Nyt en jaksa enää... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt...

Vieras
Voimat loppuu... En tiiä mihin enää soittaisin ja mitä tekisin. Tilanne on se, että meillä neljä alle kouluikäistä lasta, joista nuorin 4,5kk. Olen äitiyslomalla ja kaikki lapset hoidan itse kotona. En kuitenkaan ole enää oma itseni. Olen hermostunut, ärtynyt, en halua lähteä ihmisiin, tunnen oloni epävarmaksi, lähimuistini on huonontunut entisestään, en saa mitään aikaiseksi jne. Olen pyytänyt apua kotipalvelusta, neuvolasta, psykiatrian sairaanhoitajalta, lääkäriltä ja sukulaisilta. Mikään ei kuitenkaan tunnu auttavan. En ole palautunut synnytyksestä mitenkään, vaan vuoto on jatkunut epämääräisenä näihin päiviin asti. Se varmaan osaltaan vaikuttaa mielialaani, mutta mitä sille voisi tehdä? Olen syönyt jo jonkin hormonikuurin, jonka aikana se meni vain pahemmaksi. Lääkäri ei osaa sanoa muuta kuin että saurataan tilannetta. Kotipalvelusta ei luvattu apua, kun niillä ei ole resursseja. Psykiatrian sairaanhoitaja antoi uuden ajan, mutta vasta kolmen viikon päähän. "pahoittelen, kalenteri on aivan täynnä..." Help.....? :(

Mitäs jos laittaisit vanhempia lapsia ihan hoitoon? Kyllä se oman jaksamisen kannalta on ihan ok. Ei tarvitse vaatia itseltään enempää kuin on. Lapset ovat onnellisia, kun äiti on onnellinen. Älä väsytä itseäsi loppuun :(. Tuo vuoto-juttu kuulostaa kyllä tosi oudota, jos kerta synnytyksestä on jo 4,5 kk... Mut kaipa ne lääkärit sitten tietävät, pitääkö huolestua? Ja tuota hermostuneisuutta, ärtyneisyyttä, lähimuistin huonomemista ja sitä, että ei saa mitään aikaiseksi se on ainakin minulla ollut molempian vauva-aikoina. Väsymys sen tekee. Nukkuuko vauva miten? Saatko edes välillä nukkua kunnon yöunia?

Vauva kyllä nukkuu, mutta muut lapset valvottavat. Lisäksi olen sen verran stressaantunut, että heräilen omia aikojani. Nukahdan kyllä yleensä pian uudelleen... En viitsi sanoa mistä olen, joku varmaan tunnisti jo muutenkin... Ei oo hauskaa myöntää, ettei jaksakaan, kun kuvitteli jaksavansa....

pst soitappa soskuun ja niin raakalta kun se kuulostaa tee teistä itsestä lastensuojeluilmotus. Saat EHKÄISEVÄÄ lastensuojelua eli apua arkeen. JOS siihen pääset ota kaikki apu vastaan mitä antavat.

Laittaisinkin hoitoon, jos jaksaisin kuljettaa. Mutta jo neuvolareissut ottavat niin lujille näin monen kanssa, kun kiire tulee sama miten ajoissa aloitat pukemiset... Aina kuitenkin joku ehtii johonkin häiläämään ja tekemään typeryyksiä... Tänään toisiks nuorimmainen hajotti 8 kananmunaa pitkin lattioita, kun olin vauvaa syöttämässä... vauvan syöttämiset ym. pitäis kuitenkin pystyä joka aamu ennen lasten viemistä hoitamaan. Hermo menis takuulla joka aamu....

En tiiä tuosta vuodosta... Ensin ne säikähti neuvolassa ja laittoivat pikaisesti lääkäriin, mitään ei kuitenkaan saatu selville ja tuntuu, että niillä loppui nyt tieto asiasta. Ja mua kyllä hermostuttaa kun ei tiiä mikä on. Sit toisaalta stressi voi pitkittää vuotoa...

lapset 5v, 3v, 1v7kk ja 4,5kk. Mä pyydän vielä jotain kotiapua jotain kautta... En mä pysty tehdä mitää lastensuojeluilmoitusta.... Tuntuis että liioittelen...

Lähtee aamulla kuudelta töihin, tulee illalla kuuden kieppeissä, menee rakennukselle, tulee sieltä kymmenen nurkilla, menee nukkumaan, ja on ihan riittävän poikkki hänkin. En mä siltä oikee enempää voi vaatia, sekoaa sekin muuten... Yhteistä aikaa kyllä kaipaisin kipeästi hänen kanssaan, mutta mahdottomuus tässä elämäntilanteessa. Mitähän meiltä mahtais maksaa kahden lapsen hoito päiväkodissa? Kyllä se varmaan joskus alkas sujua rutiinilla se kuskaaminen...
Oliskoha mulle apua jostai mielialalääkkeistä, vai onko tähän tilanteesee vaan saatava muutosta... Paha tietty tuohon vastata, kunhan mietin...

nyt täytyy mennä katsomaan mikä kaaos odottaa lastenhuoneessa, lapset leikki sentään hetken keskenään :) Kiitos myötätunnosta ja vinkeistä :) oho, nyt osa meinaa karata ulos... tuun vielä kurkkaa jos ehdin tänään, jos jollain muita vinkkejä :)

Yhteistyössä