies tajuaa että olen tosissaan ja henkinen painostus ja suunsoitto on todella pahaa :/ ja koskaan en ole apua hakenut sossusta, että kyllä minusta tässä tilanteessa he voisivat auttaa ja otan avun vastaan. oon valmis muuttamaan ilman mitään tavaraa alkuun kohan vaan oikeesti saan asiat eteenpäin ja asunnon äkkiä. Omaa ja lapsen parasta ajattelen nyt niin paljon. Ja toki mies varmasti tulee joskus auttamaan jos lapselle tarvii jotain ( rahallisesti ) mutta ei se tässä asunto asiassa auta, kun haluisi väkisin pitää mut hänen lähellä vaikka suhde ei ole toimoinut puoleen vuoteen. Joskus se on tehtävä suuri ratkaisu vaikka muutos tuntuu hiukan pelottavalta.

Alkuperäinen kirjoittaja provo:

hö,ja mikäs komentti tämä nyt on??Minä ainakin marssisin soskuun jos vastaavaa kävisi kohdalleni,hittosoikoon siksihän tässä on verojakin maksettu vai onko ne vaan joillekin maahanmuutajille tms.
Mielummin autan Suomalasita kuin jotain...joo,ja olen sen verran rasisti:)

No toi vaan siis oli kommentti, että ihan oikeesti en aatellu, että voisin mennä sossuun pyytämään rahaa...vaikka välillä oli tosi tiukkaa! Ihan samaa mieltä että hyvä, jos sieltä rahaa saa tarpeeseen ja olisin ollu fiksu, niin oisin varmaan menny, mut en vaan älynny!!
Eikä siis ollu mitenkään kritiikiksi ap:lle tarkoitettu :)